اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه؛

بیلبوردهای هشدار در ورودی شهر رشت!

به گزارش دیارمیرزا انتظار می رود که مسئولان مربوطه و طرف تبریک، با جدیت با این تملق‌گویی‌ها برخورد کنند و زمینه تداوم این رفتار زشت را از بین ببرند. به تجربه ثابت شده که معمولا هزینه‌کنندگان این تبلیغات پرخرج، هزینه‌های خود را با لطایف‌الحیل از بیت‌المال جبران می‌کنند و در واقع این هزینه‌های هنگفت نهایتا از کیسه مردم می‌رود!

*کیهان

آنقدر آرامش‌بخش بود که نگو و نپرس!
سخنگوی حزب کارگزاران که حزب متبوع وی بیشترین سهم را در کابینه جدید دارد می‌گوید جای یک اقتصاددان برجسته در تیم اقتصادی دولت خالی است.حسین مرعشی در مصاحبه با مجله آسمان گفته است: جای یک اقتصاددان برجسته در تیم اقتصادی دولت خالی است. در واقع از این جهت علی‌رغم احترامی که برای سه بزرگوار (نوبخت سازمان برنامه و بودجه، طیب‌نیا وزیر اقتصاد و احتمالا آقای سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی) قائل هستم اما در تیم اقتصادی دو مسئله از نظر من مهم است؛ یکی اینکه این تیم فاقد یک عنصر برجسته از اقتصاددانان کشور است.

دوم اینکه این ستاد نسبت به برنامه اجرایی دولت و به تناسب آن قوی نیست.وی می‌افزاید: ستاد اقتصادی دولت تناسبش با بدنه ضعیف است.یادآور می‌شود هم‌اکنون معاون اول رئیس‌جمهور (جهانگیری)، رئیس کل بانک مرکزی، وزرای صنعت و معدن، نفت، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی از نزدیکان حزب کارگزاران به شمار می‌روند و محمدعلی نجفی نیز هرچند برای وزارت آموزش و پرورش رأی نیاورد اما به سمت معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد.

مرعشی در ادامه این مصاحبه به قضاوت ناطق پس از نمازجمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸ – که دمیدن در آتش فتنه بود – پرداخته و می‌گوید: آقای ناطق گفت همین طور که جمله به جمله آقای هاشمی را گوش می‌کردم، می‌گفتم شیرمادر حلالت، خدا خیرت بدهد، بارک‌ا…، احسنت. می‌گفت آقای هاشمی با این خطبه معجزه کرد. ببینید نتیجه آن خطبه آرام‌بخش، متین، رسا، راهگشا و کارساز این شد که آقای هاشمی دیگر نیاید خطبه بخواند.برخلاف ادعای مرعشی همان خطبه تحریک‌کننده فتنه‌گران برای فتنه‌گری‌های بزرگ‌تر در نماز جمعه روز قدس (۲۷ شهریور)، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و ۶ دی (روز عاشورا) بود. برخی حاضران در نماز جمعه ۲۶ تیر فتنه‌گرانی بود که با کفش و اختلاط زن و مرد در صف نماز جمعه ایستادند و پس از این تظاهر اقدام به آشوبگری و فحاشی علیه نظام کردند.

مرعشی در پایان این مصاحبه از احتمال برخی ریزش‌ها در دولت جدید خبر داده و درباره نقش خود می‌نویسد: من ته صف دولت جدید را جمع می‌کنم. بالاخره قطاری که راه ‌افتاده یکسری ریزش خواهد داشت، من آخرین نفری هستم که ته صف را جمع می‌کنم و کمک می‌کنم. در واقع بدون اینکه سمتی از آقای روحانی انتظار داشته باشم و سمتی را بخواهم از آقای روحانی قبول کنم، ته صف را جمع می‌کنم هر کسی نتوانست هدفش را پیش ببرد و کنار ماند و رنجید همه اینها را ته صف دوباره جمع می‌کنم و توی صف می‌آورم.
آمریکا در جنگ سوریه دستپاچه اما ناتوان است
تحلیلگر شبکه دولتی انگلیس تاکید کرد آمریکا و غرب دورنمای روشنی برای ورود در جنگ سوریه نمی‌بینند.جیم میور در این تحلیل خاطرنشان کرد: ماه‌ها پیش برخی کارشناسان گفته بودند بحران سوریه ممکن است به جنگ سوم جهانی منجر شود. در مقابل عده‌ای دیگر بر این باورند که تشدید بحران ممکن است به روند مذاکرات صلح که تاکنون راکد بوده، تحرک بخشد.وی می‌افزاید: «یکی از مسائلی که اخیرا روشن شده، اکراه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از درگیری با سوریه است زیرا از آن بیم دارد که نتواند آمریکا را به سادگی از این درگیری بیرون بکشد.

