رشت پر مسافر ترین شهر استان گیلان ک

شهر های پر مسافر در گیلان مشخص شد

به گزارش دیارمیرزا : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: از نظر اقامت مسافر، شهرهای رشت، بندر مرزی آستارا و بندر انزلی در رتیه های اول تا سوم شهرستان‌های استان گیلان قرار دارد.

به گزارش دیارمیرزا :  فردین پورهادی در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان آستارا و افتتاح چندین پروژه توریستی و تفریحی به مناسبت هفته دولت، با اعلام این خبر اظهار کرد: در طول دو ماه تابستان بالغ بر ۱۰ میلیون نفر با سفر به گیلان از اماکن ساحلی، طبیعی، توریستی، تاریخی و بازارهای سطح استان بازدید کرده اند که از این تعداد ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر این استان را به عنوان مقصد و اقامتگاه خود برگزیدند.

download

وی ادامه داد: شهرهای رشت، بندر مرزی آستارا و بندر انزلی در رتیه های اول تا سوم بازدید مسافر قرار دارند که پس از مرکز استان، شهرستان آستارا به دلیل دارا بودن طبیعت بی نظیر حیران، احداث تأسیسات استاندارد ساحلی، تالاب استیل، پارک های حیات وحش و بازارهای متعدد در زمینه اقامت مسافر رتبه برتر گیلان را به خود اختصاص داده است.

پورهادی حضور ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر مسافر طی دو ماه گذشته در آستارا را نشانگر رضایتمندی میهمانان از امکانات این بندر مرزی دانست و عنوان کرد: این میزان مسافر نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۱ افزایش ۱۰ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: از مسیر ورودی‌های استان گیلان، از سمت ورودی «حیران» در غرب، بیشترین مهمانان از استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی وارد استان شده‌اند و از مسیر ورودی «منجیل» در جنوب، بیشترین میهمانان را از استان‌های تهران و البرز پذیرا بوده‌ایم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در مناطق طبیعی دریا، تأسیسات ساحلی، کوهستان و تالاب ها بیشترین بازدید کننده را داشته‌اند و در اماکن فرهنگی و تاریخی‌ شهرک تاریخی ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث فرهنگی بیشترین مهمان را پذیرایی کرده‌‏اند.

وی گفت: ورود بیشترین میزان مسافر در تعطیلات عید سعید فطر (۱۶ الی ۱۹ مرداد ماه) به استان گیلان ثبت شده که یک میلیون و ۱۵۰ هزار است و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۱ رشد ۲۰ درصدی داشته است./خبرگزاری دانشجویان ایران

Share