آخرین وضعیت پرونده موسوی و کروبی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  روزنامه ایران نوشت: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید، رئیس سابق بازرسی کل کشور، وزیر کشور دولت نهم و عضو مرکزی جامعه روحانیت مبارز، گفت: آزادی زندانیان امنیتی ادامه دارد وزیر دادگستری با اشاره به عفو و آزادی زندانیان امنیتی و حصر موسوی و کروبی گفت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  روزنامه ایران نوشت: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید، رئیس سابق بازرسی کل کشور، وزیر کشور دولت نهم و عضو مرکزی جامعه روحانیت مبارز، گفت: آزادی زندانیان امنیتی ادامه دارد

وزیر دادگستری با اشاره به عفو و آزادی زندانیان امنیتی و حصر موسوی و کروبی گفت: داستان عفو در کشورمان یک موضوع جدی و نهادینه شده است. ما قرار نیست انسان‌ها را در زندان‌ها بپوسانیم. زندان برای تأدیب، برای اصلاح و برای بازگشت موفق و سالم به جامعه است. این روند اصلاحی ما از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است. پیوسته با زندانیان در سلول‌هایشان گپ و گفت داشتیم و هر موقع متوجه می‌شدیم که رفتارشان تغییر کرده در رابطه با آزادی‌شان اقدام می‌شد، در حقیقت اصرار بر آزادی‌شان بوده است و با عناوین مختلف از جمله، عفو، آزادی مشروط، زندان باز و… کمک می‌کردیم زندانی از زندان آزاد شود. ما معتقد هستیم که زندانی نباید زیاد در زندان بماند. زندان برای تأدیب، مجازات و اصلاح افراد است و پس از آن بازگشت به جامعه است. این سیاست ادامه دارد و نسبت به زندانیان امنیتی نیز این روند ادامه خواهد داشت.
او گفت: البته اگر محیط آلوده باشد انسان‌های آسیب پذیر را نمی‌توان در آنجا رها کرد. وقتی محیط از آلودگی و از تنش‌ها فاصله گرفت، می‌توان به افرادی که یک کمی آلوده شده‌اند اعتماد کرد که آن‌ها به جامعه بازگردند.
پورمحمدی گفت: وقتی فضای سیاسی و اجتماعی جامعه آرام و متعادل شد خوشبینی‌ها جای بدبینی‌ها را گرفت، اصطکاک‌ها از بین رفت و فضای معقولی در روابط اجتماعی و سیاسی به وجود آمد، طبعاً زمینه عفو و تخفیف مجازات زندانیان امنیتی هم فراهم می‌شود. این کارها در راستای حفظ حقوق شهروندی است. تلقی ما این است که انسان‌ها از عزت و شرافت برخوردار باشند و حتی حقوق مجرمین و متخلفین باید حفظ شود و نباید انسانیت آن‌ها مخدوش شود و زیر سوال برود. متخلف باید به اندازه جرمش مجازات شود ولی انسانیتش نباید لگدمال شود.
او گفت: بنده به عنوان وزیر دادگستری جزو اصلی‌ترین رسالت‌هایم تعقیب این‌گونه مسائل است و به طور جدی هم در دولت و هم در قوه قضاییه این مسائل را پیگیری می‌کنم. همچنین پرونده آقایان موسوی و کروبی در شورای امنیت ملی از سوی دوستان بزرگوارمان تحت بررسی است.

 

 

Share