دست بند پلیس فتا در دستان سارق حجم دانلود اینترنت در رشت

به گزارش دیار میرزا رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارق حجم دانلود اینترنت در رشت خبر داد.  سرهنگ ایرج محمدخانی در نشست پلیس فتای استان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم […]

به گزارش دیار میرزا رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارق حجم دانلود اینترنت در رشت خبر داد.

 سرهنگ ایرج محمدخانی در نشست پلیس فتای استان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر اینکه از حجم دانلود اینترنت وی، به صورت غیرمجاز بهره‏برداری می‏شود، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات از شاکی و پی‏جویی‏های فنی و پلیسی انجام شده، مشخص شد سارق که جوانی ۲۲ ساله و دانشجو است با هک کردن مودم، وقت و بی‏وقت از حجم دانلود اینترنت شاکی به صورت رایگان برای وب گردی و دانلود اطلاعات، سوءاستفاده کرده به تصور اینکه هویت وی در فضای مجازی مخفی مانده و قابل شناسایی نخواهد بود، عمل مجرمانه خود را بدین ترتیب ادامه داده است.

سرهنگ محمدخانی اظهار کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی به بزه انتسابی اعتراف و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی و از آن طریق نیز ۱۵۰ میلیون ریال قرار وثیقه برای وی صادر شد.

وی از کاربران اینترنتی خواست به امنیت پسورد سرویس‏های اینترنتی که از مراکز ISP دریافت می‏کنند حساس بوده، به صورت دوره‏ای نسبت به تغییر و تعویض پسورد اینگونه سرویس‏ها اقدام کرده و پسوردی با حداقل ۸ کارکتر و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، علائم و کلیدهای تلفیقی ایجاد کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان در پایان به مدیران مراکز ISP توصیه کرد در واگذاری سرویس اینترنت بی سیم به مشتریان علاوه بر یوزرنیم و پسورد اولیه، پسورد ثانویه‏ای را به منظور جلوگیری از نفوذ و استفاده غیرمجاز افراد از حجم دانلود مشتریان خود تعبیه کنند.

Share