ناوشکن جماران ۳، ۴ و ۵ در حال ساخت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر دریادار دوم تورج حسنی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گشت‌زنی ناوگروه بیست‌وهفتم نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند اظهار کرد: حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی یکی از راهبردهای نیروی دریایی ارتش است. وی مشارکت در برقراری امنیت کشور را از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر دریادار دوم تورج حسنی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گشت‌زنی ناوگروه بیست‌وهفتم نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند اظهار کرد: حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی یکی از راهبردهای نیروی دریایی ارتش است.jamaran

وی مشارکت در برقراری امنیت کشور را از اهداف نیروی دریایی ارتش عنوان کرد و افزود: مقابله با دزدان دریایی در راستای هدف مذکور انجام می‌شود.

حسنی‌مقدم به فاصله ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری ناوگان نیروی دریایی ارتش با مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: دوسوم تجارت جهانی در مثلث تنگه‌های باب‌المندب، هرمز و مالاکا انجام می‌شود.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت در ادامه با بیان اینکه خودکفایی در نیروهای مسلح با استفاده از تجربه هشت سال دفاع مقدس مطرح بوده است، خاطرنشان کرد: ناوشکن دماوند اسفند سال گذشته در بندر انزلی به آب انداخته شده است.

وی از ساخت ناوشکن کلاس جماران ۳، ۴ و ۵ در منطقه جنوب کشور خبر داد و تصریح کرد: یک فروند ناوشکن جماران تا پایان امسال به آب انداخته می‌شود.

حسنی‌مقدم به آب‌اندازی زیرسطحی فاتح در هفته دفاع مقدس امسال را از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و یادآور شد: دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش از طریق فرماندهی این نیرو در هفته دفاع مقدس اطلاع‌رسانی می‌شود.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت صرفه‌جویی را اولویت برنامه‌های نیروی دریایی خواند و اظهار کرد: ناوشکن جماران، زیر سطحی فاتح و ناوچه‌های موشک‌انداز کلاس پیکان توسط متخصصان نیروی دریایی با همکاری صنعت و دانشگاه در کشور ساخته شده است.

وی حضور مداوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاها به‌ویژه آب‌های بین‌المللی را سبب ارتقای جایگاه کشور در مجامع بین‌المللی توصیف کرد و گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در دریای مدیترانه، اقیانوس اطلس و دریای چین موجب تغییر نگرش دیگر کشورها نسبت به جمهوری اسلامی ایران شده است.

حسنی‌مقدم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را حافظ صلح خواند و بیان کرد: بازدارندگی راهبرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است./فارس

Share