در یادواره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین 257 شهید کارمند گیلان مطرح شد:

درخواست استاندار از مدیران ادارات گیلان +عکس

به گزارش دیار میرزا استاندار گیلان با تاکید بر تواضع مدیران در مقابل مردم، یادآور شد: مسئولان قبل از ایجاد مشکل برای مردم باید تدبیر کنند و سختی‌ها را به عهده دیگران نگذارند.

به گزارش دیارمیرزا کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ۲۵۷ کارمند شهید گیلان اظهار کرد: زندگی راهی است که باید ساخته شود.

وی ساخته شدن مسیر زندگی را با ایمان امکانپذیر خواند و افزود: زنده بودن تنها خوردن، خوابیدن و کار نیست.23875

هاشم‌نیا زیباترین و شیرین‌ترین پیمودن مسیر زندگی را با ایمان دانست و بیان کرد: انسان‌هایی که وحدانیت قادر متعال را دیدند به کمال رسیدند و تقدس یافتند.

استاندار گیلان با بیان اینکه زندگی با اخلاص هموار می‌شود، تصریح کرد: ایمان و اخلاص در شهدا وجود داشت.

وی خلوص در عمل را شرط راه زندگی دانست و خاطرنشان کرد: ویژگی لازم برای تثبیت راه زندگی عدالت در عمل است.

هاشم‌نیا با تاکید بر تقوا در پیمودن مسیر زندگی، یادآور شد: ایمان، اخلاص، عدالت و تقوا چهار ویژگی بقای شهیدان رجایی و باهنر است.

استاندار گیلان احکام نورانی قرآن را هدایت‌کننده مسیر زندگی خواند و اظهار کرد: اگر انسان با ویژگی‌های مذکور نتواند مسیر زندگی را تشخیص دهد، گمراه می‌شود و این امر فاجعه است.

وی بر خودشناسی و خداشناسی افراد تاکید کرد و افزود: مظلومیت شهیدان رجایی و باهنر دلیل ماندگاری آنها شده است.

هاشم‌نیا با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر مورد ظلم منافقین قرار گرفتند، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر به دلیل مظلومیت در دل مردم ایران جا دارند.

این مسئول به ماندگاری شهید علی انصاری استاندار اسبق گیلان اشاره کرد و گفت: خداوند وکیل مظلومان است.

استاندار گیلان در ادامه مسئولان را خادم مردم دانست و بیان کرد: مسئولان باید عدالت را در ارائه خدمت به مردم رعایت کنند.

وی با تاکید بر تواضع مدیران در مقابل مردم، یادآور شد: مسئولان قبل از ایجاد مشکل برای مردم باید تدبیر کنند و سختی‌ها را به عهده دیگران نگذارند. هاشم‌نیا مدیران را مسئول برطرف کردن مشکل مردم عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بهترین مدیران و خادمان را در دنیا دارد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به خدمات ارائه شده در طول انقلاب و از هفته دولت سال گذشته تاکنون در استان، خاطرنشان کرد: مردم می‌خواهند خوشی و خدمت را لمس کنند.

وی از افزایش ۲۵ درصدی تولید فولاد گیلان در سال ۹۲ خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته تاکنون یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید فولاد استان اضافه شده است.

هاشم‌نیا به افزایش ۲۰ درصدی تولید سیمان گیلان اشاره کرد و گفت: امسال تولید فولاد در استان به هشت میلیون تن رسیده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه کارخانه فولاد نورد استان فردا در شهر صنعتی رشت افتتاح می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته رتبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جایگاه ممتاز ارتقا پیدا کرده است.

*صادرات مواد غذایی گیلان ۳۵ درصدی افزایش پیدا کرد

وی از افزایش ۳.۵ برابری اساتید دانشگاه گیلان اشاره کرد و یادآور شد: ۳۵ درصد صادرات مواد غذایی گیلان افزایش پیدا کرده است.

به گفته این مسئول، وقتی مردم با وجود مشکلات شاد می‌شوند که بدانند مسئولان برای برطرف کردن مشکل آنها تلاش می‌کنند.

هاشم‌نیاد با تاکید براینکه می‌توان مشکل بیکاری گیلان را برطرف کرد، بیان کرد: مسئولان با رعایت عدالت می‌توانند گیلان را تبدیل به گلستان کنند.

Share