فرمانده سپاه قدس گیلان:

دفاع مقدس تعریف جدیدی از جهاد ارائه کرد

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمریکا را از پشت نقاب و مخفی‌گاه خود بیرون کشیده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نقش آمریکا در پایمال کردن حق مردم منطقه را آشکار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هامون محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گرامیداشت فرا رسیدن سی‌ و سومین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب اسلامی پس از ظهور و بروز پیام زیر بار ظلم نرفتن و ظلم نکردن را به دنیا مخابره کرده است.13901127000247_PhotoA

وی به دو قطب ظالم و مظلوم در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی در دنیا اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی خط بطلان به تقسیم‌بندی مذکور کشید.

محمدی هشت سال دوران دفاع مقدس را یکی از هزینه‌های تحمیلی سنگین دشمن به انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: جنگ یک امر تحمیلی سیاسی و نظامی بود که علیه ملت ایران انجام شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان دوران دفاع مقدس را جنگ جهانی توصیف کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ کشور همگام با استکبار جهانی شدند و به کمک عراق آمده بودند.

وی با بیان اینکه استکبار عظمت انقلاب اسلامی را درک نکرده بود، تصریح کرد: جنگ زمانی به ملت ایران تحمیل شد که انگیزه‌ای برای ورود به نبرد نداشتیم و جوانان با مدیریت امام (ره) وارد این عرصه شدند.

محمدی دفاع مقدس را عرصه جدیدی در تقابل با استکبار جهانی خواند و بیان کرد: ماندگاری دفاع مقدس به دلیل وجود انسان‌های بزرگی بود که در آن ایفای نقش کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان شهدا را الگوی جوانان امروز دانست و یادآور شد: امام (ره) مفاهیم انقلاب اسلامی را برای تمام دنیا مطرح کرد.

وی با تاکید براینکه در دفاع مقدس تعریف جدیدی از جهاد و جنگیدن در راه خدا ارائه کردیم، اظهار کرد: ایمان و اعتقاد به خدا تمام وجود رزمندگان را فرا گرفته بود و این امر موجب تحقق وعده‌های الهی شد.

*شکست حصر آبادان برای دنیا حیرت‌آور بود

محمدی بعضی از عملیات‌های دفاع مقدس مانند شکست حصر آبادان را برای دنیا حیرت‌آور توصیف کرد و افزود: فرماندهی در دفاع مقدس به امری عبادی تبدیل شده بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه فرماندهان در دوران دفاع مقدس نسبت به دیگر رزمندگان آسیب بیشتری دیدند، تصریح کرد: فرماندهان در خط مقدم و جلوتر از رزمندگان حرکت می‌کردند.

وی دل رزمندگان را خواستگاه روحیه ایمانی عنوان کرد و گفت: امام (ره) بر دل‌های رزمندگان فرماندهی می‌کرد.

محمدی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه کرده است، یادآور شد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا این موضوع را متوجه شده که با ایمان مردم نمی‌توان مقابله کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان به حضور تفکر امام (ره) در لبنان و سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و افزود: روند بیداری اسلامی پس از جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و ۲۲ روزه مردم غزه آغاز شده است.

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی شهامت را به ملت‌های آزادی‌خواه جهان منتقل کرده است، اظهار کرد: استکبار جهانی امروز به طرف افول حرکت می‌کند.

*نبرد انقلاب اسلامی با استکبار جهانی از راهبردی به عملیاتی تغییر کرده است

محمدی به تغییر سطح نبرد انقلاب اسلامی با استکبار جهانی از راهبردی به عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی استکبار جهانی را به چالش کشیده و با او درگیر فیزیکی شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمریکا را از پشت نقاب و مخفی‌گاه خود بیرون کشیده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نقش آمریکا در پایمال کردن حق مردم منطقه را آشکار کرده است.

*احساس تکلیف بزرگ‌ترین نعمت دفاع مقدس

وی احساس تکلیف را بزرگ‌ترین نعمت در دفاع مقدس خواند و بیان کرد: رزمندگان با نگاه جهادی وارد عرصه نبرد شدند و با باور عمیق به آنچه در زمینه دفاعی می‌خواستند، رسیدند.

محمدی با تاکید براینکه به دنبال ریاضیات قدرت نیستیم، اظهار کرد: آنچه می‌گوییم اکنون موجود است و این امر بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را عمق بخشیده و استکبار جهانی جرأت نمی‌کند با انقلاب اسلامی مقابله کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون در اوج آمادگی اعتقادی و رزمی است و آمادگی برای تقابل با هرگونه تعرض وجود دارد.

Share