اولین سند توسعه آب گیلان تدوین شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مدیر عامل آب منطقه ای گیلان گفت: برای اولین بار سند توسعه آب استان در ۳ سطح و تا سال ۱۴۰۴ تهیه و تدوین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مهندس آقا بیگی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل آب منطقه ای گیلان ضمن تبریک دهه کرامت گفت: حدود ۶۰ میلیارد تومان از ۱۰۵ میلیارد تومان اوراق مشارکت طرحهای عمرانی این شرکت که پس از ۲۰ ماه تلاش بی وقفه به نتیجه قطعی رسید برای شبکه های آبیاری در نظر گرفته شده است. برای اولین بار این میزان نقدینگی در اختیار مجریان طرحهاست که فرصت مغتنمی است برای اصلاح و تکمیل تمامی ارکان شبکه های آبیاری در استان که مقرر گردیده با تشکیل جلسات مستمر، موانع شناسایی و با مصوبات لازم اقدام اساسی برای تکمیل و انجام بازسازی و رفع نواقص صورت گیرد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

وی در ادامه افزود: با توجه به توافق به عمل آمده که به عنوان تکلیف به فرمانداران عزیز هم اعلام شده، تمامی ایستگاه های پمپاژ که در مدار بهره برداری قرار دارند می بایست با هماهنگی فرمانداران در قالب صورتجلسه تحویل به متولیان روستاها محول گردند و امید است تا روستائیان سختکوش در حفظ و صیانت از سرمایه های ملی کوشا باشند.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در انتها گفت: برای اولین بار سند توسعه آب استان در ۳ سطح و تا سال ۱۴۰۴ تهیه و تدوین شده است. در این راستا شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با الهام از چشم انداز ۲۰ ساله توسعه و سند ملی توسعه منابع آب کشور اسناد راهبردی و توسعه منابع آب استان را در قالب برشهای شهرستانی با هدف تامین سالانه ۵ میلیارد متر مکعب آب از منابع مختلف برای مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و نیازهای زیست محیطی تهیه نموده است. در سند مذکور میزان بهره برداری از منابع در شرایط فعلی و چگونگی دستیابی به اهداف مورد نظر با اجرای انواع طرحهای بزرگ سد سازی، ایجادشبکه آبیاری و زهکشی و طرحهای کوچک تامین آب ضمن برآورد اعتبارات مورد نیاز در مقاطع سالهای ۱۳۹۲ ، ۱۳۹۳ و سالهای بعد تا افق ۱۴۰۴ شناسایی و تعریف گردیده که با صرف اعتباری معادل ۲۲۰۰۰ میلیارد ریال قابل حصول خواهد بود./روابط عمومی آب منطقه ای گیلان
Share