آقای روحانی! انتصابات خانوادگی چرا؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :در مدت کوتاه پس از انتخابات، از روی کار آمدن دکتر حسن روحانی همه راضی هستند، چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان، چه داخلی ها و چه خارجی ها؛ اما انتصاب های خانوادگی که چند نمونه ی آن علنی شده می تواند به یکی از نقاط ضعف او تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : به عنوان نمونه، علی رغم اینکه برای انتخاب شدن آقای روحانی بسیاری تلاش کرده بودند و در ستاد وی جوانان بسیاری فعالیت می کردند، اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، در کمال تعجب شخصی به نام «اسماعیل سماوی» به عنوان مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، سرپرست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری منصوب شد.

1921794_Page__2

به گزارش انصاف نیوز، در همان تاریخ یکی از اعضای کمیته ی جوانان ستاد روحانی با گلایه این موضوع را به خبرنگار انصاف نیوز اطلاع داد و گفت که آقای سماوی، خواهر زاده آقای روحانی است و این باعث خواهد شد که جوانان فعال در ستاد وی سرخورده شوند؛ هم به دلیل اینکه شخصی خارج از سیستم ستاد انتخاب شده و هم به دلیل این انتصاب فامیلی.

علی غزالی، روزنامه نگار از دو انتصاب دیگر در صفحه ی شخصی خود خبر داده است؛ عبد الحسین فریدون؛ برادرزاده آقای روحانی {مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم} و  علی اصغر مونسان؛ خواهر زاده آقای روحانی؛ {مدیر عامل منطقه آزاد کیش}.

بر خلاف انتخاب و انتصاب کارشناسی بخش زیادی از وزرا از جمله دکتر جواد ظریف، اما این چند انتصاب فامیلی در کنار انتصاب افرادی دیگر از فامیل آقای روحانی و دیگر مسوولان، که از روی بی تدبیری صورت گرفته، گلایه هایی را در پی داشته و خواهد داشت که باعث ناامیدی از دولت برآمده از یک حرکت ملی بشود.

** پنجم هر ماه انصاف نیوز در گزارشی با عنوان “آیا «برادر رییس جمهور» جایگاه حقوقی دارد؟”، نوشت: حضور «حسین فریدون»، برادر حسن روحانی رییس جمهور، در تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران در نشست وزرای ایران و ۵+۱ در نیویورک، این سوال را پیش آورده که آقای فریدون با چه عنوان حقوقی در این تیم قرار گرفته است؟ تا امروز هیچ حکمی رسمی از سوی رییس جمهور برای حسین فریدون صادر نشده و اگر صادر شده علنی نشده است؛ خود او نیز چندی پیش تاکید کرده بود که سمتی در دولت ندارم. این در حالی است که حسین فریدون در مدت انتخاب حسن روحانی، در بسیاری از مراسم های رسمی برادر خود را همراهی می کند؛ اما نه رسانه ها نیز هر بار از او به عنوان «برادر رییس جمهور» نام برده اند. حسین فریدون، با ۸ سال فعالیت به عنوان سفیر ایران در مالزی و نیز سالها فعالیت به عنوان عضو هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل، سابقه ای دیپلماتیک دارد. دلیل تفاوت نام فامیلی حسین فریدون با برادر خود، حسن روحانی این است که برادر بزرگتر نام فامیلی خود را از «فریدون» به «روحانی» تغییر داده است.

Share