ناظر گمرکات گیلان خبر داد رتبه سوم گیلان در واردات کالا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پرویز تقوی  در مراسم افتتاحیه استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران به منظور اجرای مصوبه کالای همراه مسافر در مجتمع تجاری ستاره شمال منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با تلاش مسئولان در مدت سه ماه گمرک در منطقه آزاد انزلی مستقر شده است. وی به اهمیت گیلان در توسعه کشور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پرویز تقوی  در مراسم افتتاحیه استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران به منظور اجرای مصوبه کالای همراه مسافر در مجتمع تجاری ستاره شمال منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با تلاش مسئولان در مدت سه ماه گمرک در منطقه آزاد انزلی مستقر شده است.

خبرگزاری فارس: رتبه سوم گیلان در واردات کالا

وی به اهمیت گیلان در توسعه کشور اشاره کرد و افزود: گیلان در مسیر کریدور شمال – جنوب است.

تقوی با اشاره به صادرات گیلان در پنج ماه نخست امسال، تصریح کرد: بالغ بر ۶۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۱ میلیون دلار در مدت مذکور به آسیای میانه و دیگر کشورهای دنیا از طریق گیلان صادر شده است.

مدیرکل گمرک انزلی از رتبه دهم صادرات گیلان بین ۳۱ استان کشور خبر داد و بیان کرد: گیلان رتبه سوم واردات کشور پس از هرمزگان و خوزستان را کسب کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت گمرکات گیلان در واردات و صادرات کالا، خاطرنشان کرد: جایگاه تجاری استان به دلیل داشتن مرز زمینی، دریایی و هوایی ویژه است و اگر خط ریلی کشیده شود، شاید در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر باشد.

تقوی خواستار ثبت‌ سفارش کالای تجار گیلانی در منطقه آزاد انزلی شد و اظهار کرد: بازرگانانی که کالا را در گمرک شهید رجایی و خوزستان ثبت‌سفارش می‌کردند اکنون می‌توانند کالای خود را در گمرک انزلی ثبت‌سفارش کنند.

*بازرگانان کالای با کیفیت به مردم عرضه کنند

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در مراسم مذکور به تکلیف دولت مبنی بر یکسان‌سازی کالای همراه مسافر در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: قانون مذکور دو ماه گذشته به مناطق آزاد ابلاغ شده است.

سعید رحیمی با بیان اینکه مصوبه کالای همراه مسافر در مناطق آزاد تجاری ارس و انزلی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: استقرار گمرک نخستین گام در اجرای مصوبه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی است.

وی استقرار گمرک در منطقه آزاد انزلی را سبب ایجاد انگیزه در تجار خواند و بیان کرد: فاز نخست کالای همراه مسافر با استقرار گمرک در مجتمع ستاره شمال منطقه آزاد انزلی آغاز شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه مصوبه کالای همراه مسافر به مرور تمام مجتمع‌های منطقه آزاد انزلی را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: آمادگی ثبت‌سفارش کالا اکنون در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری انزلی خواستار عرضه کالای با کیفیت و استاندارد از طرف تجار به مردم شد و تصریح کرد: بازرگانان باید کالایی را به مردم عرضه کنند که ارزش خریداری را داشته باشد.

Share