آخرین موضع نمایندگان چیست؟

نمایندگان مردم گیلان درمجلس ازعملکرد استاندار راضی هستند؟

به گزارش دیارمیرزا با تغییر دولت همگان منتظر تغییراتی در سطح مدیریت ارشد استانها هستند اما ظاهرا این قضیه علیرغم رایزنی های مختلف به این زودی ها در گیلان بوقوع نمی پیوندد چرا که نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی از عملکرد کیهان هاشم نیا استاندار گیلان راضی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجمع نمایندگان گیلان از عملکرد کیهان هاشم‌نیا استاندار فعلی گیلان راضی است و اگر هم گاهی صحبتی انجام می‌شود برای مطالبه وضعیت مطلوب‌تری است.” این صحبت های جبار کوچکی نژاد نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با تسنیم بود. گفتگویی که واکنش های برخی فعالان سیاسی را در پی داشت تا حدی که کوچکی نژاد به فرافکنی برای تحمیل هاشم نیا به دولت جدید متهم کردند.tamini

اخباری که از نشست های مجمع نمایندگان به گوش می رسد همچنان بر عدم فوریت تغییر استاندار گیلان دلالت دارد و به نظر تنها این بار کوچکی نژاد بوده که از میان نمایندگان گیلانی پیشقدم شده و گفته که مجمع نمایندگان از عملکرد استاندار فعلی راضی بوده و در هر حال حاضر فوریتی برای تغییر وجود ندارد. این خبر حکایت از رضایت تمام یا بیشتر نمایندگان گیلان از عملکرد هاشم نیا دارد و ممکن است دیدگاه شخصی کوچکی نژاد نباشد.

هر چند که وی در ادامه گفتگو با همان خبرگزاری بر این موضوع تاکید می کند که گزینه هایی هم مطرح هستند که وزارت کشور در حال بررسی آنان می باشد.

در این میان موضع گیری دکتر تامینی نیز قابل توجه است. وی در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین، ضمن تایید مطلبی از قول وی که حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر برای تصدی استانداری گیلان داوطلب شده اند، گفت:” این افراد در تماس با من، خودشان را داوطلب برای استانداری گیلان دانستند و این خبری نیست که در مجمع نمایندگان مطرح شده باشد”

در هر حال، هنوز فضای سیاسی استان گیلان برای پیش بینی استاندار جدید کمی مه آلود است اما آنچه که به نظر تمامی نمایندگان بر آن اجماع دارند،تغییر استاندار فعلی خواهد بود آن هم در آینده ای نه چندان دور.

 مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عنوان کرد : تغییر استاندار گیلان در این برهه زمانی هیچ ضرورتی ندارد.jafarzadeh-300x180

وی افزود : ما در گذشته شاهد این بوده ایم که با روی کار آمدن دولتی جدید مدیران و استانداران تغییر می کردند اما یک سوال آیا واقعا در همه ی آنها لازم و ضروری بود پس اصل ثبات مدیریت کجا می رود

ثبات مدیریت یک اصل موفقیت است

بنظرم مشکل اصلی گیلان نداشتن ثبات مدیران است .جناب آقای هاشم نیا مدتی کوتاهی هستند که در این استان بعنوان یک  استاندار بومی  در حال فعالیت هستند که اگر بخواهیم عملکرد ایشان را بررسی کنیم باید به ایشان حداقل سه سال فرصت مدیریت بدهیم  بسیاری از مشکلات با ثبات مدیریت حل می شود

سخنگوی فراکسیون ایثارگران افزود : ایشان یکی از مدیران دلسوز و ایثارگر کشورمان هستند که در هر جا که مشغول فعالیت بوده اند نشان داده اند که مدیری توانا و با تدبیر هستند  در حال حاضرم در این مدت کوتاه هم شاهد کارهای زیربنایی ایشان هستیم .

