آیت‌الله رمضانی:

پیش از اصلاح جامعه خود را اصلاح کنیم / سبک زندگی اسلامی دچار آفت شده است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه پیش از اصلاح جامعه باید خودمان را اصلاح کنیم، تصریح کرد: هنوز تأثیر شهدا بر جامعه بیشتر از ساعت‌ها سخنرانی است و این به دلیل پاکی و خلوص شهدا است که در ابتدا اصلاح را از خود آغاز کردند.

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله رضا رمضانی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی روسا و معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در موضوع درس «آشنایی با دفاع مقدس» در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد واحد پل‌طالشان رشت، با گرامی‌داشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: موضوع دفاع مقدس دارای ابعاد مختلفی است که باید به آن‌ها پرداخته شود.

وی با بیان اینکه حضور اساتید دارای تحصیلات عالیه برای ارائه درس دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است، متذکر شد: امروزه دنیای غرب به موضوع دفاع مقدس ملت ایران توجه بسیاری می‌کند.ramzani

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اذعان به اینکه دفاع مقدس تحلیلی طبیعت‌گرایانه ندارد، افزود: انگیزه‌های موجود در عرصه دفاع مقدس فرای انگیزه‌های طبیعی و مادی بود.

رمضانی، برخی مفاهیم دفاع مقدس را فرا مادی دانست و تصریح کرد: انتقال برخی مفاهیم دفاع مقدس به زبان ساده بسیار سخت می‌باشد و نیازمند افرادی توانمند است.

وی با اشاره به اینکه باید واقعیت‌های دوران دفاع مقدس را به خوبی نقل کرد، گفت: در تحلیل‌ها باید اطلاعات و داده‌ها کامل باشد تا بتواند مخاطب را به طور کامل قانع کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، داشتن منطق قوی را یکی از نیازهای بیان مفاهیم و معارف دفاع مقدس به نسل جوان دانست و بیان کرد: در دوران کنونی با تغییر ذائقه برخی افراد مواجه هستیم به این مسئله سبب بسیار سخت شدن انتقال مفاهیم می‌شود.

رمضانی با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها موجود در جامعه، گفت: در روایت آمده است که در آخرالزمان کار جامعه به جایی کشیده می‌شود که معروف به منکر و منکر به معروف تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال مفاهیم ارزشی و عشق به خدا برای افرادی که غرق عشق به دنیا هستند بسیار سخت است، تصریح کرد: باید به دنبال ایجاد حرکت‌های فرهنگی جدی در جامعه باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، رابطه فرهنگ و دین را طولی دانست و افزود: تمام آموزه‌های دینی در تمام حوزه‌های فرهنگی جامعه می‌تواند موثر باشد.

رمضانی با بیان اینکه باید در ابتدا برخی ذائقه‌های ناصحیح را در جامعه اصلاح نمود، اذعان کرد: به جای سرکوب غرایض باید آن‌ها را تربیت و اصلاح کرد.

به گفته وی، اکنون در حوزه سبک زندگی اسلامی آفات بسیاری در جامعه وجود دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وجود بالغ بر فعالیت ۱۶۰ شبکه تلویزیونی، ماهواره‌ای و رادیویی در صدا و سیما، گفت: هر روز برنامه‌های مختلف فرهنگی و معارفی از این شبکه‌ها پخش می‌شود، اما بازتاب آن‌ها بسیار کم است.

رمضانی با بیان اینکه در غرب رفتار و اخلاق قانونمند شده است، اذعان کرد: با وجود اینکه در جامعه‌ای اسلامی حضور داریم اما در بسیاری از مسائل مشکلات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش از اصلاح جامعه باید خودمان را اصلاح کنیم، تصریح کرد: هنوز تأثیر شهدا بر جامعه بیشتر از ساعت‌ها سخنرانی است و این به دلیل پاکی و خلوص شهدا است که در ابتدا اصلاح را از خود آغاز کردند.

به گفته وی، در عرصه اصلاح جامعه بیش از سخن گفتن باید عمل کرد./دیارباران

Share