مدیرکل بازرسی گیلان: گفتمان نظارت و بازرسی در دستور کار است

به گزارش دیارمیرزا سیدحمید حسینی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برنامه‌های آینده اداره کل بازرسی استان، اظهار کرد: بحث پیشگیری از طریق توسعه فرهنگ و فرهنگ‌سازی دستگاه‌ها یکی از برنامه‌های مهم است. وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نباید دستگاه نظارت را مزاحم خود بدانند، تصریح کرد: باید […]

به گزارش دیارمیرزا سیدحمید حسینی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برنامه‌های آینده اداره کل بازرسی استان، اظهار کرد: بحث پیشگیری از طریق توسعه فرهنگ و فرهنگ‌سازی دستگاه‌ها یکی از برنامه‌های مهم است.Hosseini

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نباید دستگاه نظارت را مزاحم خود بدانند، تصریح کرد: باید از بازرسی استقبال شود و کمک به این فرهنگ مهم است.

این مسئول توجه به برنامه‌های بالادستی و قانون بودجه کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت را جزو برنامه‌های دیگر بازرسی استان ذکر کرد.

وی برنامه‌محوری را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این راستا گفتمان نظارت و بازرسی جزو اقدام‌های مهم ما در برنامه پنجم توسعه است که در دستور کار قرار دارد.

حسینی، با تصریح بر اینکه فرهنگ نظارت‌پذیری در جامعه جالب نیست، خاطرنشان کرد: نباید با بغض کار شود بلکه باید به نیروها احترام بگذاریم.

وی، رسیدگی به پرداخت‌ها را از موضوعات مهم عنوان کرد و یادآور شد: تخلفات و آسیب‌های قانونی در بسیاری از اداره‌های گیلان موجب نارضایتی مردم شده است و باید جلوی این کار و روش غلط گرفته شود.

مدیر کل بازرسی و نظارت گیلان، تصویب قانون سلامت نظام اداری را یکی از اقدام‌های مهم پس از انقلاب اسلامی نامید و خاطرنشان کرد: این قانون در آبان سال ۹۰ در مجلس مورد تصویب قرار گرفت و در دی ماه همین سال نیز ابلاغ شد.

وی محورهای این قانون را کاهش دخالت‌ها و پرداختن به نظام هماهنگ حقوق و حق نظارت مردم بر نظام اداری ذکر کرد.

حسینی، متذکر شد: شفاف‌سازی بودجه و تمرکززدایی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی، مبارزه با با رانت‌خواری از ویژگی‌های قانون مذکور است.

وی با بیان اینکه قانون سلامت نظام اداری به دنبال ایجاد شفافیت در بدنه دستگاه‌ها است، یادآور شد: این قانون از حقوق مردم دفاع و با اخلالگران برخورد می‌کند.

این مسئول، ارتقای پاسخگویی نظام اداری و اعتماد مردم به دستگاه‌های اجرایی را از دیگر ویژگی‌های قانون مذکور ذکر کرد.

وی تصریح کرد: رضایت‌مندی مردم جزو اهداف مهم قانون سلامت نظام اداری است و تمام افراد مشمول این قانون هستند.

Share