قربانی :

فاصله پرداختی در نظام پرداخت بیمارستان های خصوصی و دولتی کاهش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم کاهش فاصله پرداختی در نظام پرداخت بیمارستان های خصوصی و دولتی در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :محمدحسین قربانی شامگاه دوشنبه در جمع کارکنان بهداشت و درمان آستانه اشرفیه افزود: روند خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  به مردم در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی با توجه به کمبود اعتبارات، مشکلات دارویی و تجهیزات کند نشد اما نیاز به حمایت های جدی دولت دارد.

وی همچنین رشته پزشکی را یک رشته مقدس دانست و اظهارداشت: پزشک باید حاذق، امانت دار و جامع نگر باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرداخت به موقع هزینه های درمان از سوی سازمان های بیمه گر و واقعی شدن تعرفه های درمان تا کید کرد و گفت:  واقعی شدن تعرفه ‌ها و پرداخت هزینه درمان از سوی سازمان های بیمه گر در حوزه بهداشت و درمان از خواسته‌ ها و مطالبات اصلی پزشکان است.

وی تصریح کرد: حوزه سلامت باید مهمترین رکن و هدف‌گزاری دولت خدمتگزار در توجه بیشتر و برآورده کردن مطالبات حقیقی باشد.

قربانی با اشاره به اینکه گیلان از حیث بهداشت و درمان در شرایط خوبی قرار دارد، اظهارداشت:  تعرفه ها پائین و غیر واقعی درمان نسبت به تعرفه های جهانی، عدم همکاری بیمه ها و پرداخت نشدن صورت حساب ها به بیمارستان ها  و غیره از مشکلات اساسی در این حوزه است.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام دانش پزشکی همسان علم دین و از شریف‌ترین علوم به شمار می‌ رود به طوری که طبابت و طبیب همواره از قداست و احترام خاصی برخوردار بوده است./مهر

Share