محمد حسین قربانی خبرداد:

افزایش نرخ کود شیمیایی به ۳۵ هزار تومان،با مصوبه هیئت دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین قربانی عصر دیروز در مراسم جشنواره بادام‌زمینی در پارک ساحلی این شهر اظهار کرد: امسال سومین جشنواره بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه برگزار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمدحسین قربانی عصر دیروز در مراسم جشنواره بادام‌زمینی در پارک ساحلی این شهر اظهار کرد: امسال سومین جشنواره بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه برگزار شده است.ghorbani

وی برگزاری جشنواره‌ها برای شناساندن محصولات کشاورزی را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: استقبال از محصولات منطقه موجب دلگرمی کشاورزان می‌شود.

قربانی توسعه کشاورزی را سبب اشتغال پایدار خواند و بیان کرد: اهمیت ندادن به تولید موجب تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس اهمیت دادن به تولید را سبب توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: مسئولان باید به کشاورزی گیلان توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی فقر و بیکاری را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: بیشترین آمار طلاق در منطقه به دلیل مسائل معیشتی مربوط به آستانه‌اشرفیه است.

قربانی بر اجرای برنامه حمایتی دولت از کشاورزی تاکید کرد و گفت: طبق برنامه توسعه پنجم باید حمایت از بخش کشاورزی افزایش پیدا می‌کرد اما این امر در سال جاری محقق نشده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس از افزایش نرخ کود شیمیایی به ۳۵ هزار تومان با مصوبه هیئت دولت خبر داد و اظهار کرد: امر مذکور برای کشاورزی مصیبت است.

وی، نبود تجهیزات کشاورزی را از جمله مشکلات کشاورزان گیلان عنوان کرد و یادآور شد: بیشتر کشاورزان منطقه کمتر از شش‌دهم هکتار زمین دارند و این امر نشان می‌دهد برای اقتصادی کردن کشاورزی نیاز به برنامه راهبردی داریم.

قربانی محور توسعه کشاورزی گیلان را برنج دانست و تصریح کرد: مافیای برنج هنگام برداشت این محصول واردات را انجام می‌دهند و کشاورز به خاک سیاه می‌نشیند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر واردات هنگام برداشت محصول را نشان‌دهنده نداشتن راهبرد و برنامه در دولت اعلام کرد و افزود: ۲۴ هزار هکتار شالیزار در آستانه‌اشرفیه وجود دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن شلتوک برنج از این اراضی برداشت می‌شود.

وی خواستار جلوگیری از واردات هنگام برداشت محصولات کشاورزی در کشور شد و بیان کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در کشور زیر کشت بادام‌زمینی می‌رود و ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از آن در آستانه‌اشرفیه است.

قربانی با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی به منظور فرآوری بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه، خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به کشاورزی آستانه‌اشرفیه تسهیلات پرداخت شده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر از اختصاص یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به تولید گوشت قرمز و طیور از طرف وزارت جهاد کشاورزی به این شهرستان خبر داد و اذعان کرد: واردات محصولات کشاورزی غیر استاندارد به اعتبار تولید برنج و بادام‌زمینی آستانه‌اشرفیه خدشه وارد می‌کند.

وی چای را تنها محصول ارگانیک منطقه عنوان کرد و گفت: دلالان محصول مذکور را با بدترین شرایط وارد بازار مصرف می‌کنند.

قربانی در پایان تصریح کرد: مسئولان و بازرگانان دقت داشته باشند تا ذائقه مردم تغییر پیدا نکند.

به گزارش فارس، نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی آستانه‌اشرفیه همزمان با برگزاری جشنواره بادام‌زمینی در پارک ساحلی این شهر گشایش یافت.

Share