نماینده آستانه اشرفیه:

دولت تصمیمی بر تغییر استاندار گیلان ندارد

به گزارش دیارمیرزا محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که به نظر شما با توجه به اینکه وزیر کشور اصولگراست، رئیس جمهور شعارهای اعتدالی سر می دهد و همچنین برخی اصلاح طلبان گیلانی به دنبال نشاندن گزینه های تندرو برای سمت استانداری هستند، استاندار گیلان از چه گروهی خواهد بود، اظهار کرد: آقای روحانی هنوز قصد تغییر استاندار گیلان را ندارد.

به گزارش دیارمیرزا محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که به نظر شما با توجه به اینکه وزیر کشور اصولگراست، رئیس جمهور شعارهای اعتدالی سر می دهد و همچنین برخی اصلاح طلبان گیلانی به دنبال نشاندن گزینه های تندرو برای سمت استانداری هستند، استاندار گیلان از چه گروهی خواهد بود، اظهار کرد: آقای روحانی هنوز قصد تغییر استاندار گیلان را ندارد.ghorbani

وی با بیان اینکه برخی از دوستان خیلی در فکر کارهای سیاسی هستند و پست هایی برای خودشان در نظر گرفته اند، خاطرنشان کرد: الحمدلله در گیلان چنین تفکری نیست، کارها خوب پیش می رود و استاندار ما هم استانداری فعال می باشد.

قربانی همچنین در ادامه تأکید کرد: نه در بین مجمع نمایندگان و نه در بین جریانات سیاسی تفکر تغییر استاندار گیلان مطرح نمی باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با تأکید بر لزوم دست به دست هم دادن افراد برای رفع مشکلات استان، تصریح نمود: باید برای حل مشکلات گیلان تلاش کرد و با رفتن و یا آمدن کسی، مشکلی بر طرف نمی شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا اصلاح طلب های تندرو جایگاهی در دولت و حتی در استانها خواهند داشت، اذعان نمود: شعار دولت آقای روحانی استفاده از همه ظرفیت ها بود و استفاده کردن از آنهایی که به خط قرمز نظام اعتقاد داشته باشند موردی ندارد.

قربانی در ادامه فتنه سال ۸۸ را خط قرمزی برای نظام دانست و افزود: همه باید به این فتنه معترض باشند و آنهایی که از خط قرمز عبور کرده باشند نباید صاحب جایگاهی شوند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار دادن اصلاح طلبان تندرو در سرپرستی بعضی وزارتخانه ها توهین و دهان کجی به مجلس نبود، بیان کرد: خیر؛ به هر حال دولت یک سری اختیاراتی دارد و بعضی از افراد را به عنوان سرپرست قرار داده است و الزاما این اقدام به این معنا نیست که آنها را به عنوان وزیر معرفی کند و حتی اگر هم این افراد را به عنوان وزیر معرفی نمود، مجلس به وظیفه خودش عمل می کند.

وی با تأکید بر اینکه الزامی وجود ندارد که مجلس به سرپرستان وزارتخانه ها رای بدهد، اذعان داشت: آقای روحانی پیام مجلس را دریافت کرد و برای معرفی وزیر تدبیر خواهد نمود.

قربانی در خصوص رد صلاحیت شده های مجلس گفت: انتظار داشتم که آقای روحانی از افرادی که مجلس ردشان نمود به عنوان پست های کلیدی دولتش استفاده نمی کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بعضی از حوزه ها جزء اختیارات، مدیریت و وظایف رئیس جمهور است، مجلس نمی تواند آنجا ورود کند و بگوید که چرا این شخص را گذاشتی و چرا آن یکی را نگذاشتی؛ ولی قطعا عملکرد این افراد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. / گیلانی ها

Share