حکیمی فراز و نشیب ارتباطش با روحانی را پاسخ گفت؛

مخالفت من مسأله شخصی نبود

به گزارش دیارمیرزا : نماینده رودبار و رئیس ستاد مردمی دکتر حسن روحانی گفت: مخالفت من مسأله شخصی نبود / دولت به خاطر یک شهرستان کوچک خودش را خراب نمی کند/ با آقای روحانی مشکل ندارم/ برخی از آقایون می آیند من را در تریبون زیر سئوال می برند.

به گزارش دیارمیرزا : عطاء اله حکیمی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و مسئولان اجرایی شهرستان رودبار، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: این اولین فرصتی است که بعد از انتخابات بسیار شکوهمند و حماسه بسیار گرانقدر سیاسی یازدهمین دوره ریاست جمهوری از کسانی که مساعدت کردند تا حماسه مورد نظر مقام معظم رهبری شکل بگیرد، فرماندار محترم، مسئولان ادارات، هیئت های اجرایی، نظارت، مسئولان انتظامی و امنیتی تقدیر و تشکر نماییم.

 مردم ما را شرمنده کردند

وی، از زحمات سرهنگ عاشوری فرمانده سپاه رودبار تشکر و قدردانی کرد و ضمن تبریک سمت فرماندهی سپاه رودبار خدمت جناب سرهنگ رهبر، ادامه داد: ایشان فردی با سابقه هستند و امیدوارم که خادم نظام باشند و بیش از گذشته سپاه پرتوان شهرستان رودبار در خدمت منافع نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه گام بردارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، اضافه نمود: همچنین از تک‌تک مردم شهرستان که بنده و مسئولان شهرستان را شرمنده کردند و حماسه بزرگ را آفریدند سپاسگذاری می کنم. مردم رودبار هم مثل همه نقاط کشور در حقیقت بنا به فرمایش و درخواست رهبر انقلاب اسلامی در این عرصه شرکت کردند.

وی در ادامه به تشریح ارتباطش با ستاد دکتر روحانی پرداخت و گفت: فراز و نشیبی که طی دو سال گذشته در ارتباط با حضور بنده در کنار جناب آقای دکتر روحانی ایجاد شده، یکسری ابهاماتی را در ذهن برخی از دوستان ایجاد کرده است بنده تا جایی که بتوانم آن را طرح می‌کنم تا رفع شبهه باشد.

 بنده و خانواده ام در خدمت انقلاب بودیم

ssss87

حکیمی یادآور شد: بنده و خانواده‌ی من از قبل از انقلاب در خدمت انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی و معمار کبیر انقلاب بودند. بعد از انقلاب همه در همه عرصه‌های سیاسی و اعتقادی و  فرهنگی حضور داشته و تاآنجا که در توان من و خانواده‌ام بوده به عنوان سرباز نظام سعی کرده‌ام همیشه وظیفه شرعی، ملی و دینی‌ام را انجام دهم.

وی ادامه داد: از دوره هفتم مجلس شورای اسلامی هم این افتخار نصیب من شده تا به عنوان نماینده و خدمتگذار ملت سرافراز ایران اسلامی باشم، همیشه اعلام کردم که من سرباز نظام، ولایت و مردم هستم و این تکه کلام من همیشه بوده و هست.

دبیر کل حزب وفاق ملی، متذکر شد: وقتی ادعا می‌کنیم باید بدان عمل کنیم. من همیشه اینگونه بوده‌ام اما شرایطی پیش نیامده که بتوانم آن را عملیاتی کنم. در این شرایط احساس کردم که باید تکلیف خودم را انجام بدهم و جز تکلیف چیزی انجام ندادم.

 حزب ما پیشنهاد داد تا آقای روحانی در عرصه انتخابات ورود کند

وی افزود: بنده عضو حزب وفاق ملی هستم که یک حزب اصولگرای تمام عیار است که انشاءالله با حضور دوستان عزیزی که در شورای مرکزی حزب  هستند تمام قد در خدمت نظام و ولایت مطلقه فقیه هستیم. اگر اعتقاد داریم که ولایت فقیه همان ولایت مطلقه انبیا و اولیای الهی به نیابت از امام عصر (عج) است دیگر حرف و حدیثی باقی نمی ماند.

حکیمی اظهار داشت: حزب ما از سال ۱۳۹۰ قبل از انتخابات مجلس، در خدمت آقای روحانی بود، در واقع با آقای روحانی بالا آمده است. یکی از احزابی هستیم که پیشنهاد دادیم تا آقای روحانی در عرصه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری حضور پیدا نمایند.

وی تشریح کرد: تفکر حزبی ما در آن مقطع این بود که با توجه به تندروی های که صورت گرفته ما نیاز به فردی فرا جناحی داریم که بیاید و همه گروه ها و جناح هایی که نظام و ولایت را قبول دارند دور هم جمع کند ولاغیر، گروه هایی که خارج از این چهار چوب حرکت می کنند را اصلا قبول نداریم.

