زمزمه هایی از گوشه کنار سیاست :

شکرآب شدن رابطه ناطق‌نوری با روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : در حالی که دکتر احمدی نژاد اعلام کرد دولت دهم را بدون بدهی تحویل دولت آینده می دهم اما نزدیکان روحانی می گویند میزان بدهی سه وزارتخانه نیرو، نفت و مسکن به پیمانکاران حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان متعلق به وزارت نیرو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا *شنیده ایم هنگام سخنرانی باراک اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، حسن روحانی پای سخنرانی وی خواهد نشست. همچنین کارشناسان بین الملل پیش بینی می کنند هنگام سخنرانی روحانی در روز سوم مهر نیز اوباما حضور خواهد داشت. پیش از این کلینتون در نطق محمد خاتمی حضور داشت.

*پس از درگیریهای اخیر میان چند وزارتخانه، به ویژه وزارتخانه های نیرو و راه و شهرسازی، روحانی آخرین اخطار خود را در جلسه هیئت دولت به ایشان گوشزد کرد.  در پی درگیری های اخیر وزارتخانه های کار و نفت و همچنین راه و نیرو – به ویژه درگیریهای اخیر وزرای نیرو و راه، در خصوص فساد مالی در وزارت راه و شهرسازی – حسن روحانی در جلسه هیئت دولت به این موضوع به شدت اعتراض کرد و تاکید کرد: برای آخرین بار می‌گویم که باید صدای واحدی از وزرا توسط مردم شنیده شود

*شنیده ایم به جز محمد جواد ظریف که در راستای دیپلماسی عمومی از فضای فیس بوک و توئیتر جهت ارسال پیام و گفتگو استفاده خواهد کرد دیگر وزرای دولت روحانی از این شبکه ها استفاده نکرد و صفحات خود را خواهند بست. در حال حاضر صفحاتی به نام برخی وزرا در فیس بوک وجود دارد که واقعی نبوده و به اسم آنها فعالیت می کند.

*در دیداری که علی جنتی با یکی از مقامات ارشد کشورمان داشته اند ایشان دو ویژگی مثبت را برای وزیر ارشاد برشمرده اند: اول اینکه شما را با توجه به سابقه حوزوی و آشنایی با قرآن و معارف دینی، فردی متدین می دانم. دوم اینکه شما فرزند چهره بی بدیل انقلاب یعنی حضرت آیت الله جنتی هستید که برای شما مغتنم است.

*جریان فتنه و اپوزیسیون به شدت از سخنان روحانی در مجمع فرماندهان سپاه برآشفته شده اند. آنها می گویند در میان روسای جمهور ۲۴ سال قبل چنین تجلیلی از خدمات سپاه صورت نگرفته بود. روحانی در این نشست گفت:” سپاه، محبوب دل هاست. در دل مردم، با مردم، و در کنار مردم است. سپاه توان بسیار عظیمی در نیروی انسانی و حوزه اقتصادی و فرهنگی دارد و هر جا فشاری بر نظام به وجود آید سپاه در مقابل آن مکمل و پشتیبان دیگران است.” پخش سخنان روحانی از صدا و سیما باعث آشفتگی بیشتر فتنه گران شد. برخی تحلیل گران سخنان قاطع روحانی در آستانه سفر به نیویورک را حامل یک پیام جدی برای غرب می دانند.

*شنیده ایم انتصاب ربیع فلاح به عنوان استاندار مازندران بار دیگر روابط روحانی و ناطق نوری را شکرآب کرده است.ناطق نوری خواستار انتصاب کیومرث نیازآذری مدیر کل اسبق اداره اطلاعات استان به عنوان استاندار مازندران بود اما ربیع فلاح که مسوول ستاد انتخاباتی روحانی در مازندران بود به این مسوولیت انتخاب شد. در تعدادی ازصندوق های مازندران روحانی رای صد در صدی داشته است.

*به دنبال مفقود شدن هفت تن از اعضای کادر منافقین در جریان حمله فرزندان انتفاضه شعبانیه به پادگان اشرف، احتمالات متعددی در این باره مطرح شده که عبارتند از: ۱- کشته شدن آنان توسط منافقین در راستای یک تصفیه حساب درونی ۲-اسارت آنان توسط فرزندان انتفاضه و تحویل آنان به دولت مالکی۳- فرار آنان از اشرف و پناهنده شدن به یک کشور اروپایی۴- احتمال نفوذی بودن آنان و بازگشت به ایران.

* پس از آنکه گزینه های معرفی شده برای ریاست سازمان اوقاف نتوانستند نظر وزیر ارشاد و رئیس جمهور را جلب نمایند، گفته می شود حجت الاسلام علی محمدی رییس فعلی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مسوولیت ابقا خواهد شد.

* در حالی که دکتر احمدی نژاد اعلام کرد دولت دهم را بدون بدهی تحویل دولت آینده می دهم اما نزدیکان روحانی می گویند میزان بدهی سه وزارتخانه نیرو، نفت و مسکن به پیمانکاران حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان متعلق به وزارت نیرو است.

*شنیده ایم پیگیری پیشنهادات مطرح شده در نشست آلماتی ۱، محور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در نیویورک خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد ضمن آنکه فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت تولید و بکارگیری سلاح هسته ای را به عنوان یک سند بین المللی به ثبت برساند، در قبال آن نیز دنیای غرب و ۱+۵ حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسند.

*شنیده ایم مجید انصاری درصدد است پیشنهادی را جهت ادغام معاونت پارلمانی مجلس با معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارائه دهد. در دوران هاشمی و خاتمی امور حقوقی و پارلمانی در یک معاونت انجام می شد.

