نشست استاندار با سرمایه گذاران چینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : در نشست استاندار گیلان با سرمایه گذار چینی هماهنگی لازم جهت شروع عملیات اجرایی نیروگاه زباله سوز رشت صورت پذیرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این نشست مهندس هاشم نیا با اشاره به اهمیت اجرای نیروگاه زباله سوز شهرستان رشت تصریح کرد : این نیروگاه توانایی تولید روزانه ۵ مگاوات برق را دار می باشد .

وی احداث این نیروگاه را بر اساس مصوبه هیئت وزیران عنوان کرد و افزود : قرارداد احداث این نیروگاه از نوع مشارکتی بوده به نحوی که ۶۰ درصد هزینه ساخت آن از طریق دولت و ۴۰ درصد باقیمانده آن نیز از طریق شرکت چینی پرداخت خواهد شد .
کیهان هاشم نیا وجود شرکت قدرتمند و سرشناس چینی جهت اجرای این نیروگاه را از جمله نقاط قوت این پروژه دانست و خواستار اجرای دقیق وهر چه سریعتر این پروژه مطابق با استاندارد های زیست محیطی شد .


در ادامه این مراسم لی طراح شرکت سرمایه گذاری چینی با بیان اینکه این شرکت از جمله بزرگترین طراحان زباله سوز دنیا به شمار می رود افزود : کارخانه زباله سوزی که در شهرستان رشت ساخته خواهد شد از نوع سیستم گازسوز به روش کوره دوار با ظرفیت ۶۰۰ تن در روز با ۴ خط تولید ۱۵۰ تنی خواهد بود .
گفتنی است نیروگاه زباله سوز شهرستان رشت با ارزش قرارداد حدود ۴۰ میلیون دلار روزانه ۶۰۰ تن زباله را به ۳۰۰ کیلوگرم خاکستر تبدیل می کند که آن نیز به شیوه های کاملاً علمی دفن خواهد شد .
لازم به ذکر است بر اساس تعهد شرکت سرمایه گذار چینی مراحل ساخت و نصب تجهیزات این نیروگاه در مدت ۲ سال انجام خواهد شد

Share