لذا یکی از دلایلی که من سعی کردم روز مهم و حساس مجلس پررنگ ظاهر بشوم فقط همین بود نه چیز دیگر.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظعار کرد: سال گذشته که به عنوان نماینده مردم شریف شهرستان در خدمت آقای دکتر روحانی بودم و به اصرار ایشان به عنوان رئیس ستاد مردمی و اصولگرای آقای دکتر روحانی و دبیر کل حزب وفاق ملی با ایشان همکاری داشتیم.

 طراحان فتنه به ستاد آقای روحانی ورود پیدا کردند

وی بیان داشت: از اسفند ماه سال گذشته افرادی در ستاد حضور پیدا کردند که از طراحان و تئورستین‌های فتنه ۸۸ بودند. اگر این موضوع از دو سال قبل اتفاق می افتاد قطع الیقین با آقای روحانی نمی بودیم.

 اگر استقامت بی نظیر مقام معظم رهبری نبود سپاه عزیز و بسیج در فتنه ۸۸ نبود استکبار می خواست تیر خلاص را به نظام بزند متاسفانه این افراد علنا دفاع می کردند.

حکیمی ابراز کرد: ما در مقطعی از آقای روحانی جدا شدیم اما ایشان موافقت کرد که اولا جلوی این مسائل را بگیرند و در ثانی ما ستاد مردمی و اصولگرایی را از آن تاریخ به دستور خود ایشان بصورت مستقل راه اندازی نماییم.

وی تصریح کرد: تا انتخابات هم مشکلی نداشتیم، الحمدالله رب العالمین به اعتقاد و اعتراف ستاد اجرایی ایشان که آقای نعمت زاده رئیس ستاد اجرایی ایشان بود آقایونی هم که از شورای مرکزی انتخابات آقای روحانی بودند اعتراف کردند که قوی‌ترین و فعال‌ترین ستاد آقای روحانی در کشور ستاد مردمی بود. این را رسما در جلسات اعتراف کردند.

رئیس ستاد مردمی دکتر حسن روحانی با بیان اینکه، ما تنها در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشتیم، افزود: همه ما مسئولین در یک مقطع خاص مسئولیتی داریم و مهره‌هایی هستیم برای رسیدن اهداف نظام جمهوری اسلامی ولا غیر. هرکس و هر فردی در هر مقطعی بخواهد خلاف این مسیر را طی کند باید با آن برخورد بشود چه من باشم چه کس دیگر تعارف هم که ندارد.

وی اذعان نمود: بعد از جریان مجلس بنا نبود من اصلا صحبت کنم به دوستانم قول دادم که من کاری به رئیس جمهور ندارم تا اینکه نظرات دوستان را داشته باشیم.

حکیمی تاکید کرد: آقای روحانی رئیس جمهور کشور است و من با شخص آقای دکتر روحانی اصلا مشکلی ندارم، ایشان فردی بسیار با هوش، مجتهد و طرفدار و دلسوز نظام است و در ادوار گذشته هم این را اثبات کرده است. اما یکسری افرادی در تیم ایشان بودند که با اصول و ارزشهای انقلاب و مقام معظم رهبری هیچ گونه همخوانی ندارد. لذا طبیعی بود که من باید اعلام موضع می کردم.

وی تشریح نمود: به تدریج بعد از انتخابات سر و کله بعضی از آقایونی که اصلا در ستادهای آقای روحانی حضور نداشتند و حتی بعضا با آقایون دیگر همکاری می کردند پیدا شد ما هم موظف بودیم تذکرات خود را بدهیم و در طی این مدت هم تا روز صلاحیت کابینه هم صبر کردیم ولی در این فاصله هم تذکرات لازم را می دادیم.

 ما برای کابینه لیست داده بودیم

دبیر کل حزب وفاق ملی تصریح نمود: برای تشکیل کابینه حتی از ما یک لیست خواستند، ستاد مردمی و اصولگرا یک لیست کامل و جامع و فرا جناحی داد و در بین مجلس آن را توزیع کردیم از نمایندگان مجلس، سران و وزرای قبلی و دولت فعلی در این لیست بودند و با این کار می خواستیم از این فضای حزبی، حاشیه‌ای و گروهی خارج شود.

وی ادامه داد: در این لیست از دوستان اصولگرای راست مثل آقای دکتر زاهدی داشتیم که از قوی ترین وزرای علوم بودند و مورد وثوق نظام است و از آن طرف هم دکتر پزشکیان را هم که چپ معتدل هم هست و به نظر من قوی ترین وزیر بهداشت بوده و خواهد بود را جای داده بودیم.

حکیمی ادامه داد: آقایون از این لیست استفاده نکردند و همانهایی که اطراف آقای دکتر بودند اجازه ندادند از این آقایون استفاده شود. سعی کردم در آن لحظه وظیفه شرعی و ملی خودم را انجام بدهم. چون در آنجا به عنوان فرد حکیمی نیستم.

 حکیمی به خاطر منافع این کار را انجام نداد

وی خاطرنشان کرد: بعضی مطرح می کنند که به خاطر منافع حکیمی این کار را انجام داده، نه آنها همین الان هم از خدا می خواهند که جایگاهی برای من تعریف کنند که من ساکت بشوم ولی من ادعا کردم سرباز نظام ولایت هستم و این را باید در عمل اثبات می کردم تا روز کابینه هم سعی کردیم جلوی خیلی از مسائل را بگیریم.