رییس جمهور دولت نهم و دهم در کوچکترین موضوع دخالت می کرد

جعفرزاده در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه شما به بعضی از مدیران و فرمانداران آقای هاشم نیا انتقاد دارید افزود بله این درست است که بنده به بعضی از انتصاب ها انتقاد دارم اما این انتصاب ها کار ایشان نبوده است مدل دولت نهم و دهم به شکلی بوده که در کوچک ترین بخش دخالت می کرد و اختیار را از شخص استاندار می گرفت مثلا اگر قرار بود یک بخشدار عوض شود خودم رییس جمهور دستور می داد و می گفت که باید ایشان بعنوان بخشدار خدمت کند خوب در چنین شرایطی استاندار نمی تواند کاری کند …

عضو کمیسیون برنامه وبودجه ادامه داد بنده اعتقاد دارم آقای استاندار می بایست بعضی از مدیران و فرمانداران وبخشداران را باید عوض کند  تا بتواند خدمات بیشتری را در طول دوران مدیریت خود به مردم گیلان تقدیم کند .

وی در پایان ضمن تاکید مجدد در خصوص ثبات مدیریت آقای هاشم نیا بعنوان استاندار گیلان  افزود اکثریت همکاران بنده در مجلس نیز با نظر من مبنی بر حضور آقای هاشم نیا بر مسند استانداری گیلان هم عقیده هستند .

nadimiرئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ویژگی‌های یک استاندار مطلوب، گفت: نمایندگان استان درباره استاندار فعلی گیلان نظر منفی ندارند. ایرج ندیمی، با اشاره به ویژگی‌های استانداران دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: استاندار باید دارای خصوصیات منطبق با رویکرد دولت داشته باشد. وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان گیلان نظر منفی درباره استاندار فعلی گیلان ندارد، افزود: باید دید که استاندار با همان مدیران و معاونان می‌خواهد ادامه کار دهد یا قصد تغییر دارد. رئیس مجمع نمایندگان گیلان، استقلال، مدیر و مدبری، تخصص و تعهد را از ویژگی‌های استاندار مطلوب دانست و گفت: باید دید تصمیم وزارت کشور و هیئت تشکیل شده در مورد استانداری گیلان چیست. این مسئول با اشاره به عدم عجله درباره تغییر یا تثبیت استاندار گیلان، افزود: مجمع نمایندگان استان در زمان مقرر با بررسی کارشناسی، نظر خود را اعلام می‌کند.

 

صفر نعیمی‌رز نیز با اشاره به عملکرد استاندار گیلان در مدیریت حوزه‌های مختلف استان، اظهار داشت: با توجه به اینکه عملکردnaimi یک مدیر در مدت کوتاه قابل رصد نیست و باید به مدیران فرصت داد، اما استاندار فعلی گیلان در مقایسه با زمان مدیریتی استانداران قبلی موفق عمل کرده است. نماینده آستارا با تاکید بر اینکه استاندار گیلان باید بومی باشد، اظهار کرد: آشنایی کامل به حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان، شناسایی و شناخت نقاط قوت و ضعف، مدیر و مدبر بودن و داشتن تقوی و تخصص از ویژگی‌های برجسته یک استاندار موفق است.

نعیمی‌رز، درباره جابه‌جایی استاندار گیلان، تصریح کرد: استاندار گیلان فردی متدین و دلسوز و کارآمد بوده و بنده دست او را می‌بوسم زیرا کارهای بسیار بزرگی برای گیلان انجام داده است.

وی با بیان اینکه موافق ابقای استاندار گیلان هستم، خاطرنشان کرد: اگر در بحث جابه‌جایی استاندار گیلان بخواهند گزینه غیربومی به استان تحمیل کنند آن را محکوم می‌کنم و این امر پذیرفتنی نیست.

