هنرمند معرف “رضا بانگیز” با آثارش به رشت می‌آید

 قاسم مصفا، مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا  اظهار داشت: نمایشگاه آثار چاپی “رضا بانگیز”، نقاش شناخته شده معاصر، با عنوان «ایده های نو در چاپ نقاشی» ساعت ۵ عصر روز پنج­شنبه هفتم شهریور با حضور خود استاد در گالری سفیدبوم رشت افتتاح می­شود. وی افزود: […]

 قاسم مصفا، مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا  اظهار داشت: نمایشگاه آثار چاپی “رضا بانگیز”، نقاش شناخته شده معاصر، با عنوان «ایده های نو در چاپ نقاشی» ساعت ۵ عصر روز پنج­شنبه هفتم شهریور با حضور خود استاد در گالری سفیدبوم رشت افتتاح می­شود.

وی افزود: در این نمایشگاه ۳۰ اثر چاپی استاد با تکنیکی متفاوت از گذشته در ابعاد کوچک ۲۰ در ۳۰ سانتی متر که اخیرا در گالری طراحان آزاد تهران به نمایش درآمده، در معرض دید علاقمندان گذاشته می­شود.

مصفا گفت: این آثار شامل ایده‌هایی تازه‌ و نو از این هنرمند است که با تکنیک چاپ لینو بر روی کاغذهای روزنامه با سطوحی سیاه و سفید و یا رنگی خلق شده است.

وی اضافه کرد: آثار این نمایشگاه نسبت به کارهای قبلی استاد که تک رنگ بود از تفاوتهای تازه ای برخوردار است و حس پویایی و تنوع را در خود دارد.

به گفته مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ استاد بانگیز در روزهای ۷ و ۸ شهریور با حضور در این نمایشگاه، پاسخگوی سئولات علاقمندان خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: همچنین با موافقت خود استاد، در روزهای دیگر برپایی نمایشگاه؛ در نیم ساعت پایانی، فیلم شیوه اجرای کارهای چاپی وی در نمایشگاه پخش خواهد شد.

نمایشگاه مجموعه آثار چاپ و نقاشی “رضا بانگیز” تا بیستم شهریور ماه جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری سفیدبوم رشت واقع در خیابان امام خمینی، خیابان بحرالعلوم، روبروی بانک سینا، ساختمان تلفن­خانه، طبقه دوم دایر می ‎باشد.bangiz

استاد رضا بانگیز متولد ۱۳۱۶ تهران، نقاش و چاپگر معاصر ایران، از نخستین فارغ التحصیلان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

وی با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه آموزش هنر  نقاشی در دانشکده‌های هنری توانسته است مدرک درجه یک هنری خود را که معادل دکتراست، از وزارت ارشاد دریافت کند.

اخذ بورس مطالعات هنری انگلیس، بورس مطالعات هنری پاریس، بورس مطالعات هنری اروپا در کارنامه فعالیت بانگیز دیده می شوند .

این هنرمند در جشنواره‌ها، دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بسیار شرکت داشته و جوایز و تقدیرنامه‌های بسیاری را نیز دریافت کرده است .

آثار بانگیز دارای خلاقیت ذهنی و بیانی نو است؛ وی درباره قیمت‌گذاری آثار این نمایشگاه گفته است: هر کدام از این آثار قیمتی حدود ۲۰۰ هزار تومان دارند که قیمت مناسبی برای علاقه‌مندان به خرید آثار هنری است و مردم عادی هم می‌توانند به جای خرید اشیاء لوکس و گران‌قیمت، آثار هنری را خریداری کنند و به یکدیگر هدیه بدهند.

بانگیز با بیان اینکه همه این آثار در سه ماهه نخست امسال خلق شده اند و دیتیلی از کارهای چاپی من هستند، اضافه کرد: اثر هنری مثل الماس است بزرگی و کوچکی آن مهم نیست، هر دو الماس هستند و زیبا و ارزشمندند، به همین دلیل خودم هم بدم نیامد کارهایی در اندازه‌های کوچک خلق کنم

Share