نگرانی دیگر آمریکا خطر دامن زدن به بحران جاری است. گرچه غرب از هر زمان دیگری بیشتر احساس می‌کند که باید اقدامی در پیشگیرد اما در حقیقت با توجه به خطر تشدید بحران در منطقه، هیچ گزینه‌ای را برای مواجه شدن با این خطر مناسب نمی‌داند.
بی‌بی‌سی خاطرنشان کرد: هرگونه مداخله نظامی غرب پای اسرائیل را به میان خواهد کشید و سوریه آن را گواه دیگری بر این ادعای خود خواهد آورد که ناآرامی در کشورش بخشی از توطئه غرب، صهیونیسم و سلفی‌هاست تا این کشور را که سنگر مقاومت در برابر اسرائیل است، از بین ببرد.

استراتژی غرب در واقع این بوده است که با حفظ موازنه، سوریه چنان تحت فشار قرار بگیرد که بشار اسد برکنار شود و گفت‌وگو برای تشکیل دولت موقتی شروع شود که در آن دستگاه حاکمه نقشی نداشته باشد و به ثبات و ساختار دولتی هم لطمه‌ای وارد نیاید. اما هیچ نشانه‌ای از ثمربخش بودن این گزینه در دست نیست.بی‌بی‌سی ادامه می‌دهد: «تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که رژیم سوریه با تمام قدرت خواهد جنگید. از آن گذشته متحدین استراتژیک سوریه به‌ویژه ایران، روسیه و حزب‌الله اجازه تسلیم شدن را نخواهند داد. از آن گذشته، غرب با این واقعیت رو‌به‌روست که میانه‌روهای ائتلاف مخالفان دولت سوریه که چشم امید به آن‌ها دوخته‌اند دارای کفایت و سیاست مشخصی برای حل بحران جاری نیستند و عملا گروه‌های افراط‌گرا و اکثرا وابسته به شبکه القاعده اداره امور را به دست گرفته‌اند.»

جیم میور تاکید می‌کند: «تجربه عراق به غرب نشان داده است که مداخله نظامی در سوریه ممکن است به تجزیه آن کشور بیانجامد و وضعیتی غیرقابل کنترل به وجود آورد. غرب از آن بیم دارد که در چنین موقعیتی گروه‌هایی که دشمن خود به شمار می‌آورد کنترل امور را به دست گیرند. روسیه و آمریکا در این مورد نظر مشترکی دارند. هرچند دستیابی به یک راه حل سیاسی بعید به نظر می‌رسد، اما در صورت مداخله نظامی غرب این گزینه به‌ کلی از گردونه خارج خواهد شد».در همین حال پایگاه اینترنتی روز آن‌لاین درباره علت آشفتگی‌های اخیر آمریکا را توضیح داد و نوشت: در حال حاضر دولت سوریه با حمایت ایران و روسیه و نیز با کمک‌های بی‌دریغ حزب‌الله لبنان توانسته است تاحدود زیادی اراضی اشغال شده را از دست شورشیان خارج کند و به ثباتی تقریبا نسبی دست یابد. برخلاف چند ماه پیش، در حال حاضر شورشیان سوریه تقریبا از هیچ برتری نظامی برخوردار نیستند و ارتش سوریه تا حدود زیادی کنترل اوضاع را در اختیار دارد.