نماینده مردم رودبار، اظهار کرد: اگر قرار بود سیستم نظام ما آمریکایی باشد و آمریکایی بماند دلیلی نداشت انقلاب کنیم. اگر قرار بود غربی زندگی کنیم و هیچ ارزشی در جامعه ما حاکم نباشد لزومی نداشت ما انقلاب کنیم. اگر ما این همه شهید دادیم، مجروح دادیم  به این دلیل بود که انقلاب ما استوار بماند در راستای ولایت امام عصر(عج) باشد.

وی بیان کرد: یکی از ایرادات که مطرح کردم بالای ۹۵ درصد آقایون تحصیل کرده انگلیس و آمریکا بودند. در حالی که از ۱۱۰ سال پیش دانشگاه در کشور ما ایجاد شد، ۷۰ سال است که دانشکده علوم سیاسی در کشور داریم.

حکیمی یادآور شد: آقای روحانی ابتدا با برند اصولگرایی آمد و اصل قصه همین بود ایشان اعلام کرد عضو جامعه روحانیت مبارز هستم و قطعا اصول و ارزشهای انقلاب را رعایت می کنم ولی الان اگر یکی دو نفر از عزیزان به عنوان اصولگرا هستند بصورت سهم وارد شده اند نه اصولگرایان واقعی.

 وارد کابینه نخواهم شد

وی تصریح نمود: من رسما اعلام کرده بودم وارد کابینه نخواهم شد، این را در جریان باشد. الان هم اعلام می کنم تحت هیچ شرایطی به کابینه ورود نخواهم کرد. اعتقاد دارم جایگاه مجلس برتر و بالاتر است من نماینده مردم و ملت ایران هستم و نماینده مردم شهرستان هستم و این یک افتخار است و این افتخار را با پست و مقام تعویض نخواهم کرد و باید در مجلس بمانم.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی رأی گیری شد و آقایون رأی آوردند اینها وزرای نظام جمهوری اسلامی هستند با شخص آقای روحانی هم هیچ مشکلی نداشته و ندارم.

وی افزود: سیاست و برنامه حزب ما و همچنین به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی از طرح ها و لوایحی که در خدمت نظام و انقلاب و در راستای منویات مقام معظم رهبری و ملت ایران باشد حمایت خواهیم کرد. اگر مسائلی را ببینیم که با اصول و ارزشها همخوانی نداشته باشد مخالفت خواهیم کرد.

حکیمی گفت: بعد از جریان مجلس افراد مختلفی مراجعه کردند. بحث مجلس مسأله شخصی نبود. بحث شخصی را می نشستیم با خودش یک جوری به توافق می رسیدیم. اما دیدگاه ما تحت عنوان اصولگرایی در کابینه آقای روحانی عملیاتی نشد حتی یک درصد.

 آقایون نمی خواستند صدای ما را بشنوند

وی اذعان داشت: چرا در تریبون ملی و جهانی این مخالفت را مطرح کردیم چون تا آن موقع آقایون نخواستند بشنوند و من از وظیفه قانونی و شرعی خودم استفاده کردم. الان اعلام کردم تا زمانی که در جهت اهداف نظام و انقلاب باشد دفاع می کنیم. همه وزرا که مشکل نداشتند برخی از آقایون شرکت سهامی اند بیشتر از این نمی توانم اشاره کنم.

حکیمی اظهار کرد: تلاش ما این است که در این سه سالی که در مجلس حضور دارم قاطعانه به عنوان سرباز نظام و مقام معظم رهبری و ملت هستم و خواهم بود. از هرجا که پیشنها بدهند و درآینده خواهند داد من خدمتگذار مردم محروم شهرستان باقی خواهم ماند.

وی ادامه داد: موفق شدیم پس از سالهای بعد از انقلاب برای اولین بار سال گذشته آقای مهندس هاشم نیا را با عدد رقم و برنامه جامع قانع کنیم که آقا شهرستان رودبار ناپسری استان گیلان است. در طول سالهای گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است. کما اینکه برخی آقایون اعتقاد دارند که از امامزاده هاشم به این ور را جزء استان گیلان نمی دانند.

نماینده مردم رودبار، تصریح نمود: از بعضی از دوستان مسئول من شنیدم که گفتند این موضع گیری شما باعث خواهد شد شهرستان فلان بشود، دولت جمهوری اسلامی که نمی آید به خاطر یک شهرستان کوچکی مثل رودبار خودش را خراب بکند، در ضمن توزیع اعتبارات دست قانون است.

من در روز اول مجلس به قرآن سوگند یاد می کنیم که از منافع نظام ولایت و مردم دفاع کنیم و من این قسم من را عملی کردم. برخی از آقایون می آیند من را در تریبون زیر سئوال می برند.

ما با مخالفت خود حرکتی که قرار بود شش ماه دیگر اتفاق بیفتد جلویش ایستادم و موثر و کارگر هم افتاد./زیتون خبر

Share