قربانی:اگر پول باشد مدیریت کردن کار سختی نخواهد بود

به گزارش دیارمیرزا محمدحسین قربانی ،با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر برای اعتلای نظام اسلامی و خدمت صادقانه به مردم الگو شدند، اظهار کرد: هفته دولت بهانه ای برای ارج نهادن به خدمات صادقانه، بی‏منت و مخلصانه شهیدان رجایی و باهنر و همه دولتمردانی است که نام نیک خود را جاودانه تاریخ کردند و برای […]

به گزارش دیارمیرزا محمدحسین قربانی ،با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر برای اعتلای نظام اسلامی و خدمت صادقانه به مردم الگو شدند، اظهار کرد: هفته دولت بهانه ای برای ارج نهادن به خدمات صادقانه، بی‏منت و مخلصانه شهیدان رجایی و باهنر و همه دولتمردانی است که نام نیک خود را جاودانه تاریخ کردند و برای کسب رضایت خداوند و خدمت به خلق سر از پا نشناختند.

وی مکتبی و ولایت‌مداری در مقابل دین‌گریزها و دین‌ستیز‌ها را جزو شاخصه‌های شهیدان رجایی و باهنر دانست افزود: این دو شهید بزرگوار دو اصل مردمی و ساده‌زیستی را سرلوحه خویش داشتند و با تجمل‌گرایی و بیگانه‌نوازی مخالفت می‌کردند.

وی گفت: خادم بودن و خستگی‌ناپذیری در اوج مشکلات و نابسامانی‌ها، صداقت در اوج پیچیدگی و ناجوانمردی‌ها، استقامت‌ورزی، دلسوزی و خستگی‌ناپذیری در اوج فشارها از شاکله‌های شهدای دولت محسوب می‌شود.

قربانی با بیان اینکه رجایی و باهنر به عنوان دو شهید بزرگوار عرصه دولت نمونه‌های بارزی از خدمات‌رسانی بی‌منت به مردم بوده و با وفاداری خالصانه علم و آگاهی خویش را وقف مردم کردند، اظهار کرد: باید با تلاش و اقتدار، مسیر شهدا را پیمود و از خدمت‌رسانی به مردم لحظه‌ای غفلت نکرد تا به سعادت اخروی رسید.

وی با بیان اینکه خطبه های حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه راهنمایی جامع برای مدیریت اسلامی است، تصریح کرد: برای هر مجموعه‌ای و جهت انجام هر کاری، وجود مدیر ضروری است لذا انجام کارهای مهم، نیازمند مدیران توانمندی است که اهمیت و حساسیت کارها آنان را درمانده و مغلوب نسازد و کثرت کارها، موجب پریشانی و خستگی آنها نشود؛ حضرت امیر المؤمنین(ع) طی نامه ای به مالک اشتر، چنین فرمودند « اجْعل لِرأس کلّ امرٍ مِن امورکَ رأساً منهم، لا یقهرهُ کبیرها، و لا یتشتّت علیه کثیرها؛ باید برای هر کاری یک رئیس انتخاب کنی، رئیسی که کارهای مهم، وی را مغلوب و درمانده نسازد و کثرت کارها او را پریشان و خسته نکند».

وی گفت: مدیریت اسلامی بر مبنای ارز‌ش‌های تعریف شده از قرآن و سنت اهل بیت(ع) است لذا انگیزش در مدیریت غربی تأمین نیازهای مادی افراد برای تشویق در جهت نیل به اهداف سازمان برای سودآوری است در حالیکه در مدیریت اسلامی علاوه بر نیازهای مادی نیازهای معنوی و توجه به تعالی فرد مورد نظر است و پذیرش قیامت و ثواب از لوازم انگیزش افراد در مدیریت اسلامی است.

قربانی با اشاره به افتتاح پروژه های شهرستان آستانه در هفته دولت گفت: در شهرستان آستانه اشرفیه در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه های آب، برق، گاز و آسفالت راه های روستایی هستیم که اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های عمرانی به علت مسائل و مشکلات موجود در کشور، استان و شهرستان به صورت نیمه‏کاره باقی مانده است، گفت: انتظار داریم مدیران کارآزموده ما با توجه به کمبود منابع به مدیریت بحران بپردازند زیرا اگر پول باشد مدیریت کردن کار سختی نخواهد بود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در گیلان حدود ۳ هزار طرح عمرانی نیمه کاره داریم؛ در مصوبه اخیر استان با مجمع نمایندگان تصویب شد امسال پروژه عمرانی جدیدی نداشته باشیم و به ترتیب اولویت پروژه های نیمه کاره تکمیل شوند.

Share