حجت‌الاسلام راشد یزدی:

اخلاق رضوی سبک زندگی مومنان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :حجت الاسلام راشد یزدی در جشن کانون رضوی گیلان در مهدیه با تاکید بر توجه به سیره عملی و گفتار رضوی،گفت:اخلاق رضوی سبک زندگی مومنان و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : حجت الاسلام محمدکاظم راشد یزدی در جشن بزرگ کانون رضوی گیلان در مهدیه رشت با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه، اظهار کرد: صفت شاخص امام رضا(ع) رأفت و مهربانی است.

139206191628276071136283

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا سبک زندگی رضوی در جامعه نهادینه شود، افزود: پیامبر اعظم(ص) سرمشق سبک زندگی اسلامی بشریت است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: خداوند پیامبر(ص) را در قرآن رئوف و مهربان معرفی کرده و باید رأفت و مهربانی در خانواده اسلامی ویژه باشد.

راشد‌یزدی با بیان اینکه عشق در ازدواج دختران و پسران کافی نیست، تصریح کرد: عشق در زندگی کافی نیست و باید شرایط مهم‌تری در ازدواج‌ها لحاظ شود.

وی، تناسب فرهنگی، خانوادگی و اعتقادی را از ویژگی‌های مهم در ازدواج جوانان دانست و خاطرنشان کرد: ازدواج مخلوط شدن نیست بلکه یکی‌شدن است و وقتی دختر و پسر با ازدواج یکی می‌شوند جدا کردن آن‌ها از هم بسیار دشوار است ولی وقتی عاشق شده و با هم مخلوط می‌شوند، جداییشان نیز سهل می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه توجه به بنیان خانواده‌ها را ضروری خواند و اظهار کرد: خانه با چهار واژه منزل یعنی محل نزول، مسکن یعنی محل سکون، مأمن یعنی محل امن و معوا به معنی پناهگاه خوانده می‌شود و باید محلی برای ترمیم خستگی‌های هر انسان باشد.

راشد‌یزدی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، تاکید کرد: زندگی منهای نشاط، مرگ تدریجی انسان بوده و مرگ بر این زندگی رحمت دارد.

وی با تاکید بر رفتار مناسب و اخلاق نیکو با فرزندان، گفت: اولیا در خانواده از رنجاندن فرزندان پرهیز کنند و سخت‌گیری‌های بیهوده راه تربیت فرزند نیست.

استاد حوزه علمیه خواستار دوری زر، شر و ظن از خانواده‌ها شد و تصریح کرد: اعتماد و احترام متقابل بنیان خانواده را مستحکم می‌کند و باید سعه صدر در خانواده‌ها جاری شود.

راشد‌یزدی با اشاره به دیدگاه اسلام نسبت به ازدواج ، گفت: زن و مرد بدون یکدیگر به تعامل نمی‌رسند اما بعد از ازدواج به تعادل رسیده و خداوند بین آنان مودت و رحمت قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه ازدواج، عاملی ترکیبی است و با ازدواج، تحکیم خانواده صورت می‌گیرد، افزود: در مسأله تشکیل خانواده میل به سوی یکدیگر را عشق می‌نامند اما این عشق به تنهایی برای ازدواج کافی نیست.

استاد حوزه و دانشگاه شرایط ترکیب شدن زوجین را به اندیشه، فرهنگ و خانواده متناسب دانست و تصریح کرد: نوع اندیشیدن و اندیشه دینی از شرایط اساسی تناسب زوجین است.

راشد یزدی خاطرنشان کرد: خداوند متعال خانواده را یک نهاد پاک و مقدس قرار داده تا در آن انسان‌ها و فرزندان صالح در راستای تشکیل یک جامعه سالم تربیت شوند و این یک نعمت الهی است.

Share