روحانی ۱۵ روز هم برای “کشف راهکارهای اقتصادی” در نظر گرفت

به گزارش دیارمیرزا : هم اکنون ۲۱ روز از آغاز کار دولت گذشته ؛ روحانی ۱۵ روز را نیز برای “کشف راهکارهای اقتصادی” در نظر گرفته؛ او بعد از این مدت تنها ۶۳ روز دیگر وقت دارد .

به گزارش دیارمیرزا : با گذشت ۲۱ روز از آغاز به کار دولت یازدهم و در حالی که رییس جمهور و برخی معاونان و وزرای او درباره برنامه صدروزه دولت در حوزه اقتصاد سخن گفته اند حسن روحانی امروز از تعیین یک زمان جدید برای “کشف راهکارهای اقتصادی” خبر داده است.

IMG11304832

 

روحانی در حالی که “وعده قبلی” خود را یادآوری کرده و گفته “ظرف ۱۰۰ روز اول دولت حتی کوتاه تر از آن اقدامات فوری اقتصادی انجام می دهیم”، تاکید کرده است ” با توجه به این مشکلات در اولین جلسه هیئت دولت در هفته دولت یعنی فردا یکشنبه کارگروهی را تعیین می کنیم تا ظرف ۱۵ روز تمام موانعی که امروز برای رونق اقتصادی، اشتغال، راه اندازی بنگاه های کوچک و بزرگ و برای تحرک اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات و همچنین توجه به بخش خصوصی و فعال شدن آن ها موانع و راه کارها را بررسی و لیست کنند تا بتوانیم این مشکلات را هر چه زودتر حل کنیم.”

روحانی که پیشتر نیز بارها شرایط اقتصادی کشور را ویژه و غیرعادی توصیف کرده بود، بار دیگر از سختی های کار دولت برای تغییر این شرایط گفت و افزود “شرایط کشور از لحاظ اقتصادی هم دچار رکود است و هم تورم بنابراین برای حل معضلات اقتصادی پیچیدگی هایی پیش روی دولت است.”

دولت یازدهم از ۱۲ مرداد ۹۲ رسما آغاز به کار کرده است. وعده ۱۰۰ روزه رییس جمهور ۲۰ آبان ماه به پایان می رسد. از طرفی هم اکنون ۲۱ روز از آغاز کار دولت گذشته و با در نظر گرفتن اینکه حسن روحانی ۱۵ روز را نیز برای “کشف راهکارهای اقتصادی” در نظر گرفته، بعد از این مدت تنها ۶۳ روز یعنی حدود ۲ ماه برای عمل به وعده خود که “اقدامات اقتصادی فوری” فرصت دارد.

گفتنی است هفت خرداد امسال حسن روحانی به عنوان نامزد انتخابات در برنامه “با دوربین” تلویزیون گفته بود “راه‌حل‌های کوتاه مدت یک ماه و ١٠٠ روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش بینی شده است که با این برنامه ما می توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.”

او اما یک ماه بعد از پیروزی در انتخابات در مجلس اظهاراتی را بیان کرد که به نوعی عقب نشینی از وعده قبلی تلقی شد. او گفت که “دولت در ۱۰۰ روز اول کار واقعیات کشور را به مردم عرضه می‌کند و می‌گوید چه چیزی را تحویل گرفته است و در برابر مشکلات چه راه حل‌هایی دارد.”
با این وجود از آن پس خود روحانی بر پایبندی بر وعده صدروزه تاکید کرده و بسیاری از دولتمردان او از جمله نوبخت و طیب نیا نیز همین موضوع را تکرار کرده اند.

گفتنی است اظهارنظر در خصوص برنامه ۱۰۰ روزه رییس جمهور و اعلام جزییاتی از آن به سطح مدیران میانی دولت نیز کشیده شده است. اما بسیاری از آنها بویی از “اجرای برنامه” ندارد و صرفا به اراه راهکار اختصاص یافته است!

از جمله امروز حمید صافدل رئیس سازمان توسعه تجارت گفت هاست “در راستای اولویت‌بندی ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فرابخشی صادرات غیرنفتی، قرار است محورهای اصلی مشکلات این حوزه با کسب نظرات کلیه صاحب نظران و کارشناسان و فعالان اقتصادی جمع‌آوری و دسته‌بندی شود تا بعد از آن با اجرای راهکارهای پیشنهادی در فرایندهای تصمیم‌سازی بازنگری شده و مشکلات موجود اصلاح شوند.”

Share