در عقب نشینی آشکار از مواضع جنگ طلبانه خود

اوباما : با “ولادیمیر پوتین” بر سر راه حل سیاسی در سوریه به اتفاق نظر رسیدیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری پس از مراسم اختتامیه نشست گروه سران بیست بار دیگر ادعای بی شاهد و سند خود را در خصوص دولت سوریه تکرار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا به نقل از رویترز: “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری پس از مراسم اختتامیه نشست گروه سران بیست بار دیگر ادعای بی شاهد و سند خود را در خصوص دولت سوریه تکرار کرد و گفت: دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.1504065_660

“اوباما” در ادامه بدون اشاره به اسناد و ادعاهای مطرح شده در خصوص تحولات سوریه بحث را عوض کرده و عنوان کرد: درباره حمله به سوریه و مسائل آن روز سه‌شنبه آینده خطاب به مردم آمریکا سخنرانی خواهم کرد.

رییس جمهور آمریکا در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش دارد تا حمایت همه جانبه از حمله نظامی به سوریه را بدست بیاورد گفت: ما تاکید می‌کنیم که پاسخ به استفاده از سلاح شیمیایی از نظر وقت و گستردگی آن محدود خواهد بود.

وی در یک عقب نشینی آشکار از مواضع جنگ طلبانه خود گفت: با “ولادیمیر پوتین” بر سر راه حل سیاسی برای پایان دادن درگیری‌ها در سوریه به اتفاق نظر رسیدیم.

وی در ادامه اعتراف کرد: گرفتن مجوز برای حمله به سوریه از کنگره آمریکا کار بسیار دشواری است و تصمیم حمله محدود به سوریه بعد از مشورت با فرماندهان ارتش آمریکا اتخاذ می‌شود.

“اوباما” که تلاش‌های مستمرش برای در نظر گرفتن راه حل نظامی در خصوص سوریه به بن بست خورده است عنوان کرد: همه کشورهای جهان باید اختلافات خود در قبال سوریه را کنار بگذارند و تلاش کنند تا به یک راه حل سیاسی دائم در سوریه دست یافته شود و از کنگره آمریکا درخواست کرد تا تصمیم مقتضی و درست را درباره حمله به سوریه اتخاذ کنند.

گفتنی است مقامات آمریکا طی روزهای گذشته بارها ادعاهای خود را در خصوص استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی را تکرار کرده و تا کنون به رغم درخواست‌های مکرر هیچ سندی از ادعاهای خود منتشر نکرده‌اند. این در حالی است که تا امروز هم هیچ گزارشی از سوی سازمان ملل و یا هیچ نهاد بین‌المللی در خصوص استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی منتشر نشده است.

Share