معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان:

فرمانداران راهکارهای اصولی برای آغاز سال تحصیلی جدید اتخاذ کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از فرمانداران خواست راهکارهای صحیح و اصولی برای آغاز سال تحصیلی جدید و بهبود امکانات حمل و نقل عمومی اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : محمد آقاجانزاده گفت: همچنین فرمانداران نسبت به برگزاری جلسه شورای ترافیک با محوریت آغاز سال تحصیلی جدید اقدام و تدابیر لازم را برای جلوگیری از ازدحام ترافیکی ۱۵ روز اول مهر بیاندیشند.

فرمانداران راهکارهای صحیح و اصولی برای آغاز سال تحصیلی جدید اتخاذ کنندوی با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید و پایان دور دوم سفرهای تابستانی افزود: در این ایام فرمانداران همکاری های لازم را با اداره کل شهرسازی و آموزش و پرورش در زمینه مسائل ترافیکی انجام دهند.

معاون استاندار گیلان به اقدامات اولیه انجام شده طی سال های اخیر در رابطه با نصب دوربین های پلاک خوان و جلوگیری از بی نظمی های موجود ترافیکی در شهر رشت اشاره و تصریح کرد: شهرداری رشت نصب و راه اندازی این دوربین ها را به سرعت پیگیری کند.

آقاجانزاده با تأکید بر تعمیر، تعویض و شارژ دستگاه های موجود در پارک های راهنمایی و رانندگی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن فصل آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش سفرهای تحصیلی، دانش آموزان باید شناخت بهتری نسبت به مسائل حمل و نقل و ترافیک داشته باشند.
وی اضافه کرد: شهرداران نیز نسبت به ایمن سازی محل تردد مدارس تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی با تاکید بر کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، در پنج ماه ابتدای امسال ۱۶ درصد تلفات جاده ای کاهش یافته است.

در سال تحصیلی ۹۲ – ۹۱ بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز در حدود چهار هزار واحد آموزشی استان گیلان تحصیل کردند.

Share