حرف آخر قالیباف به هاشمی؛در شهرداری می‌مانم

قالیباف با آسوده کردن خاطر محسن هاشمی به وی گفته که درشهرداری می‌ماند.سایت‌ آینده آن‌لاین که به خانواده هاشمی و اصلاح‌طلبان نزدیک است از ملاقات محسن هاشمی با قالیباف خبر داد و از قول منابع آگاه نوشت: این دیدار در ارتباط‌ با موضوع انتخاب شهردار بوده و قالیباف طی آن به هاشمی گفته که قصد دارد در شهرداری بماند.آینده می‌افزاید: پیش از این حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دولت یازدهم به قالیباف پیشنهاد کرده بود ریاست سازمان حفاظت محیط زیست را بپذیرد قالیباف اما این پیشنهاد روحانی را رد کرده و در پاسخ گفته «در شهرداری تهران می‌توانیم در خدمت شما باشیم.»

بنا بر برخی گزارش‌های دیگر شهردار تهران از رئیس‌جمهور خواسته سنت سابق در زمینه حضور شهردار تهران در جلسات کابینه را برای خدمات‌رسانی بهتر به پایتخت احیا کند. گفته می‌شود با قطعی شدن تصمیم قالیباف برای ادامه خدمتگزاری در شهرداری تهران، تعداد آرای وی که ۱۷ رای برآورد می‌شد افزایش پیدا کرده است.در همین حال محسن پیرهادی منتخب چهارمین انتخابات شورای شهر تهران اعلام کرد قالیباف رای حداکثری را در میان اعضای شورا دارد اما عده‌ای علاقمند به سیاسی بازی هستند.

وی به فارس گفت: از عوامل انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران، این است که رای حداکثری و اتفاق آرای اعضای شورای شهر را دارد، تعدادی از اصلاح‌طلبان شورای شهر به دلیل کارآمدی قالیباف به وی رای می‌دهند و تنها گزینه‌ای است که می‌تواند تعامل خوبی را برقرار کند.پیرهادی بیان داشت: برای انتخاب شهردار براساس شاخص‌ها حرکت می‌کنیم و قائل بر این هستیم که با نظر جمع ۳۱ نفر اعضای شورا شهر، شهردار جدید تهران را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه در شورای شهر اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم گفت: عده‌ای علاقه دارند فضا را سیاسی کنند.صلاحیت محسن هاشمی در انتخابات شورای شهر از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت رد شد و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها نیز بر همین حکم پافشاری کرد.

زیباکلام: مجلس به تصادفی فتنه رأی نمی‌دهد!

صادق زیباکلام آب پاکی را روی دست فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان ریخت و گفت مجلس به توفیقی در صورت معرفی وی برای وزارت علوم رأی نخواهد داد.وی در مصاحبه با «آریا» به رغم دفاع از توفیقی گفت: بنده شک دارم مجلس به توفیقی رأی اعتماد بدهد زیرا به همان دلیلی که نمایندگان به میلی‌منفرد رأی اعتماد ندادند به همان دلیل به توفیقی هم رأی نخواهند داد. در واقع اگر میلی‌منفرد مقصر شناخته شود جرم دکتر توفیقی خیلی بیشتر از ایشان است.وی تأکید کرد: وقتی مجلس معتقد بود میلی‌منفرد در حالی که از کنار فتنه رد می‌شده باد فتنه وی را گرفته است آقای توفیقی شرایط بدتری دارد.

در واقع نه تنها باد فتنه دکتر توفیقی را گرفته بلکه رو در رو و شاخ به شاخ با فتنه تصادم و تصادف کرد از این جهت فکر می‌کنم مجلس به هیچ وجه به وی رأی اعتماد ندهد اما با توجه به مصیبت‌هایی که در ۴ سال اخیر به دانشگاه‌های کشور وارد شده است بنده به دکتر روحانی پیشنهاد می‌کنم آقای توفیقی را فعلاً برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی نکند و از سه ماه مهلت قانونی که دارد استفاده کند و دکتر توفیقی به عنوان سرپرست به وظایف خود عمل کند و اساتید اخراج شده و دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها بازگردانده شوند و پس از سه ماه فردی که کمتر در مظان اتهام فتنه قرار دارد به مجلس معرفی شود تا بتواند رأی اعتماد را به دست آورد.

