دژاگه با ۳.۱ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن ایرانی/ ستاره‌های استقلال گرانتر از پرسپولیسی‌ها

 به گزارش دیارمیرزا ارزش‌گذاری بازیکنان ایرانی در سایت ترانسفرمارکت نشان می‌دهد ستاره‌های ایرانی در مقایسه با خیلی از بازیکنان خارجی قیمت کمتری دارند. ، فصلی که انتهای آن به جام جهانی ختم می‌شود نگاه‌ها به بازیکنانی که تیمشان به جام جهانی صعود کرده ویژه است. اکثر سایت‌هایی که در ترانسفر بازیکن فعالیت می‌کنند بازیکنان ۳۲ تیم […]

 به گزارش دیارمیرزا ارزش‌گذاری بازیکنان ایرانی در سایت ترانسفرمارکت نشان می‌دهد ستاره‌های ایرانی در مقایسه با خیلی از بازیکنان خارجی قیمت کمتری دارند.

، فصلی که انتهای آن به جام جهانی ختم می‌شود نگاه‌ها به بازیکنانی که تیمشان به جام جهانی صعود کرده ویژه است. اکثر سایت‌هایی که در ترانسفر بازیکن فعالیت می‌کنند بازیکنان ۳۲ تیم جام جهانی را با نگاه ویژه‌ای پیگیری می‌کنند و از هم اکنون نگاه‌ها به بازیکنانی از ایران هم هست که برخی از سایت‌ها قیمت و ستاره انتقال به اروپا بین بازیکنان ایرانی را با حدس و گمان اعلام می‌کنند.

سایت معتبر ترانسفر مارکت نیز قیمت بازیکنان ایرانی را برای انتقال تعیین کرده که همان طور که پیش بینی می‌شد اشکان دژاگه با ۳.۱ میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین و با ارزش‌ترین بازیکن ایرانی شاغل در فوتبال دنیاست که اکنون در فولام عضویت دارد.

این سایت قیمت مسعود شجاعی بازیکن بلاتکلیف ایرانی را هم برای انتقال ۱.۱ میلیون یورو تخمین زده است اما در عین تعجب قیمت دانیل داوری نیز ۷۰۰ هزار یورو تعیین شده که برای این دروازه‌بان در آن سطح رقم زیادی نیست؛ نکته عجیب‌تر این است که قیمت مهدی رحمتی از داوری گران‌تر است و قیمت او ۸۰۰ هزار یورو تعیین شده است.

محمدرضا خلعتبری هم با رقم یک میلیون و پانصد هزار یورو یکی از بازیکنان شاخص ایران در بازار نقل و انتقالات به حساب می‌آید. رضا قوچان‌نژاد ستاره ایران در سه دیدار پایانی رقابت‌های انتخابی جام جهانی به نوشته این سایت ارزشی معادل ۱.۱ میلیون یورو دارد.

در بین بازیکنان استقلال، آندارانیک تیموریان با ۱.۳ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن این تیم است و پس از تیموریان، نکونام با ۱.۱ میلیون یورو با ارزش‌ترین بازیکن تیم پایتخت به شمار می‌آید. پس از این دو هافبک که سابقه بازی در اروپا را دارند، پژمان منتظری با ۸۵۰ هزار یورو و رحمتی با ۸۰۰ هزار یورو گران‌ترین بازیکنان استقلال در بازار جهانی به حساب می‌آیند.

قیمت ساموئل هم در این سایت ۴۰۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

اما در پرسپولیس گران‌ترین بازیکن برای ترانسفر سید جلال حسینی با رقم انتقال ۸۷۵ هزار یورو تعیین شده است. پس از سید جلال حسینی، نیلسون با ۷۰۰ هزار یورو و رضا حقیقی با ۶۵۰ هزار یورو گران‌ترین بازیکنان پرسپولیس هستند. در کنار قیمت رضا حقیقی پیشنهاد دینامو کیف هم نوشته شده است که باشگاه پرسپولیس آن را رد کرد.

ماهینی با ۵۷۵ هزار یورو و پیام صادقیان و میلاد غریبی با ۴۵۰ هزار یورو نفرات بعدی قرمزها در بازار هستند .

نکته دیگر قیمت کریم انصاری فرد است که همیشه صحبت از حضورش در اروپاست که این سایت معتبر قیمت او را ۵۲۵ هزار یورو تعیین کرده است؛ بازیکنی که روزی امید اول فوتبال ایران برای انتقال به اروپا بود.

در سپاهان در عین تعجب قیمت جهانی شجاع خلیل‌زاده از عقیلی بیشتر است. در حالی که رقم شجاع ۷۰۰ هزار یورو تعیین شده است، برای هادی عقیلی رقم عجیب ۲۷۸ هزار یورو تخمین زده شده است . قیمت آرش افشین هم ۳۵۰ هزار یورو برای انتقال به لیگ های اروپای است. بختیار رحمانی از فولاد با ۸۰۰ هزار یورو گران ترین بازیکن فولاد برای ترانسفر است.

سردار آزمون و علیرضا جهانبخش بازیکنان ایرانی تیم‌های روبین‌کازان روسیه و نایمخن هلند به ترتیب ارزش ۱۲۵ و ۶۵۰ هزار یورو دارند.

نکته این سایت و قیمت بازیکنان ایرانی در بازار جهانی این است که تعداد بازیکنان بالای یک میلیون دلار ایران به تعداد دو انگشت هم نمی‌رسد و این نشان می‌دهد که در بازار جهانی بازیکنان ایرانی بازیکنانی ارزان قیمت به حساب می آیند.

Share