قول مساعد معاون رییس‌جمهور برای پرداخت مطالبات چایکاران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :رییس سازمان چای گفت: بیش از ۲۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران باقی مانده که معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در جلسه‌ای با استاندار گیلان و نمایندگان چایکاران برای حل مشکلات چایکاران در آینده نزدیک وعده داده‌ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :علی محرراظهار کرد: هفته گذشته معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ‌در جلسه‌ای با حضور استاندار گیلان و نمایندگان چایکاران اعلام کرد که مشکلات چایکاران و مطالبات آن‌ها در جلسات آینده که با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان چای برگزار می‌شود حل خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۷۷ هزار و ۳۹۳ تن برگ سبز چای از استان‌های شمالی کشور خریداری شده که ۶۳۴۷ تن آن به بخش خصوصی اختصاص دارد و چایکاران از این طریق حدود پنج میلیون تومان به صورت روزانه دریافت کرده‌اند.

رییس سازمان چای ادامه داد: ۴۵ درصد از برگ سبز چای خریداری شده از سوی بخش خصوصی درجه یک بود که کیلویی ۱۲۰۰ تومان و ۵۵ درصد دیگر نیز چای درجه دو بود و کیلویی ۶۵۰ تومان خریده شده است.

محرر گفت: میزان خرید تضمینی چای حدود ۷۱ هزار تن بوده که ۴۴ درصد آن چای درجه یک و ۵۶ درصد دیگر نیز چای درجه دو است.

به گفته وی بهای برگ سبز خریداری شده تاکنون بیش از ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که تاکنون بخش خصوصی و دولتی ۳۸ میلیارد تومان به چایکاران پرداخت کرده‌اند و مابقی آن نیز با هماهنگی مسئولان اقتصادی دولت و تامین نقدینگی پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان چای با بیان این‌که در شهریور ماه سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده بود، اظهار کرد: گرچه نرخ خرید تضمینی چای نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما میزان مطالبات چایکاران نسبت به سال قبل کاهش یافته که نشان می‌دهد روند پرداخت بهای برگ سبز نیز بهبود پیدا کرده است.

محرر پیش بینی کرد: میزان برداشت برگ سبز چای در سال جاری که تا پایان مهر ماه ادامه دارد از مرز ۱۰۰ هزار تن بگذرد.

وی اعلام کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۴۱۴ تن چای خشک در کارخانه‌ها تولید شده است./ایسنا

Share