امدادگران هلال احمر گیلان در محیط های ورزشی چه می کنند؟+عکس

به گزارش دیارمیرزا به نقل از خزر آنلاین ، امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان در مسابقات استانی همراه با اعضای هیات پزشکی ورزشی گیلان که متصدی اصلی حفظ سلامت ورزشکاران در طول مسابقات هستند، حاضر می شوند. این در حالیست که هر چه  در وظایف این جمعیت جستجو کردیم، حضور در مسابقات ورزشی را جز […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از خزر آنلاین ، امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان در مسابقات استانی همراه با اعضای هیات پزشکی ورزشی گیلان که متصدی اصلی حفظ سلامت ورزشکاران در طول مسابقات هستند، حاضر می شوند.

این در حالیست که هر چه  در وظایف این جمعیت جستجو کردیم، حضور در مسابقات ورزشی را جز یکی از وظایف آنان ندیدیم. بر همین اساس با دکتر محمد حق شناس رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان گفتگو کردیم. وی در پاسخ به خبرنگار خزرآنلاین درباره حضور امدادگران جمعیت هلال احمر در مسابقات ورزشی استان با رویکردی محافظه کارانه گفت: هدف اصلی تامین سلامت ورزشکاران است، حالا مهم نیست پزشک یاران ورزشی عهده دار این مسئولیت خطیر باشند یا امدادگران حلال احمر.

وی ادامه داد: هر چند استفاده از پزشکیاران ورزشی در جهت تسریع امور و کاهش هزینه های درمانی بهتر است اما مشکلی با حضور امدادگران هلال احمر نداریم.

البته شنیده ها حاکی از اینست که پزشکیاران ورزشی از این امر بسیار ناراضی هستند. یکی از این پزشکیاران که خواست نامش محفوظ بماند در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین گفت: متاسفانه حضور امداگران هلال احمر که آموزش های مرتبط با آسیب های ورزشی را ندیده اند، گاها وضعیت مصدومین را بدتر از قبل کرده است و همچنین محدودیت هایی برای حضور پزشک یارانی که دوره پزشکی ورزشی مربوطه (sport nursing course) را دیده اند و همچنین دارای بیمه مسئولیت مدنی پیراپزشکی هم هستند، به وجود آورده است.

هر چند که که وظیفه اصلی امدادگران جمعیت هلال احمر به استناد اساسنامه آن، ارائه خدمات امدادى در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعى مثل زلزله و سیل و غیره در داخل و خارج از کشور و همچنین بروز حوادث غیرمترقبه است.

حال سوال اینجاست که آیا بهتر نیست امدادگران این جمعیت به جای موازی کاری و حضور در مسابقات ورزشی، سعی کنند در جاده ها حضور پیدا کنند تا شاید بتوانند در کاهش تلفات جاده ای موثرتر باشند؟ اگر اقدامات درمانی یکی از امدادگران شما خدای ناکرده باعث فوت یکی از ورزشکاران مصدوم گردد، آیا امدادگران شما دارای بیمه مسئولیت مدنی هستند؟

البته شاید بتوان دلیل این همه اشتیاق برای حضور در مسابقات را از سوی امدادگران این جمعیت را قرارداد مالی مناسبی دانست که این جمعیت با برخی هیات های ورزشی منعقد می کند. مطمئنا حضور در مسابقات ورزشی و نشستن بر روی صندلی بسیار بهتر و پردرآمدتر از حضور در جاده ها و ایستادن در گرما و سرما برای نجات جان مصدومانی باشد که اکثرا خدمات به آن ها رایگان است.

آقای خصوصی هیچکس در استان منکر زحمات بی شائبه امدادگران هلال احمر نیست اما آن چه که تا حد زیادی می تواند نشان دهد که تصدی شما بر این پست بر اساس شایستگی های شما و نه بر اساس روابط با نمایندگان بوده است، عملکرد مثبتتان در جایگاه سرپرست جمعیت هلال احمر استان می باشد.

Share