وزیر کشور:

برای انتخاب استانداران تحت فشار نیستم

تلاش ما این است که با ایجاد فضای سیاسی مطلوب به‌منظور نهادینه‌کردن، ضابطه‌مند و قانون‌مند کردن رفتارهای سیاسی در کشور، گروه‌های سیاسی و افرادی که علاقه‌مند به این حوزه هستند بتوانند با امنیت، آرامش، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری فعالیت‌هایشان را در راستای تعمیق بینش سیاسی و رواج فرهنگ مناسب سیاسی داشته باشد.

به گزارش دیارمیرزا وزیر کشور گفت: فعالیت‌های حزبی ما باید برای مسابقه در خیرات و خدمت‌گزاری به مردم باشد.عبدالرضا رحمانی‌فضلی که به‌مناسبت آغاز هفته دولت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور یافته بود، به تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت کشور در عرصه‌های مختلف پرداخت.

اهم اظهارات وی به نقل از فارس از این قرار است:

*تلاش ما این است که با ایجاد فضای سیاسی مطلوب به‌منظور نهادینه‌کردن، ضابطه‌مند و قانون‌مند کردن رفتارهای سیاسی در کشور، گروه‌های سیاسی و افرادی که علاقه‌مند به این حوزه هستند بتوانند با امنیت، آرامش، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری فعالیت‌هایشان را در راستای تعمیق بینش سیاسی و رواج فرهنگ مناسب سیاسی داشته باشد.

* ما به دنبال یک امنیت جامع و پایدار هستیم که مبنای آن قانون و قانونگرایی، رضایت‌مندی مردم و هم ابعاد اعتقادی و ایمانی است.

تلاش ما این است که با بسیج همه امکانات و کمک گرفتن از خود مردم، این نگاه را گسترش دهیم.ImageThumb2-1

*در قانون اختیارات استانداران به اندازه دولت در استان تعریف شده است. تلاش می‌کنیم از مجوزهای قانونی یا مجوزهایی که دولت بدهد در جهت گسترش اختیارات استانداران و البته همراه با پاسخگویی آنها استفاده کنیم.

*امروز به جایی رسیده‌ایم که بیش از ۳۵۰ حزب ثبت شده در وزارت کشور داریم.هنوز نمی‌توانیم ادعا کنیم که احزاب ما به‌صورت حرفه‌ای و قوی در عرصه سیاسی ظاهر شده‌اند. ما به عنوان کشور جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنیم بنابراین نمی‌توانیم حزبی به معنای ماکیاولیستی و یا رسیدن به قدرت با هر وسیله و هدفی داشته باشیم.

*فعالیت‌های حزبی ما باید برای مسابقه در خیرات و خدمت‌گزاری به مردم باشد.

*{ در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شما برای انتخاب استانداران خود با فشارهایی روبه‌رو هستید} هیچ فشاری متوجه من نیست و من در انتخاب استاندارانم با تنها شخصی که مشورت می‌کنم و حق قانونی وی نیز است، رئیس جمهور خواهد بود.اولین شاخص در انتخاب استانداران نگاه اعتدال، پرهیز از افراط و تفریط و تلاش برای خدمت به مردم است. برای من سابقه مفید شرط است چرا که شاید شخصی ۱۰ سال هم کار کرده باشد اما سابقه مفید نداشته باشد. از افرادی استفاده خواهیم کرد که نه خود و نه بستگان درجه‌ یک آنها از هیچ‌گونه پرونده مالی و اقتصادی نداشته‌ باشند چرا که امانت بزرگی از کشور به آنها واگذار می‌شود. استانداران باید از قدرت تعامل در سطح منطقه با نمایندگان مجلس و نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه، مردم و نخبگان علمی برخوردار باشند. چرا که قرار است این استانداران همه ظرفیت‌ها را فعال کنند.

Share