همزمان عطاءالله سلطانی عضو کمیسیون آموزش مجلس به فارس گفت: معرفی توفیقی به مجلس یک اشتباه بزرگ است. میلی منفرد که از مجلس رأی اعتماد نگرفت، وضعش از آقای توفیقی بهتر بود. فتنه برای نمایندگان یک شاخص است. درست است نظام بزرگواری کرده و با فتنه‌گران برخوردی نکرده اما نمایندگان در احراز صلاحیت برای وزارتخانه‌ها این موضوع را مد نظر قرار می‌دهند زیرا افراد فعال در فتنه و حامیان آنها در مواقع خطر کشور را تنها می‌گذارند.سلطانی با اشاره به اظهارات جعفر توفیقی که به تازگی فیلم آن از سوی رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: آقای توفیقی حرف نگفته نگذاشت و این جای تأسف دارد.

بیلبوردهای هشدار در ورودی شهر رشت!

نصب تعداد زیادی بیلبورد تبریک خطاب به یکی از معاونان رئیس‌جمهور در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر رشت موجب شگفتی ناظران شده است.به گزارش «جهان»، در این بیلبوردها که در بعضی موارد فاقد امضا هستند، به محمدباقر نوبخت، جهت تصدی سمت معاونت معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تبریک گفته شده است. بیلبوردها حاوی عکس‌های نوبخت نیز هست.هزینه‌های گسترده و ادامه‌دار برای تبریک به اعضای دولتمردان در حالی است که اعضای هیئت دولت در همان ابتدا خواستار توقف چنین اقداماتی شده‌اند. حتی محمدرضا صادق مشاور ارشد رئیس‌جمهور این موضوع را در رسانه‌ها اعلام کرد.

اما به نظر می‌رسد درخواست هیئت دولت برای عده‌ای از مدیران چندان جدی نیست و رسم مذموم «تملق‌گویی» همچنان در بدنه دولت وجود دارد.درج آگهی تبریک در رسانه‌ها، ارسال گل، نصب بیلبورد و… علاوه بر هزینه‌های گزاف در شرایط کنونی تحریم و اوضاع اقتصادی نامطلوب، سبب صرف وقت و توجه مقامات ارشد دولت به این موضوع و تضعیف توان آنان در تحقق اهداف و وظایفشان می‌شود.بر این اساس افکار عمومی انتظار دارد که مسئولان مربوطه و طرف تبریک، با جدیت با این تملق‌گویی‌ها برخورد کنند و زمینه تداوم این رفتار زشت را از بین ببرند. به تجربه ثابت شده که معمولا هزینه‌کنندگان این تبلیغات پرخرج، هزینه‌های خود را با لطایف‌الحیل از بیت‌المال جبران می‌کنند و در واقع این هزینه‌های هنگفت نهایتا از کیسه مردم می‌رود!

*خراسان

دستور دولت برای امحاء فرم ارزشیابی کارکنان

بر اساس مصوبه شورای اسناد ملی که طی هفته های اخیر به همه وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی ابلاغ شده، مقرر است دستگاههای اجرایی، ۲ سال پس از ابلاغ نتیجه به مستخدمان دولتی، نسبت به امحاء فرم ارزشیابی کارکنان به جز نسخه کارگزینی اقدام کنند. همچنین بر اساس این مصوبه، فرم نظرسنجی از ارباب رجوع نیز یک‌سال پس از جمع بندی و ارسال گزارش به مدیران امحا خواهد شد.

ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عالی ترین نشان جمهوری اسلامی ابهام آفرین شد

در حالی که بر اساس آیین نامه اعطای نشان‌های دولتی، نشان «انقلاب اسلامی»به عنوان عالی‌ترین نشان جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که برای هر دوره ریاست جمهوری یک عدد است و پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری به وی تعلق می گیرد، بر اساس ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جایزه جهانی امام خمینی (ره) عالی ترین نشان جمهوری اسلامی ایران است که حداکثر به ۲ نفر در سال اعطا می شود.

