مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد افتتاح کتابخانه روستایی در شهرستان رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل جانعلی‌پور ظهر امروز در جمع مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نقش کتابداران در روشنگری جامعه را مهم دانست. وی با بیان اینکه از کتابداران به عنوان دانشمندان اطلاع‌رسانی در جامعه یاد می‌شود، افزود: کتابداران منادیان روشنگری در جامعه هستند. این مسئول به وضعیت کتابخانه مرکزی رشت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل جانعلی‌پور ظهر امروز در جمع مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نقش کتابداران در روشنگری جامعه را مهم دانست.janahlpour

وی با بیان اینکه از کتابداران به عنوان دانشمندان اطلاع‌رسانی در جامعه یاد می‌شود، افزود: کتابداران منادیان روشنگری در جامعه هستند.

این مسئول به وضعیت کتابخانه مرکزی رشت اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این کتابخانه از سال ۸۳ آغاز شد و اکنون ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در انتظار تخصیص اعتبار تکمیلی است.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته استاندار، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان برای تکمیل بخشی از این پروژه مصوب شده است.

جانعلی‌پور متذکر شد: امیدواریم با تخصیص اعتبار بتوانیم کتابخانه مرکزی رشت را به بهره‌برداری برسانیم و فضای مطالعه رشت را افزایش چشمگیر دهیم.

به گفته وی، در بیش از ۱۴ کتابخانه عمومی گیلان بخش کودک مستقر راه‌اندازی شده است.

این مسئول، استقرار ایستگاه‌های مطالعه کتاب در اماکن مختلف استان را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: با استقرار این ایستگاه‌ها ساعات کار کتابخانه‌های عمومی گیلان افزایش خوبی یافته و رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته است.

جانعلی‌پور، از افتتاح نخستین کتابخانه روستایی شهرستان رشت در منطقه ترازکوه خبر داد و یادآور شد: آغاز به‌کار کتابخانه روستایی تأثیر مثبتی در این منطقه دارد./فارس

Share