اولین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، آتی سازان مهر امید با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت جشنواره بزرگ اقوام ایرانی با هدف اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، آشنایی شهروندان با فرهنگ ، آداب و رسوم و سنن و  مشاغل مرتبط با صنایع دستی شهرها و اقوام مختلف کشور، ارائه خدمات فرهنگی تفریحی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، آتی سازان مهر امید با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت جشنواره بزرگ اقوام ایرانی با هدف اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، آشنایی شهروندان با فرهنگ ، آداب و رسوم و سنن و  مشاغل مرتبط با صنایع دستی شهرها و اقوام مختلف کشور، ارائه خدمات فرهنگی تفریحی به شهروندان استان گیلان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی بین شهروندان برگزار می شود.00000

در این جشنواره که به مدت ۱۱ روز دایر خواهد بود، غرفه هایی از صنایع دستی و مشاغل شهرها و اقوام گوناگون ایرانی به نمایش در خواهد آمد. طی هماهنگی های به عمل آمده، مقرر شده است که نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از سوی شرکت نمایشگاهی آتی سازان مهر امید و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان برپا شود.

جشنواره بزرگ اقوام ایرانی با شرکت اقوام مختلف از سراسر ایران و نمایش آیین بومی و سنتی و رقص های محلی هر قوم برگزار خواهد شد. در کنار این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی، سوغات ، هدایا و غذاهای محلی  با حضور نمایندگان هر یک از این اقوام از استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، همدان، قم، گیلان و گلستان و ارائه هنرهای قلم کاری، خاتم کاری، سفال، رشتی دوزی، بامبوبافی، معرق و منبت، سوزن دوزی، حصیر، لباس ها و غذاهای محلی، مجسمه، کار روی شیشه و … دایر خواهد بود.

اولین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی به همت شرکت آتی سازان مهر امید و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از ۱۴ تا ۲۴ شهریور ماه سال جاری در پارک بانوان منظریه شهر رشت برگزار خواهد شد. علاقه مندان می توانند، برای کسب اطلاعات بیشتر به روابط عمومی این سازمان مراجعه نمایند.

Share