رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان؛

برخی هابرای ماندن در مسئولیت پول خرج می کنند/چرا مسئولین گیلان تکان نمی خورند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان: چرا مسئولین استان گیلان تکان نمی خورند. در گذشته می گفتیم که اگر آن مسئول غیر بومی از این استان برود در آن معجزه می شود ، آیا هم اکنون در آن معجزه شده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان سیاهکل که به مناسبت هفته تعاون در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان این مطلب که از ابتدای تشکیل وزارتخانه تعاون در آن مسئولیت داشته است گفت : در ایران سه اقتصاد دولتی ، تعاونی و خصوصی وجود دارد.

nadimi_dar_siahkal

 

وی ادامه داد د : تعاون با توجه به این که یک فرا بخش است و قرار است طبق سیاستهای کلی ۲۵ درصد اقتصاد ایران را پوشش بدهد ، اما هم اکنون سه یا چهار درصد آن را پر کرده است و این نشان دهنده آن است که در طی دو برنامه دیگر نیز نمی توانیم به آن ۲۵ درصد دست پیدا کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان خاطرنشان کرد : حنیف و صادقی به عنوان مدیرکلهای سابق و فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان می بایست پاسخگو باشند که آیا عدالت در توزیع منابع رعایت می شود؟ و به سیاهکل نیز مانند سایر شهرستانهای استان گیلان اعتبار تزریق می شود؟

ندیمی افزود : چرا برای اینکه خودتان را نگه دارید این پولها را خرج می کنید و یا چرا در گذشته این کار را انجام می دادید؟ این جزو وظایف ما است که اینها را به مردم بگوییم و البته دانستن حق آنها است.

وی ابراز کرد : آن چیزی که هم اکنون در تعاون می گذرد به هیچ وجه مورد قبول من نیست. این یک سمساری قدیمی است و مطلب جدیدی در آن وجود ندارد.

hamayesh_tavon_dar_siahkal (1)

 

این نماینده مجلس نهم با تأکید بر این مطلب که می بایست با عدد و آمار سخن گفت ، تصریح کرد : وقتی که تعاونی بزرگ ما در شهرستان سیاهکل ، یک تعاونی شن و ماسه است ،  یعنی اینکه ما اصلاً در این شهرستان تعاونی نداریم. تعاونی می بایست فعالیتهای صنعتی ، اقتصادی ، آموزشی و … را نیز انجام بدهد و این کار که در آن یک آورد رودخانه را جمع کند و بفروشند ، کار بزرگی در آن انجام نمی شود.

ندیمی افزود : تعاونی ها وابسته به دریافت تسهیلات از بانکها هستند و باید کاری کرد که مردم پولهای خود را در اقتصاد تعاونی سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد : بسیاری از تعاونی ها صوری هستند و برخی با جمع کردن چند نفر و تشکیل دادن یک تعاونی به دنبال وام ارزان هستند و البته یکی از دلائلی که با تشکیل تعاونی ها به اهداف اصلی آن دست پیدا نکرده ایم نیز همین می باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : اتاق تعاون یکی از ضعیف ترین اتاقها در ایران است و  از نظر جایگاه در کشور وزن ندارد. اما در مقابل ، اتاق بازرگانی بسیار قوی است تا آنجایی که رئیس این اتاق ، رئیس دفتر رئیس جمهوری می شود.

hamayesh_tavon_dar_siahkal (4)

 

ندیمی با بیان این موضوع که پرداخت نکردن اقساط به بانکها سبب می شود تا بانکها نیز به علت نداشتن پول نتوانند به افراد دیگر وام بدهند گفت : وقتی در کشور بالغ بر ۸۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانکها گرفته شده و هنوز هم به سیستم بانکی برنگشته است ، دیگر بانکها پولی برای پرداخت تسهیلات ندارند.

وی تصریح کرد : مسئولین بلند پایه که به دنبال مهلت خواستن برای پرداخت تسهیلات دریافتی برخی از افراد هستند ، از یک جهت در حال خدمت کردن به یک نفر هستند و از طرف دیگر به افراد دیگر خیانت می کنند و با این کار افرادی که درخواست تسهیلات دارند دیگر نمی تواند تا زمان پرداخت شخص بدهکار ، تسهیلات خود را دریافت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز کرد : وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که متشکل از سه وزارتخانه می باشد ، به تنهایی توان کار کردن را ندارد و می بایست همه مسئولین به این اداره کمک کنند و مسئول ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز می بایست به دنبال فارق التحصیلان ، سرمایه گذاران باشند.

 

ندیمی افزود : اقتصاد ایران بر پایه نفت است و در صورتی که نفت نداشته باشیم بدان معنا است که ۵۰ درصد اقتصاد را از ما گرفته باشند و می بایست کاری کرد که بر پایه های صنعت ، کشاورزی ، آموزش ، خدمات ، فن آوری ، تجارت ، گردشگری و … بایستیم.

وی به پرداخت نشدن حقوق کارمندان بهداشت اشاره کرد و گفت : در سال گذشته این اداره در گیلان نتوانست ۲۷ میلیارد تومان حقوق کارکنان خود را بپردازد.

hamayesh_tavon_dar_siahkal (3)

 

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان به دلیل این کار اشاره کرد و تأکید کرد : هیئتهای امناء در دانشگاه های علوم پزشکی و دیگر دانشگاه ها از اختیارات خود سوء استفاده کردند و سه هزار نفر به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرند. که بیشتر آنها نیز غیر متخصص هستند و این در حالی صورت گرفت که قرار نبود این کار را انجام بدهند ، اما هر شخصی فامیل و آشنایان خود را به آن ورود داده است.

ندیمی ادامه داد : یکی از معاونان علوم پزشکی به بنده می گوید که اگر این پول را برای ما نگیرید ، حتی هزینه خرید سرنگ بیمارستانهای دولتی را نداریم .آقایان باید پاسخگو باشند ، مردم باید بدانند که در این استان و کشور چه گذشته است. چرا با این استان این کار را کردید و این بلاها را بر سر مردم آوردید.

hamayesh_tavon_dar_siahkal (6)

وی خاطرنشان کرد : چرا مسئولین استان گیلان تکان نمی خورند. در گذشته می گفتیم که اگر آن مسئول غیر بومی از این استان برود در آن معجزه می شود ، آیا هم اکنون در آن معجزه شده است؟

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به تحولات اخیر آمریکا برای جنگ با سوریه اشاره کرد و گفت : آمریکای جنایتکار با جعل کردن برخی از مدارک به دنبال لشکر کشیدن به سوریه می باشد.

ندیمی با اشاره به بسته بودن اقتصاد در جهان اظهار داشت : با توجه به اینکه ایران در تحولات سوریه نقش مستقیم ندارد ، اما تحولات اخیر در اقتصاد ما نیز اثر گذاشت و این بدان معنا است که دنیای امروز دنیای پیوستگی است./درسیاهکل

 

Share