عباسیان امین : توسعه صنعتی نیازمند بسترسازی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی گیلان گفت: توسعه صنعتی نیازمند بسترسازی است.او اظهار کرد: یکی از مباحث توسعه صنعتی و توسعه پایدار بحث ایجاد زیرساخت‏های صنعت در شهرک‏های صنعتی و یا پارک‏ها صنعتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مجید عباسیان امین در مرکز خدمات سرمایه‏گذاری استان و تشریح خدمات شرکت شهرک‏های صنعتی استان گیلان برای اعضا و نمایندگان دستگاه‏های اجرایی عضو در این مرکز اظهار کرد: یکی از مباحث توسعه صنعتی و توسعه پایدار بحث ایجاد زیرساخت‏های صنعت در شهرک‏های صنعتی و یا پارک‏ها صنعتی است.

وی افزود: هدف از ایجاد پارک‏های صنعتی کاهش هزینه‏های تولید و رعایت مسایل زیست محیطی است که از مزایای استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‏های صنعتی است .

وی گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران به عنوان یک شرکت مادر تخصصی زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به جهت ایجاد زیرساخت‏های صنعتی شکل گرفت و ضمن تداوم این وظایف، مسئولیت‏های جدیدی شامل مدیریت و ساماندهی مبحث تولید نیز به آن افزوده شد.

عباسیان در تشریح خدمات شرکت شهرک‏های صنعتی افزود: سرمایه‏گذاری در شهرک‏های صنعتی فضای بروکراسی را کاهش می‏دهد چراکه اکثر پروانه‏ها در شرکت شهرک‏های صنعتی صادر می‏شود.

وی افزود: از دیگر مزایای استقرار در شهرک‏ها، معافیت از عوارض صدور پروانه، بخشودگی حقوق انتفاع و معافیت‏های مالیاتی است.

وی با اشاره به تنوع شهرک‏های صنعتی به لحاظ استقرار صنایع اظهار کرد: هر کدام از شهرک‏های صنعتی با توجه به نوع اقلیم منطقه قابلیت‏های ویژه‏ای جهت استقرار صنایع خاص را دارا هستند.

وی افزود: به عنوان مثال شهرک‏های صنعتی واقع در منطقه آستارا و تالش تا ماسال به جهت نوع اقلیم منطقه ظرفیت استقرار صنایع سلولزی را دارا هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‏های صنعتی استان گیلان به ایجاد بزرگترین شهرک صنعتی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: در گذشته در مرکز استان فاقد شهرک صنعتی بودیم که در حال حاضر فاز اول حدود ۲۰۰ هکتار و فاز دوم که فاز توسعه شهرک است ۷۰۰ هکتار مساحت دارد.

وی افزود: در حال حاضر واگذاری عرصه‏ها در فاز اول در حال انجام است.

عباسیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ واحد صنعتی با اشتغال ۱۲ هزار نفر در سطح شهرک‏ها و نواحی صنعتی گیلان مشغول فعالیتند./ایسنا

 

Share