ندیمی :

قیمت گاز و برق باید ۶ ماه پیش زیاد میشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت گاز و برق را قانونی دانست و حتی گفت که دولت می تواند قیمت بنزین را نیز افزایش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : ایرج ندیمی با اشاره به افزایش قیمت گاز و برق در حالی که هنوز فاز دوم هدفمندی یارانه ها آغاز نشده و مبلغی نیز بر یارانه های نقدی افزوده نشده است، به خبرنگار راه دانشجو گفت: وقتی ما در مجلس سقف بودجه سالیانه را بالا می بریم یعنی به دولت قدرت مدیریت می دهیم و وقتی در  عدد یارانه ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد دولت را پیش بینی کرده ایم یعنی اینکه دولت باید این درآمد را با تغییر قیمت ها بدست آورد.

ImageThumb2

وی اظهار داشت: موضوع درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها بازتوزیع است و وقتی ما درآمد دولت از این قانون را ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می کنیم یعنی اینکه این درآمد بیشتر از سال گذشته بوده است و باید از محل افزایش قیمت حامل های انرژی بدست بیاید.

ندیمی بیان کرد: دولت در ۶ ماه نخست سال این موضوع را یعنی افزایش قیمت حامل های انرژی را اجرایی نکرد و به همین دلیل نیز در بدست آمدن این سقف از درآمد مشکلاتی پیش آمده است و همین موضوع نگرانی هایی را برای مجلس ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: مجلس این قدرت انتخاب را به دولت داده است که برای رسیدن به این سقف درآمد قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد و به همین دلیل نیز از نظر ما افزایش قیمت گاز و برق ایرادی ندارد و مشکل قانونی از نظر مجلس در این افزایش قیمت وجود ندارد.

نماینده لاهیجان در خانه ملت گفت: در واقع دولت انتخاب می کند که قیمت کدام حامل انرژی را برای رسیدن به آن سقف درآمدی افزایش دهد زیرا از محل درآمد دولت است که یارانه های نقدی پرداخت می شود.

وی بابیان اینکه دولت برای افزایش قیمت بنزین و همچنین گازوئیل نیز منعی ندارد گفت: دولت اگر لازم بداند باید قیمت بنزین را نیز افزایش دهد و در حال حاضر نیز از نظر ما برای این افزایش قیمت دیر نیز شده است زیرا ۶ ماه از سال، گذشته و هنوز قانون بودجه در این بخش ها اجرایی نشده است./راه دانشجو

Share