*شنید ایم که آقایان محمد جواد ظریف، سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکا ، امیرحسین زمانی‌نیا، اسحاق آل‌حبیب مدیرکل سیاسی و امور بین الملل وزارت امورخارجه، حمید بعیدی نژاد و نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی از جمله اعضای تیم مذاکره کننده ایران خواهند بود.

*شنیده ایم که یک هفته قبل از برکناری فرهاد دانشجو توسط هیات امنای دانشگاه آزاد، هاشمی رفسنجانی در جلسه ای از فرهاد دانشجو خواسته بود از ریاست دانشگاه استعفا دهد که دانشجو حاضر نشد این درخواست هاشمی را انجام دهد.

*یکی از مدیران مطرح که در حلقه انحرافی عضویت داشت در سال ۹۱ ، هفت ماه را در خارج کشور به ویژه گرجستان و بلاروس گذرانده بود. وی عمده وقت خود را صرف کارهای اقتصادی کرده است.

*در صورتی که جعفر توفیقی به عنوان وزیر آموزش عالی به مجلس معرفی نشود، رضا فرجی دانا گزینه اصلی این وزارتخانه خواهد بود. دکتر فرجی دانا پس از استعفای مصطفی معین در اواخر کار دولت دوم محمد خاتمی، برای احراز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد که رای اعتماد نیاورد. وی ریاست دانشگاه تهران را نیز در پرونده کاری خود دارد. در برخی محافل از دکتر مرتضی سقائیان نژاد، محمد علی کی نژاد و محمد مهدی نژاد هم به عنوان گزینه های احتمالی نام می برند.

*شنیده ایم بر اساس رای “هیات عالی حل اختلاف میان قوا” مجلس نمی تواند شاکله لوایح دولت را تغییر دهد. بر اساس این رای، مجلس در صورت موافقت با لایحه دولت آن را تصویب و در صورت مخالفت آن را رد خواهد کرد تا دولت مجددا لایحه جدیدی بنویسد. بنابراین مجلس مجاز نیست در لوایح تغییراتی به وجود آورد که شاکله اش را از دست بدهد.

*دولت روحانی همچون دولت احمدی نژاد مخالف مصوبه مجلس درباره بیمه بیکاری است. دولت روحانی معتقد است این مصوبه بارمالی سنگینی دارد و اجرای آن در حال حاضرغیر ممکن است. این مصوبه در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت قرار دارد و در هفته گذشته مقرر شد با توجه به شروع کار دولت جدید و اهمیت مسأله و ضرورت بررسی همه ‌جانبه‌ آن، موضوع به کمیسیون مشترک علمی، فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون اقتصاد کلان مجمع و با حضور اعضای دولت، مجلس و شورای نگهبان بررسی شود.

*پس از آن که در دو هفته اخیر شاهد اتخاذ برخی مواضع و سخنان از سوی برخی وزیران از جمله وزرای کار، نفت، نیرو و مسکن علیه یکدیگر بودیم در آخرین جلسه هیات دولت حسن روحانی نسبت به این موضع گیری ها به شدت اعتراض کرده و تاکید کرده برای آخرین بار می گویم که باید صدای واحدی از وزرا توسط مردم شنیده شود.

*جشنواره “افق نو” که قرار بود در ۱۲ شهریور با حضور فیلمسازان و چهره های سیاسی منتقد تمدن غرب در تهران برگزار شود با کارشکنی برخی مسوولان دولت یازدهم به تاخیر افتاده است. حضور فیلم‌سازان مستقل ضد صهیونیست با ۴۲۰ فیلم از کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، کانادا، دانمارک و… این جشنواره را در کانون توجهات قرار داده است.

*روزنامه وطن امروز از مهر ماه انتشار خود را آغاز خواهد کرد. این روزنامه قرار است در دور جدید سبک گزارشی و تحلیلی داشته باشد. این روزنامه دو ماه قبل به دلیل مشکلات مالی دچار توقف در انتشار شد.

*مقامات منافقین در پادگان اشرف می گویند تاکنون نیمی از مجروحان عملیات فرزندان انتفاضه شعبانیه کشته شده و بقیه آن ها در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ هستند و آن هایی هم که بتوانند جان سالم به در ببرند تا آخر عمر باید به صورت فلج روی تخت یا ویلچر زندگی کنند. نکته قابل توجه در این عملیات یک ساعته آن بود که علیرغم کشته شدن حدود ۸۰ نفر از اعضای کادر اصلی منافقین، هیچ یک از نیروهای مهاجم که از فرزندان انتفاضه شعبانیه بودند دچار تلفات و حتی جراحت سطحی نشدند.

*در درگیری های هفته گذشته که میان جبهه النصره به عنوان نماینده گروه های تکفیری و عناصر امارات اسلامی به عنوان نماینده گروهک القاعده در سوریه رخ داده ، تعداد زیادی از طرفین کشته شده اند. در ماه های گذشته نیز به دفعات درگیری های سنگینی میان جبهه النصره و ارتش آزاد گزارش می شد که تلفات و خسارت های سنگینی به همراه داشت. پس از تهدید نظامی آمریکا علیه دولت سوریه، موج گسترده ای از ثبت نام مردم سوریه برای پیوستن به ارتش جهت مقابله با حمله نظامی آمریکا به وقوع پیوسته است. برخی ثبت نام کنندگان می گویند علیرغم انتقاداتی که به دولت بشار داریم اما در برابر تجاوز دولت های اجانب در کنار ارتش خواهیم بود.

Share