مراسم بزرگداشت روحانی مجاهد شهید عسکری در کوچصفهان برگزار می گردد

به گزارش دیار میرزا مراسم سی و دومین سالروز شهادت روحانی مبارز، شهید ترور، حجت الاسلام و المسلمین شهید شیخ حسن عسکری چهارشنبه این هفته با حضور آیت الله رمضانی نماینده محترم مردم گیلان در مجلس خبرگان در شهر کوچصفهان برگزار می گردد. شهید عسکری متولد ۱۳۲۲ ، پس از سپری نمودن دوره ای کوتاه […]

به گزارش دیار میرزا مراسم سی و دومین سالروز شهادت روحانی مبارز، شهید ترور، حجت الاسلام و المسلمین شهید شیخ حسن عسکری چهارشنبه این هفته با حضور آیت الله رمضانی نماینده محترم مردم گیلان در مجلس خبرگان در شهر کوچصفهان برگزار می گردد.

شهید عسکری متولد ۱۳۲۲ ، پس از سپری نمودن دوره ای کوتاه از تحصیلات حوزوی در قم در اوایل دهه ی چهل و پس از تبعید حضرت امام ، جهت ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه مشهد شد. در مشهد در کنار تحصیل ، مبارزات انقلابی خود را که از قم آغاز شده بود ادامه داد و در آنجا با بزرگانی همچون مقام معظم رهبری آشنا شد و سپس در اوایل دهه ۵۰ شهر کوچصفهان را جهت فعالیت های مذهبی، سیاسی و اجتماعی خود برگزید و توانست حرکت گسترده ای را در پرورش نوجوانان آن بخش در زمینه مذهبی و اخلاقی به ثمر نشاند.

شهید عسکری محوریت جریان انقلابی یخش کوچصفهان را برعهده داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در چندین نهاد انقلابی حضوری موثر و مجاهدانه داشته که به علت صلابت و ایستادگی ایشان در مقابل منافقین، در ۶ شهریور ۱۳۶۰ ، دو روز قبل از انفجار ساختمان نخست وزیری، در حیاط منزل به هنگام ساختن وضو ، توسط منافقین ترور شد. روحش شادو راهش پر رهرو باد.

 برنامه بزرگداشت این شهید بزرگوار روز چهارشنبه ۶ شهریور از ساعت ۲۱ در مسجد پنج تن آل عبای حسن آباد کوچصفهان برگزار می گردد./ گیلان آنلاین

Share