رشت دارای ۲ نمایشگاه پاییزه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : دو نمایشگاه پاییزه با مجموع ۲۷۵ غرفه در رشت گشایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : دو نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در آستانه بازگشایی مدارس صبح امروز در محل کارخانه فرش گیلان و سالن وارش رشت با مجموع ۲۷۵ غرفه افتتاح شد.

download (1)

نمایشگاه‌های پاییزه رشت از امروز تا ۳۰ شهریورماه جاری آماده تأمین نیازهای مردم و بازدید آنها هستند.

پوشاک، کیف، کفش، مواد غذایی، شوینده، و… با تخفیف بین پنج تا ۱۵ درصد در نمایشگاه‌های مذکور عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جریان بازگشایی نمایشگاه‌های پاییزه رشت اجرای طرح شبنم در نمایشگاه‌ها را اجباری خواند و اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس به طور مستقیم با سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای اجرای طرح شبنم همکاری می‌کنند.

علی منتظری، با بیان اینکه در مرحله سوم اجرای طرح شبنم یک‌هزار کالا مشمول این طرح می‌شوند، افزود: اجرای طرح شبنم دارای آثار مثبتی در اقتصاد کشور است.

رئیس مجمع امور صنفی رشت نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: برای عرضه اقلام در این نمایشگاه‌ها عمدتاً از تولیدکنندگان صنفی دعوت به عمل آمده است و از این رو کالای عرضه شده از تخفیف برخوردار است.

جلال‌الدین محمدشکریه، کالاهای شاخص عرضه شده در این نمایشگاه‌ها را شامل لوازم‌التحریر، کیف، کفش و پوشاک عنوان کرد.

وی تصریح کرد: عرضه این کالاها به دلیل ایجاد تعادل در قیمت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها صورت می‌گیرد و نقش موثری در تعادل قیمت بازار دارد و هر ساله استقبال مردم از نمایشگاه‌های پاییزه نسبت به مدت مشابه رو به افزایش است.

این مسئول از توزیع دفترچه‌های دولتی و تنظیم بازاری برای دانش‌آموزان در نمایشگاه‌های پاییزه خبر داد و یادآور شد: این دفترچه‌ها علاوه بر نمایشگاه‌های فروش پاییزه از طریق اصناف منتخب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز عرضه می‌شود.

به گفته وی، در کنار کالاهای ویژه بازگشایی مدارس،‌ دیگر اقلام تنظیم بازار مانند برنج، شکر، مرغ منجمد و مواد غذایی نیز با قیمت مناسب در نمایشگاه‌های پاییزه عرضه می‌شود.

محمدشکریه، استقرار بازار سال و کمیته نرخ‌گذاری نمایشگاه برای کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از کم‌فروشی‌‌ یا گران‌فروشی در این نمایشگاه‌ها را از مهم‌ترین عوامل نظارت بر حقوق مصرف‌کنندگان دانست. فارس

Share