مهرداد لاهوتی:

تحقیق و تفحص درباره چای در صحن علنی مجلس ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده تحقیق و تفحص در زمینه چای را در صحن علنی مجلس مطرح می‌کنم تا واقعیت‌های پشت صحنه چای بررسی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مهرداد لاهوتی با اشاره به وضعیت چای کشور اظهار کرد: هفته آینده تقاضای تحقیق و تفحص در زمینه مسئله چای را در صحن علنی مجلس مطرح می‌کنم.

13920606000060_PhotoA

*واقعیت‌های پشت صحنه چای بررسی می‌شود/ پیگیری تحقیق چای در مجلس

وی افزود: امیدوارم از مجلس رأی بگیرم تا این تحقیق و تفحص چای صورت گیرد و واقعیت‌های پشت صحنه چای بررسی شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه هنوز مطالبات چایکاران پرداخت نشده است، تصریح کرد: ۷۰ هزار تن چای خریداری شده و دولت سهم خود را پرداخت کرده است اما باقی‌مانده مبلغ مذکور باید توسط کارخانه‌داران پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌داران در این زمینه استدلال‌هایی دارند، خاطرنشان کرد: بحث حواله‌ها و موضوع چای سنواتی مطرح است و احتمالاً حوادثی متوجه بنده خواهد شد زیرا هر گاه پا روی منافع افراد بگذاریم دچار مشکلات می‌شویم.

*قانون کامل مجلس درباره قاچاق کالا به‌زودی ابلاغ می‌شود

لاهوتی به مسئله تامین اجتماعی و تصویب قانون بازنشستگی زیر ۱۰ سال حق بیمه اشاره کرد و یادآور شد: در دو هفته اخیر موضوع تامین اجتماعی مطرح بود و افرادی که زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی بودند اگر تا قبل از ۱۰ سال که حق بیمه پرداخت می‌کردند مشکلی برای آنها به وجود می‌آمد تمام حق بیمه پرداختی آنها باطل می‌شد و هیچ حق و حقوقی به آنها تعلق نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: مجلس به این مسئله پرداخت و قانونی به تصویب رسید که افراد زیر ۱۰ سال که حق بیمه پرداخت می‌کنند از مزایای بازنشستگی و مستمری برخوردار شوند.

نماینده مردم مجلس از دیگر قوانین مصوب اخیر در مجلس را قانون قاچاق کالا ذکر کرد و افزود: قاچاق کالا یکی از آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور است و قانون جامع و کاملی در این زمینه وجود نداشت.

وی گفت: مجلس در این زمینه قانون کاملی را به تصویب رسانده است که به‌زودی ابلاغ می‌شود و می‌تواند نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد.

*طرح دو فوریتی دولت نیاز به بررسی بیشتر دارد

لاهوتی، با اشاره به مخالفت مجلس با طرح دو فوریتی دولت درباره منابع نفتی، خاطرنشان کرد: مخالفت مجلس به معنای مخالفت با محتوای این طرح نیست بلکه مخالفت با فوریت آن است زیرا نیاز به بررسی بیشتر از طرف مجلس دارد و از آنجا که نفت سرمایه ملی است نباید صرف هزینه‌های جاری شود./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share