shekari1محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی هم  با اشاره به بومی بودن استاندار فعلی گیلان، افزود: در سفر معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به گیلان شاهد اعلام رضایت مسئولان از عملکرد استاندار بودیم. وی با تاکید بر اینکه از استاندار فعلی گیلان رضایت داریم، افزود: هاشم‌نیا سال‌ها معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان بوده و توان برنامه‌ریزی برای توسعه گیلان را دارد. شکری، بومی‌بودن، تخصص، شناخت نسبت به استان، رزومه مورد قبول و تجربه کافی در کنار تعهد به خدمت بی‌منت به مردم را از ویژگی‌های یک استاندار دانست. وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان گیلان فعلا نظری درباره تغییر استاندار ندارد و به نظر می‌رسد،‌ نظرکلی حفظ کیهان هاشم‌نیا در استانداری است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره تغییر استاندار گیلان گفت : تغییرات در سطح کشور و استان انجام می‌شود امkoshakinejad1ا در نشستی که با نوبخت سخنگوی دولت روز گذشته برگزار شد محور مهم در گیلان بحث توسعه این استان است.کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه کسانی که با نگاه جدید هماهنگ باشند تغییر پیدا نمی‌کنند، یادآور شد: تغییر استاندار گیلان در دستور کار دولت نیست.وی متذکر شد: هماهنگی نمایندگان مجلس در گیلان و تلاش برای توسعه و عمران این استان مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده در نشست با نوبخت بود

موافقت اکثر نمایندگان استان گیلان با ابقای مجدد استاندار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: طی جلسه هفته قبل این مجمع، اکثر نمایندگان استان با ابقای مجدد استاندار فعلی موافق بوده و تنها دو نفر از نمایندگان با این موضوع مخالفت داشتند.ghorbani

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر کشور، گفت: مجمع نمایندگان استان گیلان به همراه نمایندگان استان‌های مازندران، گلستان، قزوین و البرز نشست مشترکی را یکشنبه هفته قبل با وزیر کشور برگزار کردند که البته در این جلسه شخص خاصی از سوی مجمع نمایندگان استان گیلان برای استانداری این استان پیشنهاد نشد و تنها در کلیات، نمایندگان استان با وزیر کشور به تبادل نظر پرداختند.

وی افزود: در آخرین جلسه‌ مجمع نمایندگان استان گیلان که در روز سه‌شنبه هفته قبل برگزار شد، اکثریت اعضا بر ابقای مجدد (هاشم نیا ) استاندار فعلی استان گیلان نظر موافق داشتند و تنها دو نفر از نمایندگان استان با این مسئله مخالف بودند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: اگرچه اکثریت نمایندگان استان گیلان بر ابقای استاندار فعلی استان معتقد هستند اما تاکنون تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده و شخص خاصی از سوی مجمع نمایندگان استان برای تصدی این پست پیشنهاد نشده است.

رهبری املشی ؛نقش اصلی در تغییر استاندار گیلان را دولت ایفا می کند

نقش اصلی در تغییر استاندار گیلان را دولت ایفا می کند

رهبری املشی در رابطه با رایزنیهایی که در سطح استان برای تغییر استاندار و مدیران استانی از سوی افراد و گروه های مختلف وجود دارد نیز گفت : اینها فقط رایزنی و مذاکره است و باید دید که سیاست دولت در این رابطه چیست.

محمد مهدی رهبری‌ املشی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی درسیاهکل در خصوص تغییر استاندار گیلان اظهار داشت : هاشم نیا هم اکنون در حال انجام فعالیت است و باید دید سیاست دولت در خصوص تغییر استاندارها چیست .

وی در خصوص تغییر احتمالی استاندار گیلان از سوی دولت گفت : اگر دولت بخواهد یک فرد قوی تری از هاشم نیا را به استان گیلان بیاورد از آن حمایت می کنم ، اما اگر بخواهند شخص ضعیفی را به این استان بیاورند از آن حمایت نخواهم کرد.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد : نمایندگان مجلس در رابطه با تغییر استاندارها نقش دارند و در روزهای گذشته نیز مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر کشور یک نشست داشت که من به دلیل مشکلات نتوانستم در آن حضور یابم.

رهبری املشی در رابطه با رایزنیهایی که در سطح استان برای تغییر استاندار و مدیران استانی از سوی برخی از افراد و گروه ها وجود دارد نیز گفت : اینها فقط رایزنی و مذاکره است و باید دید که سیاست دولت در این رابطه چه می باشد.

 

Share