*تهران امروز

تغییرات در «شستا»

به گفته عزیز دولتخواه رئیس هیات مدیره سازمان تامین‌اجتماعی، در جلسه شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) بر اساس تصمیم هیات مدیره نجات امینی به عنوان سرپرست جدید شستا معرفی شد.دولتخواه به ایسنا گفته: دراین جلسه به اتفاق آرا، تعداد اعضای هیات مدیره شستا از هفت به پنج نفر کاهش یافت، بنابراین دو نفر از اعضای هیات مدیره شستا حذف شدند.وی گفته:مرتضوی و یارمحمد مدیرعامل سابق شستا از لیست اعضای هیات مدیره این شرکت سرمایه‌گذاری خارج شدند.رئیس هیات مدیره سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه پس از جلسه هیات مدیره سازمان جلسه فوق‌العاده اعضای هیات مدیره شستا برگزار شد، گفته: بر اساس اساسنامه سازمان تامین‌اجتماعی حکم سرپرستی افراد تا زمان تعیین مدیرعامل جدید از یک روز تا شش ماه تعریف شده است.وی گفته: نجات امینی از کارکنان رسمی سازمان تامین‌اجتماعی است و در حال حاضر معاون اقتصادی این سازمان است.

خاتمی: تقابل جریان‌های سیاسی دیگر بس است

عصر ایران نوشته: سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه ترجیح دادیم در این انتخابات گفتمان اصلاح‌طلبی پیروز شود ولو اصلاح‌طلبان پیروز صحنه نباشند و گفتمان آقای روحانی و گفتمان آقای عارف که گفتمان اصلاح‌طلبی است انتخاب و پیروز شد. گفته: امروز وقت پاک کردن دل‌ها از کینه‌هاست و دیگر کینه و این همه تقابل جریانات بس است.رئیس دولت اصلاحات گفته: ما نسبت به آن کسی که با ما بد کرده، بد‌ترین بدی‌ها کرده، بنده شخص خودم را می‌گویم به هیچ‌وجه یک ذره در ذهنم انتقامجویی نیست، دلم می‌خواهد همه خوب زندگی کنیم، می‌خواهیم از مزایای یک زندگی اسلامی ایرانی برخوردار شویم همه باید در کنار هم باشیم. وی گفته، معنای درست دموکراسی هم دیکتاتوری اکثریت نیست بلکه حاکمیت اکثریت است با رعایت حقوق اقلیت در جامعه.

احتمال ابطال مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد

یک منبع آگاه در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مجوز دانشگاه ایرانیان محمود احمدی‌نژاد و انتصاب اخیر برخی از معاونان این دانشگاه گفته: اگر احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه باشد می‌تواند معاونان خود را در این دانشگاه معرفی کند، اما با توجه به اینکه انتصاب این معاونان قبل از تایید نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده اگر یکی از اعضای شورا در این زمینه استفسار کند، آن زمان مسئله برای بررسی به بخش حقوقی این شورا واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به تبصره‌ای که در متن مصوبه دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد در زمان ریاست وی بر این شورا تصویب شده است گفته: این تبصره تایید دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد را وابسته به تایید وزارت علوم و بهداشت قرار داده است و اینکه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه خود در دولت یازدهم این مسئله را بپذیرد یا نه جای بحث دارد.این مقام آگاه از برگزاری اولین جلسه‌ شورای انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر حسن روحانی در اواسط هفته جاری خبر داده و گفته: امکان اینکه مجوز تاسیس این دانشگاه از سوی شورا لغو شود تنها بستگی به نظر یا اعتراض اعضای شورا خواهد داشت که مسلما پیگیری می‌شود.کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه تهران امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.

*آرمان

۳ گزینه ریاست بنیاد شهید چه کسانی هستند؟

شنیده شد که عضو فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: حسین مظفر معاون نظارت مجلس، محسن انصاری قائم‌مقام فعلی بنیاد شهید و مرتضی بختیاری وزیر دادگستری دولت دهم از گزینه‌های مطرح برای تصدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند. حسین گروسی درباره انتخاب رئیس جدید بنیاد شهید افزود: تاکنون بحث‌های زیادی درباره انتخاب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شده اما به نتیجه نرسیده است. وی افزود: ما امیدواریم فردی که سابقه خوبی در موضوع ایثارگری دارد، انتخاب شود و همانند وزرای فعلی فردی با تدبیر معرفی شود لذا در همین زمینه فراکسیون ایثارگران دیدگاه‌های خود در زمینه ریاست بنیاد شهید را به دولت منتقل کرده است.

