معاون وزیر علوم در گیلان خبر داد:

تهیه سند تحول آمایش آموزش عالی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :معاون آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری از تهیه سند تحول آمایش آموزش عالی کشور خبر داد و گفت: امیدواریم این سند در مجلس تصویب و عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : حسین نادری‌منش پیش از ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه گیلان، تأکید مقام رهبری را بر اهمیت علم در کنار اقتصاد عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: تهیه سند تحول آمایش آموزش عالی کشور

وی با بیان اینکه موضوع اهمیت علم در کنار اقتصاد بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند، افزود: قبل از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تعداد ۱۷۵ هزار نفر دانشجو در کشور تحصیل می‌کرد اما اکنون این رقم به بیش از ۴.۵ میلیون نفر رسیده است.

معاون وزیر، ۵.۸ دهم جمعیت کشور را قشر دانشجو خواند و تصریح کرد: ایران جزو ۱۰ کشور دنیا در زمینه تعداد دانشجو است.

وی، با اشاره به اینکه گام‌هایی از نظر ظرفیت‌سازی کمی در مراکز آموزش عالی کشور برداشته شده است، گفت: حدود ۳۴۰ مجموعه غیر دولتی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

نادری‌منش، نقش وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه را در تربیت دانشجویان بسیار بی‌بدیل خواند و خاطرنشان کرد: بیشترین تأکید مقام معظم رهبری در ۱۰ سال اخیر در بحث آموزش عالی است.

وی، وضعیت رشد دانشگاه گیلان را مطلوب ندانست و یادآور شد: گیلان در این زمینه عقب‌ماندگی جدی دارد.

معاون وزیر علوم، حرکت در راستای کیفی‌سازی را امری بسیار مهم دانست و متذکر شد: در راستای کیفی‌سازی مراکز آموزش عالی بحث آمایش سرزمین مطرح و آغاز شد و کمیته ملی در این زمینه شکل گرفت.

وی، از تهیه سند تحول آمایش آموزش عالی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این سند در مجلس مصوب و عملیاتی شود.

نادری‌منش، توجه به کیفیت آموزش عالی دانشگاه‌ها را از موارد مهم در سند مذکور برشمرد.

وی، با اشاره به اینکه امروز کمبود تکنسین از مشکلات کشور است، تصریح کرد: آموزش عالی ایران در چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید به خوبی شکل بگیرد و بدون این آموزش موفقیت حاصل نمی‌شود.

معاون وزیر علوم، حرکت دانشگاه‌های کشور در بحث مقاله‌های علمی را خوب توصیف کرد و یادآور شد: امیدواریم در دولت یازدهم به پیشرفت‌های مختلف دانشگاه‌ها توجه شود.

وی، خاطرنشان کرد: باید به مرحله‌ای برسیم که دانشجوی ایرانی ترجیح دهد در کشور خود تحصیل کند./فارس

Share