رهبری املشی خبرداد:

راه‌اندازی دانشکده فنی شرق گیلان در رودسر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دانشکده فنی‌مهندسی شرق گیلان در واجارگاه رودسر خبر داد و گفت: این دانشکده از مهر امسال دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدمهدی رهبری املشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به راه‌اندازی دانشکده مذکور اظهار کرد: این دانشکده مهر امسال در چهار رشته کارشناسی صنایع، علوم مهندسی، رایانه، نرم‌افزار و عمران در چهار دوره روزانه و شبانه دانشجو می‌پذیرد.RAHBARI

وی با بیان اینکه این دانشکده یکی از معتبرترین مراکز آموزش عالی دولتی در گیلان محسوب می‌شود، افزود: با توجه به اینکه امسال نخستین سال پذیرش دانشجو در دانشکده مذکور است، ردیف اعتباری مستقل ندارد و از کمک‌های مردمی و خیران برخوردار می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، ادامه داد: سال آینده تلاش می‌کنیم دانشکده فنی‌مهندسی در بودجه کل کشور دارای ردیف اعتباری مستقل شود.

وی گفت: مسئولان دانشگاه گیلان این نوید را داده‌اند که در آینده رشته‌های مرتبط با سایت نفتی خزر در زمینه مهندسی رشته‌های مختلف نفت نیز به تدریج در این مرکز آموزش عالی تاسیس شود.

به گفته رهبری‌املشی، این دانشکده در آینده به عنوان دانشگاه صنعتی می‌تواند رشته‌های مختلف کاربردی مورد نیاز کشور را تا حدودی تأمین کند.

وی با تصریح بر اینکه نشست هماهنگی برای بررسی و برطرف شدن موانع و مشکلات راه‌اندازی این دانشکده به صورت هفتگی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این نشست با حضور مسئولان دانشگاه گیلان، فرماندار رودسر، مسئولان واجارگاه و هیئت امنای راه‌اندازی این دانشکده می‌شود.

این نماینده، درباره مسایل خوابگاه، تجهیزات دانشکده و اساتید مرتبط تصریح کرد: این عوامل با استانداردهای کیفی بالا فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: برخی از مدرسان این دانشکده اکنون به عنوان «استاد تمام» هستند یعنی بالاترین درجه علمی دانشگاه‌ها را برای تدریس دارند.

رهبری‌املشی با بیان اینکه ساختمان این دانشکده اکنون در بخشی از واجارگاه قرار دارد، متذکر شد: ساختمان دانشکده منحصر به این منطقه نیست و در مرکز شهر رودسر نیز برخی از واحدهای مورد نیاز راه‌اندازی می‌شود.

وی، یادآور شد: در این زمینه یکی از خیران رودسری آمادگی خود را برای در اختیار قراردادن ساختمان دانشکده در رودسر اعلام کرده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، راه‌اندازی این دانشکده در رودسر را به منظور توسعه و ارتقای موقعیت علمی و فرهنگی منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت این دانشکده، تراز علمی و فرهنگی این شهرستان نیز ارتقای چشمگیری می‌یابد.

Share