خاکی ترین عکسِ « دبیر شورای امنیت ملی »

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : «علی شمعخانی» مشهور به «شمخانی» که امروز با درجه ی نظامی «دریابان» شناخته می شود، به سال ۱۳۳۴، در اهواز متولد شد. او با اوج گیری انقلاب اسلامی، تحصیلات دانشگاهی خود را رها کرد و به مسیر مبارزات پیوست. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، «علی شمعخانی» اقدام به تاسیس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا«علی شمعخانی» مشهور به «شمخانی» که امروز با درجه ی نظامی «دریابان» شناخته می شود، به سال ۱۳۳۴، در اهواز متولد شد. او با اوج گیری انقلاب اسلامی، تحصیلات دانشگاهی خود را رها کرد و به مسیر مبارزات پیوست. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، «علی شمعخانی» اقدام به تاسیس «سپاه پاسداران اهواز» نمود و با تمرکز عملیات جنگی در جبهه ی خوزستان، به یکی از ارکانِ فرماندهی سپاه تبدیل شد. وی پس از پایان جنگ تحمیلی، در سال ۱۳۶۸، با حکم مقام معظم رهبری، به نیروی دریایی ارتش حمهوری اسلامی منتقل و تا سال ۱۳۷۶، فرماندهی این نیرو را بر عهده گرفت . از آن زمان تا کنون، این سردار، در ساختار نظامی ارتش قرار گرفت.

«شمخانی» از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ وزارت دفاع را در دولت محمد خاتمی بر عهده داشت و از روز ۱۹ شهریور ماه سال جاری نیز، به عنوان «دبیر شورای عالی امنیت ملی» منصوب شد.

تصویری که مشاهده می کنید، در سال های دفاع مقدس به ثبت رسیده و باید آن را  خاکی ترین عکسِ «دبیرشورای عالی امنیت ملی» به شمار آورد.

Share