استرداد ۳۵ مهاجر غیرقانونی

شنیده شد که نیروهای امنیتی ایران ۳۵ تبعه پاکستان را به نیروهای مرزی پاکستان در مرز مشترک دو کشور در تفتان تحویل دادند. روزنامه دیلی‌تایمز نوشت؛ نیروهای مرزی پاکستان روز یکشنبه اطلاع دادند که این کارگران پاکستانی به‌دلیل دراختیار نداشتن اسناد و مدارک لازم برای اقامت و کار توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شده‌اند. این افراد برای تحقیقات و بررسی بیشتر در اختیار آژانس تحقیقات فدرال پاکستان قرار گرفتند.

برداشت ۱۶۰ میلیارد در آخرین روز دولت دهم

شنیده شد که یکی دیگر از اقدامات عجیب دولت احمدی‌نژاد در آخرین روزهای کاری درحال افشاشدن است. روزنامه جمهوری اسلامی نوشت؛ از نهاد ریاست‌جمهوری خبر می‌رسد که مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال در آخرین روز دولت گذشته از حساب ریاست‌جمهوری برداشت شده است. مسئولان جدید نهاد در جریان پیگیری این اقدام به سرنخ‌هایی رسیده‌اند که ممکن است در روزهای آینده به اطلاع عموم برسد. ایجاد دفاتر برای مسئولان سابق و تاسیس دانشگاه توسط آنان از جمله مواردی هستند که در فهرست این پیگیری‌ها قرار دارند.

۹ ایرانی در لیست سفر به مریخ

شنیده شد که بر اساس اعلام شرکت هلندی Mars One، بیش از ۱۶۵ هزار درخواست برای سفر بی‌بازگشت به مریخ تاکنون به ثبت رسیده است. ایسنا نوشت؛ پروژه سفر بی‌بازگشت به مریخ شامل انتقال تجهیزات و چند مریخ‌نورد برای احداث پایگاه اولیه جهت استقرار نخستین گروه از ساکنان آینده مریخ است. با وجود عدم امکان بازگشت به زمین، تا ماه آگوست ۲۰۱۳ (مرداد ماه) بیش از ۱۶۵ هزار درخواست ثبت شده است و استقبال متقاضیان از این طرح چشمگیر عنوان شده است. هزینه ثبت‌نام اولیه ۲۵ دلار است که بر اساس وضعیت اقتصادی کشور، افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. از ایران نیز تاکنون هشت مرد و یک زن برای سفر بی بازگشت به مریخ داوطلب شده‌اند.

تکذیب درخواست‌هاشمی برای ایجاد مدرسه علمیه

شنیده شد که مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: آیت‌ا… اکبر ‌هاشمی‌ تاکنون درخواستی برای تاسیس مدرسه علمیه ارائه نکرده است. آیت‌ا… سیدهاشم حسینی‌بوشهری در پاسخ به این سوال که اخیرا برخی از فعالان سیاسی موضوع تاسیس مدرسه علمیه از سوی آیت‌ا…‌هاشمی‌ را مطرح کرده‌اند، افزود: تاکنون چیزی در این‌باره نشنیده‌ام. به گفته وی، آیت‌ا… ‌هاشمی‌ به‌عنوان یک فرد می‌تواند درخواست خود را برای تاسیس مدرسه علمیه ارائه بدهد و طبق روال موجود در حوزه، این درخواست نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تحلیل متفاوت لاریجانی از رای جلیلی

شنیده شد که محمد جواد لاریجانی به بررسی آراء اصولگرایان اشاره کرده و رای دکتر جلیلی با وجود تلاش تقریبا ده روز تبلیغاتی وی را نشانه یک تشکیلات قوی و منسجم سیاسی قلمداد کرده است.تسنیم نوشت؛ وی درباره رای دکتر جلیلی گفت: مثلاً آرای آقای قالیباف چشمگیر است. آرای آقای جلیلی با وجود تنها ۱۰ روز فعالیت طلبه‌واری به‌نظرم خیلی عجیب است. یعنی شما دیگر چه می‌خواهید در تشکل و فعالیت سیاسی که یک فرد جوان فرهیخته‌ای مثل آقای جلیلی ظرف عملاً ۱۰ روز بتواند انجام دهد. ایشان که به خیلی از مسائل تبلیغاتی هم قائل نبود، جلیلی ۱۰ روز فعالیت کرد و ۴ میلیون رأی آورد که به‌نظرم خیلی چشمگیر بود. مردم از لحاظ بصیرت سیاسی وارد هستند و می‌دانند کی مسئول چه‌کاری هست.

