واکنش احمدی‌مقدم به اظهارات روحانی

انتقاد فرمانده ناجا از صداوسیما و دستگاه‌های مسئول در موضوع حجاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار احمدی‌مقدم در واکنش به سخنان روحانی از عملکرد دستگاه های متولی در موضوع حجاب به ویژه صداوسیما انتقاد کرد.

66253_759به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزادر حالی که حسن روحانی در جلسه روز گذشته هیات دولت نیروی انتظامی را به رویکرد اخلاقی و رعایت کرامت انسانی در برخورد با بدحجابان فراخوانده بود، امروز فرمانده ناجا از ترک میدان توسط دستگاه‌های دیگر در باب موضوع حجاب سخن گفت.

روز گذشته حجت الاسلام روحانی اگرچه در بخشی از صحبت‌های خود از مردم و جوانان کشور خواست “با رعایت این دستور دینی، هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم بشمارند”، اما همزمان دستور بررسی نحوه اجرای قانون و موضوع عفاف و حجاب توسط نیروی انتظامی را به وزیر کشور داد تا بار دیگر صرفا پلیس مسئول اجرای قانون عفاف و حجاب شمرده شود.

روحانی در بخش دیگری از صحبت های خود پلیس را به رویکرد اخلاقی و رعایت کرامت انسانی و دوری از هر گونه افراط و تفریط در برخورد با بدحجابان فراخواند.

گفتنی است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بازرگانی، سازمان صداوسیما، نیروی انتظامی، سازمان ملی جوانان،  سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش وپرورش، وزارت امور اقتصادی، دارایی و گمرک، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز امور زنان و خانواده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تربیت بدنی، شهرداری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بهزیستی، وزارت امور خارجه، وزارت کار و امور اجتماعی، مجلس شورای اسلامی،  وزارت کشور، قوه قضاییه، وزارت مسکن، سازمان میراث فرهنگی، نیروی مقاومت بسیج و وزارت راه وترابری، ارگان‌هایی هستند که به طور مستقیم و در راستای اجرای فرهنگ عفاف و حجاب وظایفی برعهده آنها گذاشته شده است.

اما سخنان روحانی صبح امروز با واکنش اسماعیل احمدی مقدم مواجه شد و او تلویحا از تنها ماندن نیروی انتظامی در موضوع حجاب گلایه کرد.

او اهتمام برخی دستگاه‌های متولی در بحث تهاجم فرهنگی به ویژه حجاب و عفاف را خوب ندانست و با نام بردن از صداوسیما تصریح کرد: همراهی‌ها در این زمینه خوب نبود و صدا و سیما می‌تواند موثرتر وارد شود.
IMG_5460
احمدی مقدم اضافه کرد “اگر دستگاه‌های دیگر میدان را ترک کنند، اقدام نیروی انتظامی با اتکا به روش‌های برخوردی و مقابله‌ای اقدامی درست نیست.”

فرمانده ناجا با این وجود با تاکید بر “سهم نیروی انتظامی” در باب این موضوع گفت: “دولت در حال استقرار است و از روز گذشته تصمیماتی برای حضور در این صحنه اتخاذ شده و ما امیدواریم در آینده نزدیک حاصل تلاش‌ها را ببینیم و بعد قضاوت کنیم.”

Share