نماینده رشت در واکنش به تهدیدهای رییس بنیاد شهید :

جعفرزاده: ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم + صوت

عضو هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با بیان اینکه در روند بررسی عملکرد بنیاد شهید به نکات تلخ و باور نکردنی برخوردیم، گفت: برخی تهمت‌ها و مطالب بیان شده در این زمینه باعث نمی‌شود ما کوتاه بیاییم و تا آخر موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش دیار میرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طی اخطاری با استناد به اصل ۳ و ۱۷۶ قانون اساسی گفت: بحث تحقیق و تفحصی متناسب با اصل ۷۶قانون اساسی توسط برخی از نمایندگان دنبال شد و پس از تصویب مجلس اقدامات مربوط به آن انجام شد.jafarzadeh-300x180

وی اضافه کرد: در روند بررسی متاسفانه به نکات تلخ و باورنکردنی رسیدیم، در همین راستا مصاحبه‌ای با خانه ملت کردم که طی آن بدون ذکر نام فردی عنوان کردم در روند این تحقیق و تفحص سرنخ‌هایی از اختلاس مشاهده شده است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با بیان اینکه مستندات بسیار کاملی از سو استفاده‌های مالی در بنیاد شهید در دست داریم، تصریح کرد: همه مستندات را جمع آوری کرده‌ایم تا به مراجع قضایی ارائه کنیم.

وی یاد آور شد: امروز رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یعنی آقای زریبافان در برنامه سیمای خبر شبکه خبر حاضر شد تا مطالبی را به زبان آورد که من شرم دارم از این تریبون آن را اعلام کنم.

جعفر زاده با بیان اینکه زریبافان اسم من را در آن برنامه مطرح کرد، اظهار داشت: تهمت‌ها، افتراها و توهین‌هایی از سوی رئیس بنیاد شهید نسبت به من مطرح شد؛ من در این باره به مراجع حقوقی مراجعه خواهم کرد و پیگیر این موضوع خواهم بود. این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه هرگز از حقوق مردم کوتاه نمی‌آیم، خاطر نشان کرد: سوال من این است که اگر چنین مواردی که وی در آن برنامه بیان کرده، وجود دارد، آقای زریبافان ظلم کرده که تا کنون اینها بیان کرده است. البته این رخداد یک حادثه تلخ است، اگر این باب ادامه یابد، خلیفه کشی باب می‌شود.

وی با بیان اینکه وکلای ملت در تحقیق و تفحص‌ها وظایف قانونی خود را انجام می دهند، اظهار داشت: نمایندگان وظیفه دارند از حقوق قانونی مردم دفاع کنند و قرار نیست با هر تهدیدی عقب نشینی کنند، من و همکارانم بیدی نیستیم که با هر بادی بلرزیم.

جعفرزاده تاکید کرد: که در صورت تخلف هر مجموعه‌ای وکلای ملت تا آخرین لحظه آن موضوع را پیگیری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اگر در هر پرونده‌ای بحثی وجود داشت، افراد با حضور در مجلس آن را بیان کنند تا شاهد طرح مباحث و رسانه ملی نباشیم.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به تجمعات جانبازان و ایثارگران مقابل مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سوء مدیریت‌ها کار را به اینجا رسانده تا هر روز عده‌ای مقابل مجلس تجمع می‌کنند.

جعفرزاده همچنین با اعلام اینکه تاکنون ۸۰ مورد تخلف ثبت شده از بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم، تصریح کرد: این پرونده را تا آخرین لحظه و به صورت جدی و قاطعانه پیگیری خواهیم کرد.

براساس این گزارش محمدرضا باهنر به ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در تذکر جعفرزاده ایمن آبادی گفت: روال نظارتی مجلس، قانونی است و با توجه به قانون اساسی و اختیارات در نظر گرفته شده، اقدامات صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: روال‌های مربوط به بحث‌های نظارتی مجلس باید به صورت قانونی و طبیعی انجام شود؛ البته اگر از تریبون مجلس هم به کسی تهمتی زده شود، آن فرد هم طبق آیین نامه می‌تواند از خودش دفاع کند که در زمان رای اعتماد به وزرا شاهد بودیم که چندین مورد افرادی که در تریبون مجلس بحث‌هایی راجبشان مطرح شد، نامه‌ای نوشتند و هیئت رئیسه آن را قرائت کرد.

باهنر با بیان اینکه تحقیق و تفحص دارای یک روال قانونی است، خاطر نشان کرد: افراد حاضر در هئیت تحقیق و تفحص مباحث را دنبال می‌کنند و تحقیقات لازم را انجام می‌دهند تا در نهایت به یک نتیجه نهایی برسند. اما اینکه برخی افراد بخواهند از برخی موقعیت‌ها استفاده کرده و بخواهند توهینی کنند درست نیست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اخطار عضو هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را وارد دانست و گفت: نمایندگان مجلس هم سوگند خورده و هم مسئول هستند به همین دلیل به وظایف قانونی خود عمل خواهند کرد.

فایل صوتی نطق جعفرزاده ۵مرداد

Share