نعیمی رز:

برای تسهیلات گذر مرزی پیشنهادهایی ارائه شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای استفاده مرزنشینان از تسهیلات گذر مرزی پیشنهادهایی ارائه شده که در نوبت طرح هیئت دولت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :صفر نعیمی‌رز بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مردم شیعه و سنی در مسجد جامع دهستان چلوند، اظهار کرد: وحدت و همدلی موجود بین شیعیان و سنی‌های شهرستان آستارا بی‌نظیر است.66440_268

وی، حضور اهل تشیع و تسنن در صحنه‌های مختلف انقلاب را گواه بر این ادعا ذکر کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس، با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند وحدت و همدلی مردم ایران اسلامی را از آنها بگیرد، افزود: اگر مردم و مسئولان با هم اتحاد و همبستگی داشته باشند می‌توان به آینده‌های روشن امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه مدیران به عنوان خادم مردم باید شبانه‌روز برای مردم آماده خدمتگزاری باشند، تصریح کرد: ممکن است مدیری به نحو مطلوب نتواند به مردم خدمت کند اما باید به مدیران فرصت مناسب داد و اگر نتوانستند جای خود را به مدیران توانمند و متعهد دهند.

نعیمی‌رز، با اشاره به لغو یک‌طرفه تفاهمنامه ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه تردد اتباع ایرانی تا مسافت ۴۵ کیلومتری، خاطرنشان کرد: برای برطرف شدن این مشکل و ایجاد فرصت و استفاده مرزنشینان از تسهیلات گذر مرزی پیشنهادهایی به دولت ارائه شده که در نوبت طرح هیئت دولت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اکنون بسیاری از مردم آستارا برای دریافت کارت هوشمند مرزنشینی اقدام کرده‌اند و برای سرپرستان خانوارها این امر انجام می‌گیرد.

به گفته نماینده مردم آستارا در مجلس، با تصویب هیئت دولت هر مرزنشین می‌تواند با استفاده از کارت هوشمند مرزی تا سقف ۲۰ میلیون ریال از تسهیلات گذر مرزی استفاده کند.

وی، ادامه داد: با ایجاد فروشگاه مرزی در منطقه مرزی به صورت کاملاً قانونی هر سرپرست می‌تواند در هر یک یا دو ماه تا سقف تعیین شده از معافیت گمرکی بهره‌مند شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به عهدی که با مردم بسته‌ام پایبند هستم، یادآور شد: با سرمایه‌داران نامشروع و آلوده سازش نمی‌کنم و با تمام قدرت در برابر زیاده‌خواهان تا پای جان می‌ایستم.

نعیمی‌رز با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف آستارا اعتبار جذب شده است، بر لزوم پیگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای اتمام طرح‌های عمرانی تأکید کرد. /فارس

 

Share