سازمان حج به خاندان هاشمی رسید +عکس

اخبار منتشر شده در رسانه ها حکایت از آن دارد که یکی از نزدیکان خاندان هاشمی رفسنجانی به ریاست سازمان حج و زیارت منصوب شده است. به گزارش  دیارمیرزا ، سعید اوحدی که به عنوان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت منصوب شده، از نزدیکترین افراد به یاسر هاشمی […]

اخبار منتشر شده در رسانه ها حکایت از آن دارد که یکی از نزدیکان خاندان هاشمی رفسنجانی به ریاست سازمان حج و زیارت منصوب شده است.
13920521132937650974363
به گزارش  دیارمیرزا ، سعید اوحدی که به عنوان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت منصوب شده، از نزدیکترین افراد به یاسر هاشمی رفسنجانی به شمار می رود.

اوحدی، بنیانگذار شرکت «عمره‌ی سعادت» است که عملیات اجرایی عمره را به عهده دارد و مسئول بستن تمام قراردادهای اسکان، پرواز و تغذیه‌ی زائران با شرکت‌های سعودی است.

بر اساس یکی از تفاهم‌نامه های سازمان حج و زیارت با شرکت هواپیمایی سعودی در دهه ۷۰ ، سازمان مذکور به طور الزامی باید هر ساله ۵۰ درصد از ظرفیت اعزام زائران ایرانی را به شرکت هواپیمایی سعودی اختصاص دهد.

علی لیالی رییس اسبق سازمان حج و زیارت پیشتر با اشاره به این موضوع گفته بود “بر اساس تفاهمنامه بین ایران و عربستان به صورت مطلق نمی‌توانیم به هواپیمای سعودی بگوییم که شما شرایط لازم برای عقد قرارداد را ندارید و باید به ناچار به سراغ یک شرکت هواپیمایی دیگر سعودی برویم تا سقف تعیین شده قرارداد یعنی ۵۰ درصد را پر کنیم.”

ملیات عمره و حج، رسمی متعارف شده است، چراکه حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد موسوی، رییس پیشین این سازمان هم حدود یک سال پیش و در میانه‌ی عملیات عمره و نزدیک به آغاز عملیات حج، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت منصوب شد. البته او حکم مشاور رییس جمهور را هم داشت. علی لیالی، رییس قبل‌تر این سازمان هم که ورود و خروج پرحاشیه‌ای در این سازمان تجربه کرد، درست وسط عملیات عمره به سمت ریاست این سازمان منصوب شد.

عملیات حج امسال حدود دو هفته‌ی دیگر با اعزام گروه ستادی به عربستان در ۱۸ شهریورماه آغاز می‌شود و حالا رییس جدید در زمانی که برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است، سکان این سازمان را که اتفاقا در حج امسال با موضوع گرانی این سفر و جابه‌جایی کاروان‌ها، حاشیه‌ها و جنجال‌های زیادی داشت، بدست می‌گیرد تا شاید آن را با توجه به سوابق اجرایی که در امور حج و عمره دارد، به ساحل امنی برساند.

سعید اوحدی، بنیانگذار شرکت «عمره‌ی سعادت» است که عملیات اجرایی عمره را به عهده دارد و مسؤول بستن تمام قراردادهای اسکان، پرواز و تغذیه‌ی زائران با شرکت‌های سعودی است. او تحصیلکرده‌ی رشته‌ی مهندسی برق از آمریکا است که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای هشت سال به اسارت رژیم بعثی عراق درآمد. او در سازمان سیاحتی بنیاد مستضعفان و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز، مسؤولیت داشته است. اوحدی همچنین عضو گروه صنعتی و رییس هیات مدیره «مینو» بوده و عضو هیات مدیره‌ی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) است.

گفتنی است سازمان حج و زیارت در دولت احمدی نژاد در اختیار نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی بوده است و از جمله علی لیالی و سید احمد موسوی ریاست آن را بر عهده داشته اند و اکنون به نظر می رسد سازمان مذکور به نزدیکان خانواده هاشمی رفسنجانی رسیده است.

 

Share