مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد؛

حضور ۳۰ هزار کلاس اولی در جشن شکوفه‌های گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از ورود حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی به مدارس این استان در مهر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : ایوب نجف‌زاده امروز با اشاره به آمادگی مدارس استان برای بازگشایی در مهر، اظهار کرد: امسال ۴۵۰ هزار دانش‌آموز گیلانی سال تحصیلی جدید را در ۵ هزار واحد آموزشی آغاز می‌کنند.

images (5)

وی با بیان اینکه مهر امسال ۳۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس استان می‌شوند، گفت: این تعداد از دانش‌آموزان اول ابتدایی در بالغ بر یک‌هزار کلاس درس سازماندهی می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان درباره برنامه‌های این نهاد برای آغاز سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: امسال برنامه‌های خوبی برای سال تحصیلی جدید مصوب شده است.

وی، نواختن زنگ شکوفه‌ها از پروژه‌های مهر برای نشاط و شادابی کلاس اولی‌ها در آغاز سال تحصیلی جدید و آشنایی آنها با محیط آموزشی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

نجف‌زاده، غبار روبی مدارس گیلان در ۲۷ شهریور را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان ذکر کرد و یادآور شد: این مراسم با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی، استقبال معلمان از دانش‌آموزان در مدارس استان را برنامه این نهاد در روز ۳۰ شهریور جاری ذکر کرد.

این مسئول، با بیان اینکه تصمیم گرفته شد که روز اول مهر دانش‌آموزان ابتدایی کتاب‌های درسی با خود نیاورند، تصریح کرد: بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی گیلان و حدود ۲۰ هزار کلاس درس آماده پذیرایی از دانش‌آموزان برای تحصیل است.

وی، درباره توزیع کتاب‌های درسی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد کتب درسی وارد گیلان شده و پنج عنوان از پایه هفتم باقی مانده است.

نجف‌زاده، یادآور شد: کتاب پیش‌دانشگاهی ۱۰۰ درصد رسیده و پنج عنوان کتاب پایه سوم باقی مانده و بقیه پایه‌ها در اختیار ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال برگزاری دوره‌های آموزشی پایه هفتم برای معلمان این پایه هستیم، خاطرنشان کرد: معلمان پایه هفتم در این کلاس‌ها حضور می‌یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش درباره کمبود نیروی انسانی در واحدهای آموزشی گیلان متذکر شد: کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش با سرباز معلم تأمین شد و با پرداخت حق‌التدریسی نیز مشکل نداریم./فارس

Share