با حضور استاندار افتتاح شد :

نخستین طرح سالم سازی مدرن ویژه بانوان شمال کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : ظهر امروز افتتاح طرح سرپوشیده سالم‌سازی دریا ویژه بانوان در مجتمع هتل پنج ستاره( ستاره دریا ) چاف چمخاله شهرستان لنگرود با حضور کیهان هاشم نیا استاندار گیلان در طی مراسم افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : ظهر امروز کیهان هاشم نیا استاندار گیلان در مراسم افتتاح طرح سرپوشیده سالم‌سازی دریا ویژه بانوان در مجتمع هتل پنج ستاره( ستاره دریا ) چاف چمخاله شهرستان لنگرود گفت : طرح مذکور با استانداردهای ویژه برای نخستین بار توسط بخش خصوصی و با اعتبار ۷۰۰ میلیون  تومان راه‌اندازی شده است.

وی ارتقای کیفیت طرح‌های سالم‌سازی دریا را سبب جذب بیشتر گردشگران عنوان کرد و افزود : تاکنون ۶۳ طرح سالم سازی دریا داشتیم که امسال ۷۵ طرح جدید به طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان اضافه می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره باینکه ۳۰۰ کیلومتر از سواحل گیلان را تحت کنترل طرح دریا داریم اضافه کرد : با کمک بخش خصوصی بسیاری از هزینه ها کم شده ، خدمات به گردشگرا ن بیشتر شده ، اشتغال در این بخش افزایش یافته و در نهایت غریق ما کم شده است .

هاشم نیا با اشاره به اینکه سازمان عمران سواحل مدیریت رابه بخش خصوصی سپرده است گفت : تملک دریا ، حریم آن و ساحل با دولت است و کار و مدیریت از طرف بخش خصوصی است و این کار در گیلا ن در حال انجام است .

وی با تأکید بر برجسته تر شدن نقش بخش خصوصی در نقاط گردشگری گیلان بیان کرد : بهترین طرح‌های سالم‌سازی دریا با کمک و مدیریت بخش خصوصی در استان ایجاد شده و پیش‌بینی‌های لازم به منظور ارائه خدمات به گردشگران در این مناطق انجام شده و ما به دنبال مدیریت یکپارچه در سواحل هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه عمده گردشگران بصورت اقامتی تا سقف یک میلیون نفر را در هفته گذشته بصورت شبانه روزی به این استان داشتیم تصریح کرد : امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مشارکت توام با مدیریت خوب با دستگاههای اجرایی استان و بخش خصوصی خدمات قابل توجه و ارزنده‌ای به گردشگران ارائه شده است .

در ادامه این مراسم لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت : مطمئن ترین و مهمترین سرمایه گذاری در بخش گردشگری است .

وی افزود : گردشگری رتبه سوم درآمد دولت ها را درجهان تشکیل می دهد و ما نیز جزء ۱۰ کشور اول جهان در بخش گردشگری قرار داریم که باید سهم خود را در این بخش در دنیا و ایران بدست آوریم .

در ادامه این مراسم محمد بیگی فرماندار لنگرود گفت : ۷ طرح سالمسازی امروز در لنگرود آماده بهره برداری است و سال آینده  نیز۱۴ طرح با مشارکت بخش خصوصی آماده و افتتاح می شود .

وی بیان اینکه در هیچ یک از طرحهای سالمسازی دریا در شهرستان لنگرود غریق نداشته ایم و تعداد۶۰ نفر نیز از غرق شدن نجات داده ایم افزود : در تمام ۱۸ کیلومتر سواحل لنگرود در حال انجام فعالیت هستیم و تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در طرح های سالمسازی داشته ایم که از سال آینده با مشارکت بخش خصوصی ما دیگر هزینه نخواهیم کرد .

وی اضافه کرد : با کمک بخش خصوصی  توانستیم  برای ۴۰۰ نفر از طریق همین طرحها اشتغال ایجاد کنیم .

 

 

Share