جعفرزاده :

دولت دهم با سیاست اشتباهش تورم را بدل روستاها برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه نتایج توزیع بی‌رویه پول در کشور بدون توجه به شاخص‌های درآمدی افزایش آمار تورم در جامعه است، افزود: دولت دهم بدون توجه به پیامدها و تبعات پرداخت یارانه نقدی به تمام دهک‌های موجود در جامعه قانون هدفمندی یارانه‌ها را عملیاتی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه نتایج توزیع بی‌رویه پول در کشور بدون توجه به شاخص‌های درآمدی افزایش آمار تورم در جامعه است، افزود: دولت دهم بدون توجه به پیامدها و تبعات پرداخت یارانه نقدی به تمام دهک‌های موجود در جامعه قانون هدفمندی یارانه‌ها را عملیاتی کرد.

th (14)

نمایده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بهانه دولت دهم برای پرداخت یارانه نقدی در خصوص کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه به ویژه روستاییان کشور در برابر گرانی‌های موجود،تأکید کرد: دولت دهم نه تنها نتوانست کمکی به بهبود شرایط اقتصادی کشور با عملیاتی کردن طرح هدفمندی یارانه‌ها کند بلکه تورم را در روستا‌ها به صورت جهش‌یافته افزایش داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران در خصوص پیشی گرفتن نرخ تورم روستایی در بخش کالاهای مصرفیاز تورم شهری، گفت: سیاست غلط دولت دهم در پرداخت بی‌رویه پول نقد به همه دهک‌ها این فاجعه را رقم زده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب که دولت دهم باید قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به عواقب پرداخت نقدی به تمام دهک‌های جامعه آگاهی پیدا می‌کرد، افزود: دولت دهم کمک به بهبود شرایط زندگی در روستاها را هدف گرفت و به افزایش چشم‌گیر آمار تورم در آن منجر شد.

وی ادامه داد: تبعات منفی پرداخت نقدی یارانه به تمامی مردم در کشور از سوی کارشناسان اقتصادی به دولت دهم گوش‌زد شده بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: تا زمانی که رویه پرداخت نقدی یارانه در جامعه به همین منوال ادامه داشته باشد هیچ کسی موفق به کنترل و مهار تورم بالای ۴۰ درصد در جامعه نخواهد شد./خانه ملت

 

Share