«ترکان» مشاور ارشد روحانی شد

شنیده شد که اکبر ترکان با حکم روحانی مشاور ارشد رئیس جمهور و رئیس گروه مشاوران ریاست جمهوری شد. اکبر ترکان با حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی مشاور رئیس جمهور و رئیس گروه مشاوران ریاست جمهوری شد. ترکان در زمان انتخابات ریاست جمهوری قائم مقام ستاد انتخاباتی روحانی بود.

لنکرانی کاندیدا مجلس نخواهد شد

شنیده شد که دومین همایش جبهه پایداری استان فارس در مسجدرسول اعظم(ص) شیراز برگزار شد. به گزارش‌«اخبار فارس» در این همایش که اقشار مختلف مردم شرکت داشتند دکتر باقری لنکرانی به تبیین و تشریح شکل گیری جبهه پایداری پرداخته و به سئوالات مطرح شده پاسخ گفتند. ایشان محورهای این گفتمان را عدالت ، عقلانیت ، معنویت حول محور ولایت برشمرده که به بصورت بسته ایی یکجا باید عرضه گردد و اگر هر یک از این موارد منظور نشود این گفتمان به انحراف کشیده می شود. ایشان در پاسخ سوالی گفتند به هیچ عنوان کاندیدای انتخابات مجلس نخواهم شد و این انتخابات را به لحاظ حضور گروه های فتنه ساز ، جریان انحرافی و دیگر گروههای که تمایل به حضور داشتن در قدرت به هر وسیله را از پیچیدگی های این انتخابات برشمردند

دادگاه ۳ نماینده مجلس متهم در فساد بزرگ بانکی

شنیده شد که سرپرست دادگاه کیفری استان تهران گفت: پرونده اتهامی سه نماینده مجلس هشتم که در فساد بزرگ بانکی مشارکت داشتند دیروز در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد. جزئیات این محاکمه هفته آینده توسط سخنگوی قوه قضائیه اعلام می‌شود. نسیم آنلاین نوشت؛محسن افتخاری با اشاره به آخرین وضعیت پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران نیز توضیح داد: شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به عنوان شعبه هم عرض جهت رسیدگی مجدد به احکام نقض شده ۲۲ متهم پرونده اختلاس بیمه ایران تعیین شده است. همچنین شعبه ۷۱ دادگاه کیفری به شکایت شاکی خصوصی پرونده عامل جنایت خیابان شهید مدنی رسیدگی می‌کند.

ردپای اختلاس‌های مالی در بنیاد شهید

شنیده شد که عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس، با تاکید بر اینکه رد پای اختلاس‌های مالی در روند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید دیده شده است، گفت: به طور حتم رئیس‌جمهور نباید از بدنه بنیاد شهید و امور ایثارگران رئیس انتخاب کند زیرا بسیاری از روسایی که در راس هرم بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند در این تخلفات نقش مهمی دارند. خانه ملت نوشت؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی به برگزاری جلسه کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: چند روزی فعالیت این کمیته به دلیل بررسی صلاحیت وزرا روند کندی به خود گرفته بود که از روزیکشنبه کار با جدیت دنبال شد و قرار است طی روزهای آتی نیز با برگزاری جلسات پی‌درپی این کار استمرار یابد. وی با تاکید بر اینکه به طور حتم افرادی که متهم به اختلاس‌های مالی هستند را به دادگاه می‌کشانیم، تصریح کرد: بدیهی است که این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت که مانند دیگر تحقیق و تفحص‌ها نیمه تمام رها شود.

Share