حجت اسلام والمسلمین سعیدی در یادواره شهدای بخش کومله :

اگر کسی یادش برود که برای چه انقلاب کرده است منحرف می شود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت : این سوال پیش می آید که ایا ملت ها هم امتحان می شوند ؟ آیا بین امت های گذشته و امروز تفاوتی وجود دارد؟ ایران روزی در زیر سلطه امریکا بود ولی امروز ایران عزیز و قدرتمند است و حرفش در دنیا خریدار دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر (پنج شنبه) یادواره ۱۱۵ شهید والا مقام بخش کومله در ورزشگاه شهدای این شهر با حضور گشترده مردم برگزار شد.330

ابن مراسم با تلاوقت آیات قرآن کریم آاغاز شد و در ادامه گروه تواشیح و شعر خوانی در وصف شهدا به زبان گیلکی انجام شد.یکی دیگر از برنامه های این یادواره پرده خوانی توسط یکی از راویان جوان دفاع مقدس بود که با استقبال عمومی برخوردار بود.

در ادامه این مراسم نیز مداح اهل برادر پورپخش به نوحه خوانی پرداخت.در بخش آخر این مراسم نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حجت اسلام والمسلمین علی سعیدی به سخنرانی پرداختند.

سعیدی با سلام و صلوات به شهدا و امام شهدا گفت : خدا را شاکر هستم که توفیق یافتم که در مجلس یادواره ۱۱۵ شهید شهر کومله شرکت کنم. بحث ما در ایم زمینه است که آقایی و عظمت و بزرگی ملت ها چگونه ایجاد می شود و چگونه باید از آن دفاع کرد؟

وی گفت : سخن حقیر در این محفل نورانی  در مورد ویژگی های یک امت پیشتاز است که اگر امتی می خواهد الی ابد در دنیا پیشتازی کند و بدرخشد چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

این که عرض کردم پیشتازی معنایش این است که خیلی از امت ها در خیلی از زمان ها عظمت داشتند و بعد ها ذلیل شدند، نکته دوم این است که هم ایجاد آگاهی و عظمت چارچوب دارد و هم بقای آن الزانمی است.

امت پیامبر آخرالزمان در یک دوره ای در اوج عطمت بوددر قرآن آمده است که شما بهترین امت هستید، ممکن است در یک دوره ای یک امت بتواند بدرخشد اما در دوره و زمان دیگر همان امت سقوط کند.چه باید کرد که که امت همیشه پیشتاز باید ، امت موسی بن عمران روزی عزیز بودند در قرآن امده است(خطاب به بنی اسرائیل) که من به شما برتری دادم و شما آقا شدید و در جای دیگر هم خدا فرمود مُهر ذلت و بدبختی بر پیشانی بنی اسرائیل خورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت : این سوال پیش می آید که ایا ملت ها هم امتحان می شوند ؟آیا بین امت های گذشته و امروز تفاوتی وجود دارد؟ ایران روزی در زیر سلطه امریکا بود ولی امروز ایران عزیز و قدرتمند است و حرفش در دنیا خریدار دارد .

روزی طلحه و زبیر ار اصحاب پیامبر بودند ولی روز دیگری در مقابل پیامبر و امیرالمومنین ایستادند و دچار انحراف شدند.

اولین عامل پیشتازی یک امت همکاری و همسویی با ارمان های رهبری است ، در عصر نبوت پیامبران حجت خدا در زمین بودند ، در زمان بعد از پیامبران امامان حجت بودند و در زمان غیبت امام عصر ولی فقیه حجت خدا در روزی زمین است . روزی امام خمینی به عنوان رهبر بود  امروز هم امام خامنه ای رهبر مسلمین است.

سعیدی افزود : امام حسن ، امام حسین ، امام سجاد و دیگر امامان ما جام زهر نوشیدند و دلیل آن همکاری نکردن و همیاری نکردم مردم آن زمان با رهبر زمان خود بود و زیارت عاشورا سند خیانت مردم کوفه به رهبر زمان خود استو روزی پاسخگو خواهند بود.

عامل دوم پیشرفت یک امت پیروی توجه مردم به آرمان ها و نظام است ، اگر کسی یادش برود که برای چه انقلاب کرده است منحرف می شود ، امروز در امتحان قرار داریم ، امروزه زمزمه هایی برای مذاکره با امریکا به گوش می رسد ، سوال این است که امریکا با چه کسی سازش کرده است که بخواهد با ایران سازش کند.

سومین عامل توجه به تکلیف است ، ما امروز چه تکلیفی داریم ؟ ما باید در زمان خود وظیفه خود را بدینیم و بدان عمل کنیم.

عامل چهارم توجه به شرایط زمان است ، زمان شناسی یکی از رمز های پیشتازی ملت ها محسوب می شود.

در مورد امریکا ما با هم اختلاف مبنایی و ریشه ای داریم مثلا اگر در انرژی هسته ای ذره ای به ما امتیاز دادند با بقیه ارزش ها چه کنیم ، بقیه اس می ماند ما با امریکا به صورت اسای و کلی اختلاف داریم.

عامل پنجم توجه به هزینه ها و درآمد ها است و عامل ششم صبر و استقامت است که موجب پیشتاری و موفقیت ملت ها می شود.

هر امتی که بتواند این چند عامل را در نظر بگیرد بی شک پیروز است چرا کع ایران این را ثابت کرده است.

وی گفت : موفقیت ایران اسلامی در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و … به برکت خون شهدا است .

Share