جعفرزاده :

بررسی لایحه اصلاح بودجه بزودی آغاز میشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی اجمالی لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ کل کشور قبل از پایان تعطیلات دو هفته‌ای مجلس در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان این مطلب که تجدیدنظر در برخی بندهای اصلاحیه قانون بودجه از سوی مجلس برای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد بود، افزود: مجلس قبل از پایان تعطیلات دو هفته‌ای خود بررسی لایحه اصلاح بودجه را در دستور دارد.

jafarzadeh

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در تسلیم لایحه اصلاح بودجه مقداری تعجیل به خرج داده است، تصریح کرد: ارائه زودهنگام اصلاحیه به مجلس به صلاح کشور است چرا که زمان بیشتری را در اختیار نمایندگان برای بررسی کارشناسانه این لایحه قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی اجمالی لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ کل کشور قبل از پایان تعطیلات دو هفته‌ای مجلس در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در بررسی کلی این لایحه در برخی بندها تجدیدنظر صورت خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، برداشت از صندوق توسعه ملی برای پرداخت یارانه نقدی به مردم را خلاف قانون برنامه دانست، و عنوان کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی فقط باید برای مصارف سرمایه‌گذاری و تولیدی صورت بگیرد.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با تأکید بر اینکه پرداخت یارانه نقدی به همه دهک‌ها قانون هذدفمندی را از هدف خود دور کرده است، افزود: متأسفانه دولت قبلی تمام منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را صرف پرداخت یارانه نقدی کرده و انتظاراتی را در جامعه ایجاد کرده است که به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را تغییر داد دولت جدید باید به‌تدریج این روش را اصلاح کند.

وی ادامه داد: جبران کسری بودجه دولت برای پرداخت یارانه نقدی به مردم باید از افزایش نرخ حامل‌های انرژی صورت بگیرد و دولت در این خصوص باید فکر برداشت از صندوق توسعه ملی از سر بیرون کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید از محل افزایش نرخ حامل‌های انرژی پرداخت یارانه نقدی را دنبال کند که قصد این کار را هم ندارد و این باعث می شود که به سمت منابع مالی دیگر برود./

Share