دکتر روحانی بعد از بیت با امام و شهدا دولت :

باید در هفته دولت فعالیت یکساله خود را به نقد مردم و فرهیختگان بگذاریم

به گزاشر دیارمیرزا : دکتر حجت الاسلام حسن روحانی پس از حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و شهدای دولت تصریح کرد : هفته دولت هرگز نباید جشنواره تبلیغاتی بشمار آید.

به گزارش دیارمیرزا :  حجت الاسلام حسن روحانی پس از حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و شهدای دولت در جمع خبرنگاران افزود: دولت باید علاوه بر تبیین خدمات به مردم، فعالیت یکساله خود را به نقد و ارزیابی مردم و فرهیختگان بگذارد. امیدواریم سال آینده دولت بتواند دستاوردهای خود را به مردم عرضه کند.

13-8-24-112624mehdi_ghasemi_1_of_7_رییس‌جمهور با بیان اینکه ما تلاش همه دولت‌های پس از انقلاب اسلامی در ایران ارج می‌نهیم، اظهار داشت: به خوبی می‌دانیم که همه دولت‌ها در حد توان خود تلاش کردند تا آرمان‌های انقلاب و خواست امام راحل را در کشور محقق کنند.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هفته دولت همواره با ارج نهادن به روح بزرگوار شهیدان رجایی و باهنر توام است، تصریح کرد: جنایتکاران تروریست تصور داشتند که با شهادت مسئولین و بزرگان نظام می‌توانند کشور ما را به استبداد و استعمار گذشته بازگردانند، اما اشتباه آنان این بود که فکر می کردند این نظام به افراد و ساختار وابسته است، در حالی که مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران تحول فکری کل جامعه و مردم بود.
روحانی با بیان اینکه هیچگاه نمی‌توان تفکر را ترور کرد، گفت: مردم همچنان پای تفکری که بر مبنای آزادی و اسلام انتخاب کرده‌اند، استوار ایستاده‌اند.
رییس جمهور ادامه داد: ما به روح بلند شهید رجایی به عنوان اسوه ایستادگی، مقاومت، صبر، تحمل، ساده‌زیستی، فداکاری و قانونمندی و به روح بلند شهید دانشمند دکتر باهنر، نخست‌وزیر فهمیم انقلاب اسلامی که سراسر زندگی او اخلاق و تواضع بود، درود می‌فرستیم.
دکتر روحانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه خواهد داد؛ چرا که راه آنان راه ایستادگی، قانونمنداری و راه تلاش و فداکاری و خدمت صادقانه بی‌منت به مردم بود.
رییس جمهور با اشاره به اینکه خط فکری و سیاسی این دولت اعتدال است، خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید «شهید بهشتی» را به عنوان اسوه و نمونه اعتدال می‌شناسد؛ چرا که وی پیش از انقلاب به عنوان شاگرد امام ضمن اینکه در مسیر تحرک انقلاب گام برمی‌داشت، تدبیرگر و مدبری بود که به فکر ساختار و مسئولین و کارگزاران آینده نیز بود.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: شهید بهشتی همواره در برابر ناملایمات و اتهامات با صبر، حوصله و تدبیر رفتار می کرد و گر چه موسس یک حزب بود اما در درون حزب هم راه را برای حضور دو تفکر که در نهایت منتهی به اصولگرایی و اصلاح طلبی در کشور شد، فراهم می‌ساخت.
رییس جمهور اظهار داشت: شهید بهشتی حتی راه را برای حضور، فعالیت و نقد افرادی که فاصله کمی با نظام داشتند نیز هموار می کرد و دولت تدبیر و امید، فراجناحی بودن را به عنوان درسی که از شهید بهشتی آموخته، دانسته و به آن پایبند خواهد بود.

Share